בסוף שנת 2021, MG ביצעה מספר שדרוגים ושינויים בדגמים שלה אשר נמכרים באירופה: ראשית הוצג ה-MG Marvel R החשמלי המסקרן – קרוסאובר חשמלי חדש, בקטגוריית הקרוסאוברים החשמליים הגדולים, אשר צפוי לאפשר טווח של מעל ל-400 ק"מ. נוסף אליו, הציגו את הסטיישן החשמלית הראשונה בעולם – זו ה-MG 5, שעברה מהנעת פלאג אין להנעה חשמלית לחלוטין, ויחד עם שני אלו – ה-MG ZS EV החשמלית עברה שדרוג נרחב במיוחד ויישרה למעשה קו עם חשמליות רבות אחרות בקטגוריה שלה.
ה-MG ZS EV החדשה צפויה להגיע ארצה במהלך השבועות הקרובים, ולובינסקי אף החלה במכירה מוקדמת של רכבים במהלך חודש ינואר. כעת, עם ההגעה ההולכת וקרבה של הדגם לישראל, הכנו לכם מספר דברים שכדאי לדעת על הדגם החדש של ה-MG ZS EV יחד עם וידאו רשמי של MG עם קריינות שאנחנו הכנו בשבילו, ובנוסף אליו – כמובן שיש לכם את כל החומר כתוב כאן בכתבה.
MG ZS EV החדשה תגיע בשתי גרסאות סוללה – 320 ו-440 ק"מ
ה-ZS החדשה עברה מתיחת פנים מהותית, אבל גם הרבה שדרוגים טכניים. הגדול והמהותי ביותר שבהם, שרלוונטי לנו במיוחד בתחום הרכב החשמלי – הוא הסוללה. הדגם המשודרג יגיע עם שתי גרסאות סוללה – האחת בגודל 50.3 קוט"ש, שתספק טווח מוצהר של 320 ק"מ, והשנייה עם סוללת 70 קוט"ש שתאפשר טווח מוצהר של כ-440 ק"מ.
טעינה משופרת בגרסת ה-440 ק"מ, שיפור רוחבי בטעינה המהירה
שדרוג חשוב מאוד נוסף שה-ZS החדשה מקבלת הוא נושא הטעינה – דגם ה-440 ק"מ צפוי להגיע עם יכולות טעינה מעמדה ביתית בקצב של כ-11 קילו וואט – יישור קו חשוב, נדרש ויעיל במיוחד אל מול האופוזיציה של הדגם. ההגמוניה של הג'ילי ג'יאומטרי C בהקשר זה, בתור הסינית היחידה עם תמיכה בטעינה ביתית או ציבורית בקצב של 11 קילו וואט נגמרת כעת, ואנחנו מקווים שיצרנים סיניים נוספים יישרו קו עם המהלך של MG ויאפשרו דגמים עם יכולות טעינה של 11 קילו וואט.
גם נושא הטעינה המהירה טופל – גרסת ה-320 ק"מ תאפשר טעינה מהירה בקצב של 83 קילו וואט, בעוד גרסת ה-440 ק"מ תאפשר טעינה מהירה בקצב של עד 90 קילו וואט. בכל הנוגע לטעינה ביתית בדגם ה-320 ק"מ – נושא הטעינה נותר זהה לדגם היוצא, וזו תתאפשר בקצב מקסימלי של 7.4 קילו וואט מעמדה ביתית או ציבורית. שקע הטעינה, לשמחתנו, נותר באותו המקום – חזית הרכב.
מבולבלים מהמשמעות של קילו וואט, קוט"ש ועוד? מילון המונחים החשמלי יעשה לכם סדר!
מתיחת פנים עיצובית
זה כנראה הנושא המובן ביותר מאליו שאנחנו רואים בדגם. לא משנה באיזה גרסה תבחרו, ה-ZS הפכה למודרנית יותר עם גריל אטום לחלוטין ואחיד למראה, ואנחנו חושבים שהמראה החדש הזה עושה לה חסד – אך שומר על הרבה קווים שמאופיינים עם הדגם ומאפשרים זיהוי שלו ממרחקים. אומנם השדרוגים בחזית ברורים ומובנים מאליהם, אך הצדודית וחלקו האחורי של הקרוסאובר הקטן נותרו דומים מאוד לדגם היוצא.
שדרוג בחלל הפנים
בקבוצת הפייסבוק של המגזין "עוברים לרכב חשמלי" ביצענו לרכב בעבר את מה שנקרא "מיקרו מבחן דרכים", שבמסגרתו קיבלנו את הרכב לזמן מאוד קצר מאחד מחברי הקבוצה ובחנו אותו ככל שהתאפשר בסיטואציה המדוברת. על פי התמונות, הדגם החדש עבר שדרוג מהותי בחלל הפנים, ובמיוחד בכל הנוגע לסביבת הנהג והנוסע שלידו – קונסולה מרכזית חדשה ומוגבהת, עם מראה מודרני בהרבה, מספר תאי אחסון – וכמקובל בקטגוריה, חוגת בחירת הילוכים במקום המוט המיושן. מסך המולטימדיה בדגם החדש עומד על 10.1 אינצ'ים בעוד לוח השעונים הדיגיטלי החדש מגיע בגודל של כ-12.1 אינץ'.
אין יותר גרסת בנזין
עד למתיחת הפנים, דגם ה-ZS הוצע הן בגרסה חשמלית – והן בגרסת בנזין. אחרי מתיחת הפנים, דגם הבנזין – שבפני עצמו הוצע לפרקים ולא באופן עקבי לאורך תקופת ייצורו, יורד מייצור לחלוטין, וה-ZS החדשה הופכת להיות דגם חשמלי לחלוטין בכל רמות הגימור שלה בארץ. כרגיל בכל הנוגע למהפכה החשמלית, זה עוד צעד קטן וחשוב של יצרן משמעותי אל עבר עתיד בו יהיו דגמים חשמליים בלבד.
גרסת ה-320 ק"מ עוצמתית מעט יותר מגרסת ה-440 ק"מ
למרות שנפוץ בעולם הרכב לייצר דגמים בעלי הספק שונה ע"ב סוללה בגודל זהה (דוגמת המרצדס EQE AMG, שמגיעה ב-3 רמות הספק שונות על בסיס סוללה זהה), במקרה של ה-ZS החדשה ישנן שתי סוללות ושני מנועים חשמליים נפרדים. העניין הוא שדווקא גרסת ה-320 ק"מ עוצמתית יותר – זו מגיעה עם הספק של כ-177 כוחות סוס, בעוד גרסת ה-440 ק"מ תגיע עם מנוע של 156 כוחות סוס.
אנחנו לא יודעים לומר מה עומד מאחורי המהלך הספציפי המדובר, אך מניסיוננו – ייתכן מאוד שה-MG ZS EV החדשה, במיוחד בגרסת ה-440 ק"מ, תוכל לגמוע מרחקים קרובים מאוד לטווח המוצהר בזכות הספק זה, ואולי אף לעבור אותו בנסיעה מספיק מתחשבת. את זה כמובן נדע לכשהדגם יתחיל לעלות על הכבישים ויתאפשר לנו לבחון אותו באופן מסודר (הפעם גם עם מבחן וידאו!).
יכולות תקשורת סלולריות לנייד – כרגע לא, אבל יתכן שבעתיד כן
ייתכן וראיתם בסרטון אשר העלנו כי באחד המקטעים מופיעים צילומים למיניהם של איש כלשהו אשר משתמש בנייד לצורך בחינת מצב הטעינה של הרכב, מצב הסוללה וכו'. בחלק ממדינות אירופה הדגם אכן יוצע עם קישוריות לנייד, בדומה לכמה וכמה דגמים חשמליים אחרים, אך בישראל כמו בישראל – המצב הזה עודנו לא אפשרי לחלוטין בכל סיטואציה שהיא, וה-ZS אינה חריגה בהקשר זה. יחד עם זאת, אנו מקיים כי לובינסקי יפעלו במרץ בכדי לאפשר את הקישוריות לרכב דרך הנייד.
פער קטן במחיר בין גרסת ה-320 ק"מ לגרסת ה-440 ק"מ
נכון לרגע זה, שתי גרסאות הסוללה יימכרו כל אחת ברמת גימור בודדת. המחיר של גרסת ה-320 ק"מ יעמוד על 144,444 ש"ח לפני תוספות ואגרות, ובמקרה של גרסת ה-440 ק"מ – המחיר יעמוד על 148,888 ש"ח לפני אגרות רישוי ותוספות. אגרת הרישוי, כבכול רכב חשמלי, תעלה 530 שקלים, ועל כל צבע אחר פרט ללבן תדרשו בתוספת של 1000 שקלים.
המכוניות כבר נמצאות בתהליכי תקינה בארץ!
אם הכותרת לעיל גורמת לכם לתפוס את הטלפון ולהתקשר לנציג לובינסקי שביצעתם דרכו את ההזמנה המוקדמת בכדי לדרוש תשובות לגבי מיקום הרכב שלכם בשרשרת האספקה – אל תעשו זאת. ראשוני הדגמים, שישמשו בהמשך כרכבים לעיתונאים ורכבי מבחן, כבר נמצאים בארץ לצורכי תקינה – אך מדובר בתהליך שלוקח זמן, תודות לביורוקרטיה המושלמת של מדינת ישראל. לובינסקי מעוניינים למכור ולמסור כמה מכוניות שניתן בהקדם האפשרי, בדיוק כפי שהלקוחות מעוניינים לקבלן בהקדם – וברגע שתהליכי הבדיקות והתקינה יסתיימו, הלקוחות יקבלו על כך הודעה מסודרת.
מסירות ראשונות יחלו בסביבות מרץ-אפריל
הצפי הוא שהתהליכים לעיל יסתיימו במהלך חודש מרץ, וברגע שזה יקרה – לובינסקי תחל ביצירת קשר עם לקוחותיה בכדי לבצע גמר חשבון ולהתחיל להכין את הרכבים. לא נמסר לנו מה ממדי המלאי אשר נמצאים בארץ, אך נכון לכתיבת שורות אלו בבדיקה מול מערכת ההזמנות המקוונת – נראה שכל המשלוחים שצריכים להגיע ארצה בחצי השנה הקרובה כבר נמכרו במקרה של גרסת ה-440 ק"מ, והמכוניות הבאות אשר יהיו זמינות למכירה יהיו בסביבות חודש אוגוסט. בגרסת ה-320 ק"מ המצב מעט טוב יותר – חלק מהצבעים (שוב, נכון לכתיבת שורות אלו) זמינים לאספקה כבר בסביבות חודש אפריל הקרוב, והשאר בחודש מאי.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על ה-MG ZS EV החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי