כחלק מתוכניתו של קונצרן סטלנטיס להפוך את פיג'ו למותג הרכב בעל המבחר החשמלי הרחב ביותר באירופה עד שנת 2025, ולמכור באירופה רכבים חשמליים בלבד עד שנת 2030 – היא מחליפה את רב המכר פיג'ו 3008 בגרסה חשמלית לחלוטין. עד כה הרכב נמכר בהנעת בנזין רגילה וגרסת פלאגאין (פיג'ו 3008 פלאגאין, אותה גם בחנו במסגרת המגזין), ובעבר דיווחנו על תחילת פיתוח פיג'ו 3008 מיקרו-הייבריד. כעת, הוא מושק עם הנעה חשמלית חדשה. בהמשך יושקו על בסיס אותה הפלטפורמה המחודשת גם רכבי 3008 היברידיים ופלאג אין, ובתחילת 2024 צפוי לצאת לשוק גם פיג'ו 5008 החשמלי החדש.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
פיג'ו 3008 החשמלי – שינויים בעיצוב
מימדיו של הרכב גדולים במעט מגרסתו הקודמת של ה-3008, עם עיצוב אסתטי ומעודכן, שעובר בעדינות בין קימורים מעגליים לספוילר אחורי מחודד. הוא מזכיר את רכבי פיג'ו הנוכחיים, כמו פיג'ו 2008 החשמלית, אך עם מראה משופר, שניכר בעיקר בקדמת הרכב – עם גריל קדמי אלגנטי, פסים שחורים דרמטיים, ופנסי לד בצורת שריטות אריה. הרכב מגיע עם ג'אנטים מעוצבים וחישוקי סגסוגת בגודל 19-20 אינץ' (בהתאם לרמת הגימור), שממשיכים את הקו העיצובי של קדמת הרכב וגלגל ההגה, וכלל העיצוב שואף מאוד למראה ספורטיבי ובולט בשטח.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
נתונים טכניים של פיג'ו 3008 החשמלי החדש
הרכב מבוסס על פלטפורמת STLA Medium מבית קונצרן סטלנטיס, שמאפשרת לו, לפי הצהרת היצרן, טווח חשמלי של עד 700 ק"מ (בגרסת ההנעה הבכירה). המדיום בשם הפלטפורמה מתייחס לסיווג הרכב מבחינת מימדיו – בינוני. הרכב מגיע ב-3 גרסאות הנעה חשמליות:
בגרסת ההנעה הבסיסית, פיג'ו 3008 החשמלי מגיע עם מנוע קדמי בהספק של 210 כוחות סוס, עם סוללה בגודל 73 קוט"ש שמאפשרת טווח נסיעה חשמלי מוצהר של עד 525 ק"מ.
בגרסת הביניים, הרכב מגיע עם הנעה קדמית בהספק של 230 כוחות סוס וביצועים משופרים. למנוע הזה משודכת סוללה חשמלית בגודל 98 קוט"ש, לה טווח נסיעה מרשים ומעורר השתאות של כ-700 ק"מ – כאשר הנתונים המדויקים יימסרו לאחר מבחני תקן WLTP.
הגרסה הבכירה של הרכב מגיעה עם הנעה כפולה בהספק של 320 כוחות סוס, כאשר למנועים אלו משודכת סוללה בגודל 73 קוט"ש – וגם לה טווח נסיעה מוצהר של כ-525 ק"מ.
שתי הסוללות מגיעות עם טעינה ביתית בקצב של 11 קילוואט, עם אופציה לשדרוג ל-22 קילוואט. הטעינה המהירה ברכב מתאפשרת בקצב של עד 160, והוא מגיע גם עם חיבור V2L להפעלת צרכני חשמל חיצוניים.
להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
פיג'ו 3008 החדשה – איבזור ובטיחות
הרכב יגיע בשתי רמות גימור, Allure ו-GT, עם מפרט איבזור מגוון. פיג'ו 3008 החשמלי החדש כולל שני מסכים בגודל 21 אינץ' ו-10 אינץ', הנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים עם חימום, קירור, עיסוי וכוונון חשמלי, חימום גם למושבים שמאחור, תאורת אווירה, אפליקציה לשליטה מרחוק ועוד.
בגזרת מערכות העזר והבטיחות, הרכב מגיע עם מצלמת 360 מעלות, חיישני חנייה היקפיים, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים מורחב ותאורת מטריקס לד בכל רמות הגימור.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים שיוצאים לשוק? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!
אוהבים רכבים חשמליים? מה דעתכם על פיג'ו 3008 החשמלית החדשה? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי