שבגינן השנה הקרובה תהיה מעולה בכל הקשור לרכבים חשמליים, היברידיים, פלאג אין ועוד. נתוני המכירות, ומבול הדגמים שנחת עלינו באוגוסט, הם רק הסנונית הראשונה של מה שעתיד להגיע. בחרנו את שבעת הסיבות העיקריות שבגינן, בעינינו, שנת 2021 תהיה מצוינת:
טסלה תעבה את ליין הדגמים שלה בישראל
היצרנית האמריקאית, שזה עתה סגרה חצי שנה בשוק הישראלי, השתלטה על השוק החשמלי בישראל. המודל 3 הייתה הראשונה לנחות כאן, יחד עם ספצימנים בודדים מדגמים אחרים של היצרנית לצרכי תקינה. ממש בקרוב, היצרנית תתחיל למסור בישראל גם את הטסלה מודל S היוקרתית והג'יפ המסקרן – הטסלה מודל X. לקריאה נוספת: 5 דברים שכדאי לדעת על הטסלה מודל S
קיה EV6 תנחת בקרוב בארץ הקודש
האחות התאומה-לא-זהה של היונדאי איוניק 5, הקיה EV6, תנחת בשנה זו בישראל. אין עדיין מחיר, או אפילו תאריך מדוייק בו השיווק יתחיל, אך ברור לכל כי הדגם יגיע ארצה. את יחידות ההינע אנחנו כבר מכירים מהאיוניק 5, אך העיצוב שונה ומסקרן, ויהיה מעניין לראות את ההשפעה שלה – גם מול האחות התאומה, וגם מול המתמודדות האחרות בסגמנט הרכבים החשמליים סביב מחירי ה-190 אלף ש"ח וצפונה.
טויוטה תשיק בשנה הקרובה דגמים חדשים
בין היתר, היצרנית מבטיחה זוג מכוניות חשמליות לחלוטין ומכונית פלאג אין נוספת לליין שלה, שתמכר יחד עם הפריוס פלאג אין והראב 4 פלאג אין. המהלך הוא חלק מהחלטת היצרנית להציג עשר רכבים חשמליים חדשים בעשור הנוכחי – ואומנם הוא מיועד במרביתו לשוק האמריקאי, אך כאשר משווים בין דגמי טויוטה המשווקים באירופה (וכתוצאה מכך בישראל) לדגמים האמריקאים – סבירות דיי גבוהה שדגמים אלו יוצעו למכירה גם בישראל. בנוסף – גם היאריס קרוס ההיברידית צפויה להמכר מאוד בקרוב בישראל, ולהוות אלטרנטיבה היברידית לקטגוריה הפופולרית של הג'יפונים הקטנים דוגמאת הסיאט ארונה.
ההונדה CRV צפוי לעבור מתיחת פנים משמעותית ולקבל מערכת היברידית
אחרי ההונדה ג'אז ההיברידית שנמכרה בארץ בדור השני שלה זה מכבר, הבא בתור לקבל את המערכת ההיברידית החדשה והמסקרנת של הונדה הוא ה-CRV, הג'יפ הפופולרי של היצרנית. לא מדובר במערכת היברידית טיפוסית כפי שאתם מכירים, אלא במעין מנגנון "הפוך" – מנוע הבנזין משמש כגנרטור, וכגיבוי במקרים בהם הסוללות לא עוצמתיות מספיק (כגון עלייה תלולה במהירות גבוהה).
משאיות חשמליות של רנו יתחילו לעלות על הכבישים בארץ
ליצרנית המשאיות רנו ישנם כיום שני דגמים חשמליים – משאית אחת שמשמשת להובלה והפצה עירונית עם ארגז קירור במשקל 12 טונות, והשנייה היא משאית פינוי אשפה במשקל 26 טונות. נכון לכתיבת שורות אלו, ובהתאם למידע שנמסר מגורמים מוסמכים – המשאיות יגיעו בקרוב ארצה לצורכי תקינה, וייתכן מאוד שבקרוב נתחיל לראות (אך לא לשמוע!) אותן בכבישי הארץ.
חוק ההסדרים החדש צפוי לעבור בכנסת,
וכתוצאה מכך – בקרוב מאוד תהליך התקנת עמדת טעינה בבית משותף הולך להפוך למשמעותית יותר פשוט. אם אתם בימים אלו במצב של מריבה עם הוועד בית שלכם בנושא, כנראה שבתחילת השנה הקרובה כבר לא תצתרכו לחכות, ובהתאם לדרישות מסויימות – תוכלו לקצר את התהליך באופן דרמטי ולהתקדם גם אתם לרכב חשמלי או פלאג אין.
טסלה מודל 2 תושק במהלך השנה הקרובה כמודל 2023
למרות הסעיף הראשון, מה שכנראה מעניין רבים מהקוראים הוא המודל 2. הטסלה מודל 2 צפויה להיות מכונית קטנה יותר מהמודל 3, ולהוות למעשה את דגם הכניסה הקטן, הזול והבסיסי יחסית של היצרנית. אין שום מידע קונקרטי כרגע, והיצרנית מטילה ערפול מלא על כל מה שנוגע לדגם בתקשורת, כך שיש מקום רק לספקולציות. אלו דנות בכך שהרכבים יתומחרו באזור ה-25 אלף דולרים בלבד, וכנראה שיחלו להמכר בישראל במקביל לאירופה.