הדגמים החדשים שיגיעו לישראל בשנת 2025 – מה מחכה לנו בתחום הרכב החשמלי בארץ?

כל דגמי הרכב החשמלי שיגיעו לישראל במהלך 2025, מכל החברות וכל הסגמנטים. מה מצפה לנו בשנת 2025 בתחום הרכב החשמלי?

שוק הרכב העולמי ממשיך להתפתח בקצב מסחרר, והשנה הקרובה מבטיחה להיות אחת המשמעותיות ביותר בתחום. יצרניות רבות מכינות את הקרקע לדגמים חדשניים, תוך שימת דגש על טכנולוגיות מתקדמות, והרחבת הליינים החשמליים, פלאג אין והיברידיים שלהם לסגמנטים חדשים ומרגשים.

למרות המצב הבטחוני הלא פשוט, אנחנו מסתכלים קדימה וממשיכים עם המסורת השנתית שלנו. בדומה ל"מה מחכה לנו בשנת 2022", "מה מחכה לנו בשנת 2023" ו"מה מחכה לנו בשנת 2024" – הכנו כתבה חגיגית עם כל מה שמחכה לנו בשנת 2025 בתחום הרכב החשמלי. וגם השנה, היא קיימת גם בווידאו!

בכתבה זו נכסה באופן נרחב את כלל הדגמים החשמליים שצפויים להגיע לישראל בשנת 2025, על פי המידע שנמסר לנו מהיבואנים. בחלק מהמקרים נציין גם דגמי פלאג אין ודגמים היברידיים רלוונטיים, אך זה לא העיסוק העיקרי בסקירה הזו. כמובן שמלבד דגמים אלו, תמיד יכולות להיות הפתעות בהמשך השנה, ועל כך נעדכן באופן סדיר בכתבות הרגילות שלנו, שמתפרסמות מדי יום.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

צפו בכתבת הווידאו, מה מחכה לנו ב-2025 בתחום הרכב החשמלי בישראל – בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

BYD

BYD מתכננת עבורנו תוכנייה מלאה בשנת 2025. לאחר שקיבלנו בשנת 2024 את BYD Seal, לצד Byd Seal U ו-BYD SEAL U פלאג אין (שהגיע לישראל בדצמבר 2024), בשנת 2025 יגיעו לארץ דגמים חשמליים ופלאג אין כאחד.

ברבעון השני יגיעו אלינו BYD דולפין מיני ו-Sea Lion 07. ה-BYD דולפין מיני נקרא בסין BYD Seagull, וכפי שבטח ניחשתם מדובר בעצם בגרסה מוקטנת של BYD דולפין החשמלי, שמיועד לנסיעה עירונית. מבחינה טכנית, הוא מגיע עם אפשרות לבחירה בין שני גדלי סוללה – 30.08 ו-38.88 קוט"ש. הן מאפשרות טווח נסיעה מוצהר של 305 ו-405 ק"מ, בהתאמה, על פי התקן הסיני (הטווח בפועל ולפי תקן ה-WLTP צפוי להיות נמוך יותר).

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

BYD Seagull החדשה - הלא היא BYD דולפין מיני (צילום: BYD)
BYD Seagull החדשה – הלא היא BYD דולפין מיני (צילום: BYD)

הקרוסאובר החדש BYD Sea Lion 07 גם הוא חלק מהסדרה הימית של המותג, ונועד להתחרות בדגמים כמו טסלה מודל Y. הוא מתבסס על הפלטפורמה החשמלית המשותפת e-platform 3.0 ועל מערכת ההינע "8 ב-1" של המותג, ששופרה מבחינת טווח, בטיחות ויכולות נהיגה בטמפרטורות נמוכות. ברבעון הרביעי נראה בישראל גם את BYD Sea Lion 05 DMI – גרסת הפלאג אין של הדגם.

BYD Sea Lion 07 (צילום: BYD)
BYD Sea Lion 07 (צילום: BYD)

לצידם נראה את Seal 06 Dmi: דגם פלאג אין חדש של המותג, שמגיע אלינו לפני כולם – עוד לפני השקתו הרשמית בסין ובעולם. זוהי מכונית סדאן עם סוללת Blade בגודל 18.3 קוט"ש, לה יש טווח נסיעה חשמלי מירבי של כ-90 ק"מ. הרכב מצויד במנוע בנזין 1.5 ליטר לצד מנוע חשמלי, המניבים יחד 218 כ"ס. גם הוא מציע שני מצבי נהיגה: EV לנסיעה חשמלית מלאה ו-HEV המשלב בין המנוע החשמלי לבנזין (בדומה ל-BYD SEAL U פלאג אין), כולל טעינה אוטומטית של הסוללה ושימוש ברגנרציה. הוא יגיע בשתי רמות גימור: Comfort ו-Design, ויכלול תא נוסעים מרווח, תא מטען בנפח של 500 ליטר ופיצ'רים כמו עדכוני OTA, עוזרת קולית וממשקי Apple CarPlay ו-Android Auto. הדגם יגיע לראשוני הלקוחות הישראלים באפריל 2025.

Seal 06 Dmi (צילום: BYD)
Seal 06 Dmi (צילום: BYD)

ברבעון השלישי נראה בארץ את Yuan Up, קרוסאובר חשמלי מוזל חדש שדומה במימדיו ל-BYD דולפין. היואן אפ יגיע עם אותו מערך הנעה הקיים בדולפין, ויכלול בחירה בין שני מנועים חשמליים בהספקים של 95 או 177 כ"ס. גם בתחום הסוללות יוצעו שתי אפשרויות דומות לאלו שבדולפין: 32 או 45 קוט"ש, המספקות טווח נסיעה מקסימלי של 300-400 ק"מ (על פי התקן הסיני). נזכיר כי בדולפין קיימת גם גרסת סוללה נוספת שגודלה 60.4 קוט"ש, שהיא היחידה שמיובאת לישראל. לכן, אנחנו עוד לא יודעים איזו גרסה של הרכב תגיע לארץ, ואת המפרטים המלאים של כל הדגמים בכתבה נדע רק בעת ההשקה.

Yuan Up (צילום: BYD)
Yuan Up (צילום: BYD)

MG

שנת 2024 הייתה שנה פורייה למותג MG בישראל, עם תחילת הייבוא הסדיר של MG4 X-RANGE ו-X-POWER, וההיברידיות החדשות MG3 ו-MG ZS ההיברידית. גם בשנת 2025 מחכים לנו דגמים חדשים רבים, ונתחיל בדגם המסקרן MG Cyberster.

הסייברסטר היא מכונית רודסטר חשמלית מרשימה, עם 2 מושבים, גג נפתח ודלתות מספריים. הרכב הושק באירופה רק בדצמבר 2024, ולישראל הוא צפוי להגיע ברבעון השני של 2025. בחו"ל הוא מוצע בשתי גרסאות הנעה: הנעה אחורית בהספק של 340 כוחות סוס, והנעה כפולה בהספק של 510 כוחות סוס. בגרסה הבכירה, הוא יכול להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 3.2 שניות בלבד. ולכל היופי הזה יש מחיר – עלות הדגם המשוערת מתחילה מ-350 אלף ש"ח, ונדע בדיוק במועד ההשקה.

MG Cyberster (צילום: יצרן)
MG Cyberster (צילום: יצרן)

במקביל ל-MG סייברסטר, ברבעון השני צפויה להגיע לישראל המחליפה של MG ZS החשמלית – הקרוסאובר MG S5. הדגם החדש גדול משמעותית מקודמו, עם אורך של 4,476 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,730 מ"מ, מה שמציב אותו בתחרות ישירה מול דגמים כמו BYD ATTO 3 וג'ילי גיאומטרי C. ה-S5 מבוסס על פלטפורמת Nebula, ומצויד במנוע חשמלי בהספק של 170 כ"ס אשר מניע את הגלגלים האחוריים, ומאפשר תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש בכ-8 שניות. העיצוב החיצוני משלב אלמנטים מה-MG ZS ומהדגמים העדכניים של החברה, כמו ה-MG מארוול R ו-MG4. ברבעון השלישי של השנה, תגיע אלינו גם MG S6.

בנוסף לדגמים אלו, ברבעון הראשון תנחת בארץ גם MG EHS פלאג אין המעודכנת, שזוכה לעיצוב חדש – שמשתלב עם מערכת ההינע המוכרת.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

MG S5 (צילום: יצרן)
MG S5 (צילום: יצרן)

זיקר

מיבואנית זיקר נמסר כי כל דגם של המותג אשר יקבל תקינה אירופאית – יגיע גם לישראל. זה כולל את זיקר 7X, שהחל להימכר באירופה ממש בסוף שנת 2024, ומצטרף לדגמים זיקר X וזיקר 001. זהו הדגם הראשון של המותג שכולל את סוללות ה-LFP החדשות, שיכולות להיטען מ-10-80% תוך 10.5 דקות בלבד.

ה-ZEEKR 7X מבוסס על פלטפורמת Sustainable Experience Architecture (SEA) של קונצרן ג'ילי. גודל הסוללה שלו נע בין 75 ל-100 קוט"ש, בהתאם לגרסה. בגרסת הלונג ריינג' בעלת ההנעה האחורית יש לו טווח נסיעה מקסימלי של 615 ק"מ. לדגם יש מנוע בהספק של 415 כ"ס בגרסת ההנעה האחורית, ועד ל-637 כ"ס בגרסת ההנעה הכפולה. זיקר 7X בגרסת ההנעה הכפולה יכול להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך פחות מ-4 שניות.

זיקר 7X (צילום: ZEEKR)
זיקר 7X (צילום: ZEEKR)

טסלה

היות וטסלה היא המותג היחיד שאינו עובד עם חברת יח"צ מסודרת, אנחנו יכולים רק לשער לגבי דגמי טסלה שיגיעו ארצה במהלך 2025. אחת ההשערות המבוססות יותר היא שבשנת 2025 תוכלו להזמין באופן רשמי את טסלה סייברטראק בישראל.

שנית, אולי נראה בישראל במהלך השנה הקרובה את מודל Y ג'וניפר, ואפילו את המודל Y בגרסת שבעת המקומות. במקביל, טסלה עובדת כעת על דגם בסיס זול יותר, שיגיע בתצורת האצ'בק וישאב אלמנטים עיצוביים ממודל 3 והסייברטראק (שילוב מעניין לכל הדעות). מחירו ההתחלתי המשוער הוא 28 אלף דולר, וייתכן שנראה אותו בשווקי העולם במהלך השנה (או שלא, תלוי בעיכובים הידועים לשמצה של טסלה).

ומה הזווית המשפטית? (צילום: טסלה)
טסלה סייברטראק – בקרוב בישראל באופן רשמי? (צילום: טסלה)

מרצדס

כאשר מרצדס G-Class החשמלית הראשונה אי פעם הגיעה לישראל בשנת 2024, התבשרנו ששנת 2025 הולכת להיות שנה מרגשת במותג. ראשית, באפריל-מאי נקבל את מתיחת הפנים של מרצדס EQA – דגם הכניסה החשמלי של המותג עד היום.

לצידה, ביוני או יולי 2025 תגיע מרצדס CLA EQ. מרצדס CLA החשמלית היא הבטחת השנה של המותג, ועשויה להיות הדגם החשמלי הקומפקטי במחיר הנגיש ביותר בליין. הרכב מבוסס על פלטפורמה חדשה של מרצדס, המספקת טווח נסיעה מרשים של כ-750 ק"מ בין טעינות, עם מנוע בהספק של 238 כ"ס המניע את הגלגלים האחוריים. ה-CLA EQ מתמקד ביעילות אנרגטית ובשיפור האווירודינמיות. בנוסף, זהו הדגם הראשון של מרצדס התומך בטעינה אולטרה-מהירה, המאפשרת הוספת כ-400 ק"מ לטווח הנסיעה תוך כ-15 דקות בלבד (בעמדות תומכות ובתנאים מתאימים). הרכב תומך גם בטכנולוגיות V2H ו-V2L, המאפשרות אספקת חשמל לרשת הביתית או למכשירים חיצוניים.

רכב הקונספט מרצדס CLA החשמלית (צילום: יצרן)
רכב הקונספט מרצדס CLA החשמלית (צילום: יצרן)

סמארט

בשנת 2024 הצטרפה לסמארט 1 הסמארט 3 החשמלית. בשנת 2025 יגיע אלינו הדגם הגדול ביותר בתולדות המותג – סמארט 5. הקרוסאובר הזה מגיע בשתי רמות גימור, והוא מבוסס על פלטפורמת SEA בגרסה הבכירה שלה, לה יש סוללה בגודל של 100 קוט"ש עם יכולת טעינה מהירה במיוחד. פלטפורמה זו דומה לזו המשמשת את דגמי הפרימיום החשמליים של מותג זיקר – דוגמת זיקר 007 וזיקר X7 (אותה כבר הזכרנו בכתבה) – מבית חטיבת היוקרה של ג'ילי, שכידוע לכם חולקת בעלות עם מרצדס על מותג סמארט כיום. הדגם יוכל להגיע לטווח נסיעה מירבי של 740 ק"מ לפי התקן הסיני (כ-510 ק"מ בפועל), ולטעון את הסוללה מ-10% ל-80% תוך 10.5 דקות.

ה-SMART 5 צפויה להציע שתי גרסאות עם הנעה אחורית, המצוידות במנועים חשמליים בהספק של 335 ו-358 כ"ס, לצד שתי גרסאות עם הנעה כפולה, בעלות מנועים חשמליים בהספק של 579 ו-637 כ"ס. אחת מגרסאות ההנעה הכפולה צפויה להיות גרסת בראבוס, בדומה לגרסת הביצועים שכבר בחנו – סמארט 1 בראבוס.

סמארט 5 ברמת הגימור פרימיום (צילום: SMART)
סמארט 5 ברמת הגימור פרימיום (צילום: SMART)

קיה

ברבעון השני או השלישי של השנה תגיע אלינו קיה EV3 – הקרוסאובר החשמלי הקומפקטי והמוזל של המותג, שנחשף עולמית במאי 2024. מראהו מזכיר קצת גרסה מוקטנת של קיה EV9, והוא מבוסס על פלטפורמת ה-E-GMP של קונצרן יונדאי-קיה, בדומה לחשמליות יונדאי איוניק 5 או קיה EV6.

ה-EV3 זמינה בשתי גרסאות: גרסת סטנדרט עם סוללה של 58.3 קוט"ש וגרסת לונג ריינג' עם סוללה של 81.4 קוט"ש. גרסת הסטנדרט מספקת טווח מירבי של כ-350 ק"מ וגרסת הלונג ריינג' בין 450 ל-500 ק"מ, בהתאם לסגנון הנהיגה. טעינה מהירה של גרסת הלונג ריינג' מ-10% ל-80% אורכת 31 דקות ומוסיפה כ-100 ק"מ בפחות מעשר דקות. הדגם תומך גם ב-V2L. שתי הגרסאות מגיעות עם מנוע בהספק של 204 כוחות סוס, לו יכולת תאוצה מאפס למאה קמ"ש תוך 7.5 שניות בגרסת הסטנדרט.

קיה ev3 (צילום: קיה)
קיה ev3 (צילום: קיה)

ג'ילי

את תוכניות ג'ילי לעתיד תוכלו לקרוא בכתבה נפרדת של סיכום 2024, אך הבאנו לכם כאן את הממצאים. במחצית הראשונה של 2025 צפויה ג'ילי להשיק את מותג המסחריות Farizon, שיתמקד בפתרונות תחבורה מסחרית חשמלית. המותג יכלול דגמים מתקדמים, בהם ה-Super Van, המבוסס על טכנולוגיית Drive-by-Wire ויוצע במגוון תצורות.

במקביל יושק בישראל הקרוסאובר החשמלי ג'ילי EX5, שהוצג לאחרונה בתערוכת פרנקפורט. אורכו 4.61 מטר, רוחבו 1.90 מטר, ולו בסיס גלגלים של 2.75 מטר. הרכב מבוסס על פלטפורמת GEA ומצויד בסוללות LFP, המספקות לו יכולת טעינה מהירה מ-10% ל-80% – בכ-20 דקות בלבד.

לקראת סוף 2025, ג'ילי צפויה להביא לישראל לראשונה גם דגם פלאג אין, אשר ירחיב את היצע הדגמים שלה בשוק המקומי.

ה-Super Van החשמלי (צילום: GEELY)
ה-Super Van החשמלי (צילום: GEELY)

יונדאי

יונדאי אינסטר החשמלית תגיע לישראל ברבעון השני של 2025. יונדאי Inster היא אחת המתמודדות הבולטות בשוק הרכבים החשמליים הקומפקטיים, ומציעה פתרון אידיאלי למשפחות צעירות ולנסיעות עירוניות. הרכב מצויד במנוע בהספק של 115 כ"ס ובעל טווח נסיעה מוצהר של כ-355 ק"מ. בנוסף, הוא תומך בטעינה מהירה, המאפשרת טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-30 דקות בלבד. השאלה המרכזית שנותרה היא האם האינסטר תהפוך לחשמלית הזולה המשתלמת ביותר בישראל?

Hyundai Inster (צילום: יונדאי)
Hyundai Inster (צילום: יונדאי)

ג'נסיס

בשנת 2025 יגיעו לארץ שתי מתיחות פנים חשמליות מבית המותג – ג'נסיס GV70 וג'נסיס GV60. ג'נסיס GV70 תנחת בארץ ברבעון השני של השנה ותציע עיצוב חיצוני מעודכן וסביבת נהג משודרגת. ברבעון הרביעי תצטרף אליה ג'נסיס GV60 המעודכנת והיוקרתית, שעוד לא ידוע לנו מה יכללו השינויים שלה.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

ג'נסיס GV70 החשמלית
ג'נסיס GV70 החשמלית

סקייוול

לדברי יבואנית המותג בארץ, קבוצת כדורי, שלושה דגמים מעניינים צפויים להגיע לארץ בחציון השני של שנת 2025, לאחר השלמת תקינה אירופאית מלאה. הראשון שבהם הוא סקייוול סקייהום (Skyell Skyhome) היא מכונית סדאן יוקרתית שצפויה להיות הטופ שבטופ בהיצע של המותג. בגזרה הטכנית, הוא יגיע עם הנעה אחורית או כפולה. בגרסת ההנעה הכפולה הדגם יאפשר הספק מירבי של 617 כ"ס, וקצב האצה מ-0-100 קמ"ש של כ-3.5 שניות. גרסת הסוללה הגדולה ביותר של הרכב היא 86 קוט"ש, והיא תאפשר לו טווח נסיעה של כ-490 ק"מ. הדגם יתמוך גם בטעינת V2L.

סקייוול סקייהום (צילום: יצרן)
סקייוול סקייהום (צילום: יצרן)

הדגם השני שצפוי להגיע אלינו הוא קרוסאובר חשמלי קומפקטי בשם סקייוול Q, שמיועד להתחרות בקרוסאוברים חשמליים פופולאריים דוגמת MG4 ו-BYD דולפין. הרכב מתבסס על שלדה חדשה ומתקדמת של היצרן, ותומך בטעינה מהירה במיוחד (800v).

סקייוול Q (צילום: יח"צ)
סקייוול Q (צילום: יח"צ)

הדגם השלישי והאחרון הוא רכב מסחרי חשמלי ששמו סקייוול Hongtu (או בשמו הזמני – 233). הוא מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, ודומה במידותיו לפורד טרנזיט ופיאט דוקאטו. הדגם מציע מגוון אפשרויות מודולריות לנוסעים ולמטען וקבינת נהג מאובזרת.

המסחרית החשמלית של סקייוול תגיע לישראל במגוון קונפיגורציות. בדגם תוצע בחירה בין סוללה בגודל של 88 קוט"ש או 105 קוט"ש, והספק המנוע הוא 204 כ"ס. הלקוחות יכולים לבחור בין שני אורכי מרכב: 549 ס"מ ו-599 ס"מ – וגם בין תקרה בגובה 220 ס"מ או 270 ס"מ. בהתאם, נפחו הפנימי יהיה 9.5 או 13 מ"ר. המסחרית מוצעת במשקל 3.5 טון ו-4.25 טון, כאשר לגרסה הכבדה יותר יש משקל העמסה מירבי של 1.75 טון.

סקייוול Hongtu חשמלית מסחרית (צילום: יח"צ)
סקייוול Hongtu חשמלית מסחרית (צילום: יח"צ)

פיג'ו

פיג'ו 5008 החדשה תגיע לישראל ברבעון השני של 2025, והיא כנראה תכלול גם את גרסת פיג'ו 5008 החשמלית בעלת 7 המקומות שהושקה בעולם בתחילת 2024. הדגם מבוסס על פלטפורמת STLA Medium של קונצרן סטלנטיס, והוא יוצע בשתי רמות גימור, Allure ו-GT, עם אפשרות לבחירה בין 3 מערכות הינע חשמליות: בהספק 210 כ"ס, 230 כ"ס ו-320 בהנעה כפולה.

לרכב סוללה גדולה, בגודל 98 קוט"ש, לצד סוללה קטנה יותר לגרסת הכניסה – שגודלה 73 קילוואט. לפיג'ו 5008 החשמלית יש טווח נסיעה מירבי של 660 ק"מ, ו-500 ק"מ בגרסת ההנעה הכפולה ובדגם הכניסה. הוא מגיע עם טעינה ביתית בקצב 11 קילוואט כסטנדרט, וטעינת 22 קילוואט אופציונלית. להזכירכם, מעטים הדגמים החשמליים שניתן לטעון בארץ בקצב של 22 קילוואט (כסטנדרט או לא כסטנדרט), וביניהם תמצאו את סמארט 1 וזיקר 001. גם את הסוללה הזו ניתן להטעין מ-20% ל-80% תוך כחצי שעה, בקצב טעינה מהירה מירבי של 160 קילוואט. בנוסף, לדגם יש גם יכולת טעינת V2L.

פיג'ו 5008 החשמלית החדשה (צילום: פיג'ו)
פיג'ו 5008 החשמלית החדשה (צילום: פיג'ו)

אופל

לאחר שהמותג לא כיכב בישראל בשנת 2024, בשנת 2025 הוא צפוי לקאמבק. ברבעון הראשון נקבל את הגרסה מתוחת הפנים של אופל מוקה, וברבעון השני את אופל גרנדלנדהחשמלית הייעודית הראשונה של המותג. בדומה לפיג'ו 3008 החשמלית החדשה, גם כאן גרסת הבסיס היא הגרסה החשמלית, וממנה ייוצרו שיטות ההינע האחרות.

בגרסה הבסיסית, הדגם יגיע עם סוללה בגודל 73 קוט"ש, לה טווח נסיעה של כ-525 ק"מ. לסוללה משודך מנוע בהספק של 210 כ"ס, המניע את הגלגלים הקדמיים. בגרסה הבאה, לונג ריינג', הדגם מצויד בסוללה בגודל 98 קוט"ש, שמאפשרת לו לנסוע לטווח מקסימלי של כ-700 ק"מ בין טעינות. גרסת הביניים הזו תגיע עם מנוע חשמלי בהספק של 230 כ"ס, שגם הוא מניע את הגלגלים הקדמיים. בנוסף לשתי הגרסאות האלו תגיע גם גרסת ההנעה הכפולה, בהספק של 320 כ"ס. כאן נעשה שימוש בסוללה הקטנה יותר, בגודל 73 קוט"ש, לה טווח נסיעה מוצהר של כ-525 ק"מ גם בגרסה הזו.

שתי הסוללות מגיעות עם טעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט, עם אופציה לשדרוג ל-22 קילוואט. הטעינה המהירה ברכב מתאפשרת בקצב של עד 160, והוא מגיע גם עם חיבור V2L להפעלת צרכני חשמל חיצוניים (ותוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו לרכב חשמלי בתרחיש עלטה).

תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו – ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי

אופל גרנדלנד החשמלית החדשה (צילום: אופל)
אופל גרנדלנד החשמלית החדשה (צילום: אופל)

ברבעון השלישי, תגיע אלינו גם אופל פרונטרה. הפרונטרה (Frontera) המיתולוגית הייתה קרוסאובר שמונע על דלק או דיזל, ויוצר בין השנים 1998-2003. כעת, אופל מחזירה רשמית את הדגם, אך בגרסה מודרנית ומעודכנת. הפרונטרה החדשה של אופל אינה מבוססת על הדגם הישן, אלא מדובר במכונית שונה לחלוטין, שיותר הולמת את הרכבים החדשים של המותג – ותוצע עם הנעה חשמלית ומיקרו-היברידית.

מערכות ההינע של הדגם תואמות דגמים אחרים של קונצרן סטלנטיס. בגרסה החשמלית, לרכב יש מנוע בהספק 156 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים. לצידו, יש לו סוללה בגודל 51 קוט"ש, לה קצב טעינה מהירה מירבי של 100 קילוואט. טווח הנסיעה המקסימלי של הדגם כנראה יהיה כ-400 ק"מ.

אופל פרונטרה 2024 (צילום: קונצרן סטלנטיס)
אופל פרונטרה 2024 (צילום: קונצרן סטלנטיס)

סיטרואן

בשנת 2024 הושקה בעולם סיטרואן C3 איירקרוס חדשה, שכוללת גם גרסה חשמלית. גם סיטרואן C3 החדשה וגם C3 איירקרוס מבוססים על אותה פלטפורמת Smart Car, וחולקים זהות עיצובית דומה, הבטחה למרחב פנים רב ושאיפה לתמחור תחרותי ביחס לשוק האירופאי. ה-C3 איירקרוס תגיע עם שינויים עיצוביים נרחבים ואופציה ל-7 מושבים – ותוצע עם אפשרות בחירה בין הנעה מיקרו-היברידית או חשמלית. בגרסה החשמלית, לרכב יש מנוע בהספק של 113 כ"ס. לצידו, יש לו סוללה בגודל 44 קוט"ש, לה טווח נסיעה מקסימלי של כ-320 ק"מ.

סיטרואן C3 איירקרוס החשמלית החדשה (צילום: סיטרואן)
סיטרואן C3 איירקרוס החשמלית החדשה (צילום: סיטרואן)

סקודה

סקודה אלרוק החשמלית (Skoda Elroq) תגיע לישראל ברבעון השני או השלישי של 2025. זהו קרוסאובר קומפקטי חדש, אשר הושק בסוף שנת 2024 ויצטרף לסקודה אניאק וסקודה אניאק קופה. גם הוא מבוסס על הפלטפורמה הייעודית של הקונצרן לרכבים חשמליים – פלטפורמת ה-MEB.

עדיין לא ידוע מה הגרסאות שיגיעו לארץ, אז נפרט על כולן. סקודה אלרוק החשמלי מוצעת בארבע גרסאות, כאשר כל אחת מתאפיינת במערך הנעה שונה. גרסת אלרוק 50 כוללת מנוע שמניע את הגלגלים האחוריים בהספק של 167 כ"ס וסוללת 55 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה של 375 ק"מ (לפי תקן WLTP) וטעינה מהירה בהספק של עד 125 קילוואט. גרסת אלרוק 60 משדרגת את הביצועים עם בהספק של 200 כ"ס (שמניע את הגלגלים האחוריים) וסוללת 63 קוט"ש, המספקת טווח נסיעה של 450 ק"מ וטעינה מהירה עד 150 קילוואט. גרסת אלרוק 85 מציעה מנוע חזק יותר, בהספק של 281 כ"ס (שאף הוא מניע את הגלגלים האחוריים), וסוללת 82 קוט"ש לה טווח נסיעה של 579 ק"מ, עם אפשרות לטעינה מהירה עד 210 קילוואט. הגרסה הבכירה ביותר, אלרוק 85X, מצוידת בהנעה כפולה וצמד מנועים חשמליים, אך נתוניה המדויקים טרם פורסמו. היא צפויה להציע תאוצה מהירה יותר מגרסת ה-85, לצד טווח נסיעה מעט קצר יותר בשל מאפייני ההנעה הכפולה. זמני הטעינה נעים בין 24 ל-28 דקות מ-10% ל-80% סוללה, בהתאם לגרסה, כאשר טעינה בהספק של 210 קילוואט מוסיפה 100 ק"מ לטווח תוך כ-8 דקות בלבד.

לצידה, תגיע גם גרסה חדשה לסקודה סופרב.

סקודה אלרוק (צילום: יצרן)
סקודה אלרוק (צילום: יצרן)

קאדילק

קאדילק צפויה להביא לישראל 3 קרוסאוברים חשמליים מעניינים: את קאדילק ליריק וקאדילק אופטיק ברבעון הראשון, וקאדיליק וסטיק ברבעון האחרון. קאדילק ליריק, הקרוסאובר החשמלי הראשון של המותג האמריקאי המפורסם, הוא הדגם החשמלי השלישי של יצרנית הרכב ג'נרל מוטורס. הרכב, שהושק ב-2021, זכה להצלחה מיידית עם אזילת כלל המלאי בארצות הברית תוך 19 דקות בלבד. הוא מציע טווח נסיעה של כ-480 קילומטרים וטעינה מהירה בקצב של עד 190 קילוואט, המאפשרת להוסיף כ-120 קילומטרים לטווח הנסיעה בתוך 10 דקות בלבד, בעמדת טעינה תומכת. עיצוב הפנים היוקרתי כולל מסך OLED פנורמי בגודל 33 אינץ', המשלב לוח שעונים עם מערכת מולטימדיה מתקדמת. המערכת תומכת בעדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) ומשתמשת בבינה מלאכותית לשיפור חוויית הנהיגה.

קאדילק ליריק
סוללה גדולה, טווח מעולה, והמון יוקרה. קאדילק ליריק (מקור: אתר קאדילק העולמי)

DAYUN

קבוצת כדורי, שמייבאת את מותג סקייוול לישראל, חתמה בשנת 2023 על זיכיון לייבוא בלעדי של מותג הרכב החשמלי DAYUN וחטיבת רכבי היוקרה שלו ReHige (המכונה בסין גם Yuanhang). בשנת 2024 כבר עגנו בנמל הדגמים הראשונים של המותג, אך השקתו הרשמית תתקיים רק בשנת 2025. בין הדגמים החשמליים שיגיעו נמצאת מכונית סדאן יוקרתית של ReHige. היא בעלת הספק מטורף של 680 כוחות סוס, שמאפשר לה להאיץ מאפס למאה קמ"ש תוך 3.5 שניות בלבד. טווח הנסיעה העירונית המוצהר של המכונית הוא עד 720 ק"מ, והיא יכולה להיטען מעמדה מהירה בקצב של עד 320 קילוואט (קצב שכרגע לא ניתן לספק בעמדות טעינה מהירות בישראל, אבל נקווה שהדבר ישתנה בעתיד).

דגמי DAYUN ו-ReHige בנמל אשדוד (צילום: יחצ)
דגמי DAYUN ו-ReHige בנמל אשדוד (צילום: יחצ)

רכב מעניין נוסף של חטיבת ReHige שיושק בישראל הוא ככל הנראה הקרוסאובר החשמלי היוקרתי Yuanhang H9, שמציע אפשרות ל-6 או 7 מושבים. הוא בעל הנעה כפולה, עם הספק של 600 כוחות סוס. טווח הנסיעה העירוני המוצהר שלו הוא עד 800 ק"מ, וגם הוא מאפשר טעינה בקצב של עד 320 קילוואט. הוא צפוי להתחרות בדגמים כמו BYD טאנג, קיה EV9, מרצדס EQB ודגמים נוספים בגזרת הקרוסאוברים החשמליים היוקרתיים בעלי 7 המקומות.

DAYON Yuanhang H9 (צילום: יצרן)
DAYON Yuanhang H9 (צילום: יצרן)

בנוסף, יגיע לישראל קרוסאובר קומפקטי חשמלי שיתחרה ביונדאי אינסטר. אורכו של הרכב הוא 3.7 מטרים בלבד, רוחבו 1.68 מטר וגובהו 1.6 מטר, כאשר בסיס הגלגלים שלו עומד על 2.41 מטר. 

בו זמנית, מביאה החברה גם טנדר חשמלי מאובזר היטב המגיע גם בגרסת הנעה אחורית וגם בכפולה, המיועד להוות גרסה חסכונית יותר מבחינה תפעולית לשוק העסקי והמוסדי. 

הטנדר החשמלי של DAYUN בנמל אשדוד (צילום: יחצ)
הטנדר החשמלי של DAYUN בנמל אשדוד (צילום: יחצ)

JAECOO

לאחר הגעת JAECOO 7 פלאג אין לישראל בשנת 2024, בשנת 2025 יגיעו גם הרבה דגמי JAECOO ו-OMODA חדשים. ביניהם תמצאו את JAECOO 8 פלאג אין, JAECOO 5 החשמלי, JAECOO 5 ההיברידי, OMODA 9 פלאג אין, ו-OMODA 7. בגלל בעלת הבית המשותפת, ייתכן ש-JAECOO 5 החשמלי יעשה שימוש באותה יחידת הנעה של צ'רי FX החשמלית – מנוע בהספק של 204 כ"ס שמניע את הגלגלים הקדמיים, לצד סוללה בגודל 62 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה של כ-430 ק"מ. 

מה מצפה לנו בשנת 2025 בתחום רכב חשמלי? הצצה ל-JAECOO 5 חשמלי (צילום: יצרן)
מה מצפה לנו בשנת 2025 בתחום רכב חשמלי? הצצה ל-JAECOO 5 חשמלי (צילום: יצרן)

מקסוס

בשנת 2025 היבואנית אוטו חן תייבא גם היא לארץ את דגמי MIFA 7 ו-MIFA 9 אותם החלה לייבא השנה UMI, לצד וואנים חשמליים מבית מותג מקסוס. משפחת הוואנים החשמליים eDeliver מציעה מגוון דגמים בגדלים שונים, המותאמים לצרכים מגוונים. הדגמים כוללים את eDeliver 3, eDeliver 5, eDeliver 7, ו-eDeliver 9, עם טווחי נסיעה חשמליים של עד 370 קילומטרים, בהתאם לתקן WLTP האירופאי. ה-eDeliver 5 בולט בביצועיו המרשימים במבחני הבטיחות, כולל ציון של 82% וזכייה במדליית פלטינה – שהיא הדירוג הגבוה ביותר של Euro NCAP. בנוסף, דגמי eDeliver 7 ו-eDeliver 9 השיגו ציוני בטיחות של 77% ו-75% (בהתאמה), וזכו במדליית זהב, המשקפת סטנדרטים גבוהים של בטיחות ואיכות.

מקסוס eDeliver (צילום: יצרן)
מקסוס eDeliver (צילום: יצרן)

אאודי

בגזרה החשמלית מצפים לנו ברבעון הרביעי של השנה 2 דגמים שהגעתם נדחתה משנת 2024: אאודי Q6 איטרון, ואאודי A6 איטרון. אאודי Q6 e-tron הוא הדגם הראשון של המותג שמתבסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית של המותג (PPE), שפותחה באופן משותף עם פורשה ותשרת גם את המקאן החשמלית. מדובר בדגם גדול במעט מה-Q4 שאנחנו מכירים. יש לו הנעה כפולה בהספק כולל של 360 כ"ס, עם מצב בוסט בעל 400 כ"ס. לסוללה שלו, שגודלה 100 קוט"ש, יש יכולת טעינה מהירה בהספק של עד 270 קילוואט – וטווח נסיעה מוצהר של עד 600 ק"מ.

אודי Q6 איטרון (צילום: יצרן)
אודי Q6 איטרון (צילום: יצרן)

אאודי A6 איטרון היא מכונית סדאן עם הנעה כפולה, שכרגע נחשפה כרכב קונספט שנועד להתחרות בטסלה מודל S. יש לה הספק משוער של 469-476 כ"ס, לצד סוללה בגודל 100 קוט"ש, לה טווח משוער של 640-690 ק"מ.

רכב הקונספט אודי A6 איטרון (צילום: יצרן)
רכב הקונספט אודי A6 איטרון (צילום: יצרן)

שברולט

שברולט בלייזר EV מבית ג'נרל מוטורס מייצג דור חדש של קרוסאוברים חשמליים מבית המותג האמריקאי. הרכב מציע טווח נסיעה של עד 515 קילומטרים בטעינה מלאה, לצד אפשרות לטעינה מהירה בקצב של עד 190 קילוואט, המוסיפה כ-125 קילומטרים לטווח בתוך 10 דקות בלבד, בעמדה מתאימה. הבלייזר החשמלי מתהדר בעיצוב ספורטיבי ודינמי, עם תא נוסעים מרווח וטכנולוגיות מתקדמות הכוללות מסך מולטימדיה מרכזי בגודל 17.7 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי מלא. בנוסף, הוא מציע עדכוני תוכנה דרך האוויר (OTA) ומערכות סיוע לנהיגה מתקדמות.

Chevrolet Blazer EV (צילום: שברולט)
Chevrolet Blazer EV (צילום: שברולט)

דגמים חשמליים נוספים

בנוסף לכל מה שצוין, יגיעו לישראל במהלך שנת 2025 גם פורת'ינג פריידי חשמלי (Forthing Friday EV), פורת'ינג s7, ריינג' רובר חשמלי, יגואר חשמלי, ומיני Aceman חשמלית.

מיני אייסמן החשמלית (מקור: אתר מיני העולמי)
מיני אייסמן החשמלית (מקור: אתר מיני העולמי)

מה יהיה בשנה הבאה במגזין פלאג מג?

אנחנו מקווים שתהיה זו שנה של תקומה ושיקום למדינת ישראל ואזרחיה. בהקשר האישי שלנו, המגזין הולך וגדל מדי שנה, ואיתו גם ערוצי היוטיוב והטיקטוק שלנו. קבוצת הפייסבוק שלנו, "עוברים לרכב חשמלי", הפכה בשנה החולפת לקבוצת הפייסבוק הגדולה ביותר עבור רכב חשמלי (עם מעל ל-34.4 אלף חברים!).

אנחנו צופים הרבה דברים מרגשים בשנת 2025. נמשיך לעשות מבחני דרכים, סקירות מעניינות, סרטונים אינפורמטיביים ומצחיקים, פוסטים וכתבות – ולהנגיש את תחום הרכב בפשטות, ענייניות ועם קריצה לכל הקוראות והקוראים שלנו. תודה רבה שאתם איתנו, אנחנו מעריכים מאוד את המעורבות שלכם, ואנחנו שמחים לספק לכם תוכן איכותי ומרענן.

בשנה שעברה גם פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

ולמקרה שפספסתם, אתם מוזמנים גם לקרוא את הכתבה הקודמת שלנו, שמסכמת את שנת 2024 – סיכום 2024 ברכב החשמלי.

שמרו על עצמכםן, ונתראה בשנה הבאה! אנו מאחלים לכולכןם שבשנת 2025 נהנה מקצב טעינה מירבי של אנרגיות חיוביות ומתחדשות.

סיכום 2024 רכב חשמלי
סיכום 2024 רכב חשמלי

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבים חשמליים, פלאג אין והיברידיים? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי