מבחן רכב: סרס 5 החשמלית מגיעה לישראל ורוצה לשלוט בשוק רכבי הפרימיום הסיניים

סרס 5 הוא הרכב החשמלי השני של המותג שמגיע לישראל. מה כולל הרכב הראשון של המותג שמבוסס על פלטפורמה חשמלית ייעודית?
מבחן סרס 5 החשמלית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

סרס (Seres) החלה את דרכה החשמלית בשנת 2019, עם סרס 3. למרות מחירו הנמוך, סרס 3 לא זכה להצלחה גדולה בישראל. כעת מגיעה אלינו סרס 5, שהיא, איך לומר… עולם אחר לגמרי.

בגזרת הפלטפורמה, בעוד סרס 3 התבססה על פלטפורמה משותפת עם רכבי בנזין, סרס 5 היא הרכב הראשון של החברה שמבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי (תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי).

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

פרונט הרכב
פרונט הרכב

עיצוב סרס 5 החשמלי

הסרס 5 קרוסאובר גבוה, עם חזית דרמטית ויפה. הרכב מגיע עם אותו העיצוב בשתי רמות הגימור שלו, והוא מעוצב בקפידה גם מבפנים וגם מבחוץ. אני אוהבת את שני הפסים שיש לו מסביב ומתחת לשני הפנסים הקדמיים. בנוסף הוא גם מצויד בחישוקי סגסוגת בגודל 20 אינץ', עם קליפרים אדומים ספורטיביים שנותנים להם נוכחות חזקה יותר. גם מאחורה, יש לו את פס הלד הזה שאנחנו מכירים מכל מני דגמים חשמליים, עם שם המותג – סרס. בסך הכל, אני אהבתי את העיצוב. הוא מודרני, יש לו נוכחות והאגרסיביות שלו מאוד עדינה ולא מוגזמת – והיא מתבטאת בעיקר בפרונט הזכיר שלו.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבחן סרס 5
מבחן סרס 5

אזור הנוסעים מלפנים

הרכב מאובזר היטב, ומספק תחושת יוקרה בעיצוב שלו. יש לו גג פנורמי, מסך מולטימדיה ענק ונוח, לוח שעונים גדול, תצוגה עילית טובה והרבה מקומות אחסון. בנוסף לכל אלו, ברכב קיים חיבור אלחוטי ל-Android Auto ו-Apple Carplay, שעובד מצוין, ופתיחה והנעה נוחה ללא מפתח.

אזור הנוסעים מלפנים
אזור הנוסעים מלפנים

חוויית המשתמש בתא הנהג והנוסעים

סביבת נהג מאוד לא מזכירה רכבים סיניים, ולא מרגישים שנוהגים במותג סיני שזה רק הרכב השני שלו בארץ. למרות שבאופן כללי, הימים בהם היה מרתיע לנהוג ברכב סיני בישראל נגמרו עוד לפני הקורונה…. יש פה רמת גימור גבוהה ומפתיעה באיכותה, תפריטים מצוינים במסכים הסופר אינטואטיביים והנוחים. הדגש הוא על עיצוב מינימיליסטי, מודרני וטכנולוגי מאוד, והביצוע מצוין. פחות אהבתי את זה שהשליטה במיזוג מתבצעת רק דרך מסך המולטימדיה, ואין שום כפתורים פיזיים תחתיו.

חוויית משתמש בתא הנהג
חוויית משתמש בתא הנהג

אזור הנוסעים מאחור

בחלק האחורי, יש לו מושבים נוחים והרבה מאוד מקום. בגב הקונסולה המרכזית יש שני פתחי איוורור, שני שקעי USB (אחד רגיל ואחד TYPE C), רשתות מאחורי הכיסאות ועוד שטח אחסון בדלתות, מחזיק כוסות מפונפן מאוד בין המושבים, ידיות עם תאורה בעיצוב חמוד, וחיפויים דמויי עץ על גב הכיסאות והדלתות (שראינו גם מלפנים). למרות שהרכב מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, יש לו תעלת הינע בולטת במקצת מאחור.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

תא המטען

תא המטען של הרכב נפתח חשמלית, דרך כפתור על השלט, מתוך הרכב, ובעזרת לחיצה על כפתור שממוקם על הווישר בגב הרכב. נפחו הוא 367 ליטר. הוא גדול ומרווח, עם סף הטענה גבוה, תאורה, שקע 12 וולט, וו תלייה בודד, אבל – הפתעה – אין לו מגירה תחתונה. בנוסף, יש גם סימון של המיקום בו צריך לשחרר את הריפוד במקרה ויש לכם כבל טעינה תקוע ברכב, חלילה וחס.

באותו הנושא, צפו במדריך שחרור כבל טעינה תקוע ברכב

תא המטען האחורי של סרס 5
תא המטען האחורי של סרס 5

תא מטען קדמי ויכולות גרירה

וזה עוד לא הכל, כי לרכב יש גם תא מטען קדמי! הוא נפתח ומוחזק עם מוטות טלסקופיים נוחים, והוא מרופד, מואר, רחב ועמוק, ומוסיף עוד הרבה מקום אחסון. ידית הפתיחה של תא המטען הקדמי ממוקמת במקום מאוד לא נוח בין ההגה לדוושות. אבל מצד שני, תא המטען הקדמי ברכב זה הוא כנראה אחד הנוחים ביותר שפגשנו עד כה – אין לו מכסה פנימי, הוא מרופד ומדופן ואפילו עם תאורה, ומאוד נחמד שיש התייחסות לנושא הזה ברכב.

בנוסף, לרכב יש יכולת גרירה של עד 750 ק"ג ללא בלמים, ועד 1,500 ק"ג עם בלמים. 

תא המטען הקדמי של סרס 5
תא המטען הקדמי של סרס 5

מנוע

הסרס 5 מגיע בשתי תצורות הנעה – אחורית או כפולה. לרכב המבחן יש הנעה אחורית, בהספק של 295 כ"ס. בגרסת ההנעה הכפולה, הרכב מצויד בהספק של 576 כ"ס, שזה המון כוחות סוס לרכב בסגמנט הזה – אך זו לא הגרסה שאנחנו בוחנים. יש לו יכולת האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-6.8 שניות בגרסת ההנעה האחורית.

למרות שהרכב גדול, המנוע הזה מרגיש חזק ועוצמתי ביחס לרכב – וזה גם הספק גדול יותר מהספק הזהב של 204 כוחות הסוס, שאנחנו רגילים אליו מרכבים אחרים בסגמנט. 

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

סרס 5
סרס 5

מערכת חשמלית וטווח נסיעה במבחן

בשתי גרסאות ההינע, הרכב מצויד בסוללה בגודל 80 קוט"ש. יש לה קצב טעינה ביתית של 11 קילוואט, וטעינה מהירה בקצב מירבי של 100 קילוואט. טעינה ביתית מלאה תארוך כ-8 שעות.

הרכב מגיע עם שקע טעינה מעל הגלגל האחורי השמאלי, עם אינדיקטור טעינה מואר. שקע הטעינה הוא חשמלי, ופתיחת הנעילה שלו מתבצעת דרך מערכת המולטימדיה, שזה טיפה מסרבל. 

לסרס 5 יש 3 מצבי רגנרציה (גבוהה, סטנדרטית ומנוטרלת), שנשלטים רק דרך מערכת המולטימדיה, ורק במצב המותאם אישית. יש הבדל משמעותי בתחושה ביניהם, וחבל שהם מוסתרים ככה ולא ניתנים לתפעול באמצעות כפתור פיזי או כפתורים על גבי ההגה.

בגרסת ההנעה האחורית, לרכב יש טווח נסיעה מירבי מוצהר של 500 ק"מ. אני הגעתי לטווח נסיעה של כ-423 ק"מ, בנהיגה לא חסכונית במיוחד ובמזג אוויר קר וגשום. כמו שאנחנו אומרים תמיד במגזין: ככל שתכירו את הרכב יותר ותתרגלו אליו יותר, תוכלו להגיע לתוצאות טובות יותר.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע הטעינה
שקע הטעינה

בטיחות ומערכות עזר בסרס 5

הדגם עדיין לא נבחן במבחני הריסוק של היורו NCAP, ואנחנו ממליצים להתעדכן לגבי זה בעתיד. לרכב יש את מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה שאנחנו רגילים אליהן, כמו מערכת אקטיבית לסיוע לשמירה על נתיב, התרעה על רכב בשטח מת, קרוז קונטרול אדפטיבי ועוד. לכל אלו מתלוות גם התרעות קוליות (שנשמעות בהתאם לצד בו יש רכב או סטייה מהנתיב), ולפעמים הסטייה מנתיב היא קצת קפריזית בהגדרה איתה קיבלנו את הרכב.

בגזרת הבטיחות
בגזרת הבטיחות

איך SERES 5 החשמלי נוסע?

כפי שציינתי לפני כן, הרכב חזק ומאיץ מאוד בקלות למרות תצורתו הקרוסאוברית. הישיבה בו גבוהה, רואים את מכסה המנוע ממושב הנהג, ובידוד הרעשים שלו פשוט מעולה, גם מבחינת רעשי רוח וגם מבחינת רעשי כביש. במהירויות גבוהות המקסימום שתשמעו זה קצת רעשי רוח מהקורות.

עבורי, מתלי הרכב היו קצת רכים מדי, אבל הם מתפקדים במיטבם במצב הספורטיבי באופן מפתיע למרות רכותם. יש לו הגה קל מאוד, בהיגוי חשמלי, שלא מחזיר יותר מדי פידבק וזה טיפה משונה אם רוצים לנהוג בצורה קצת יותר ספורטיבית. הקרוז קונטרול האדפטיבי נשלט דרך ידית לצד ההגה, ויש עוד כמה כפתורים פיזיים, כולל כפתור לתצוגת 360 מעלות על גבי המסך הענק.

אהבתי את התצוגה המפורטת והנוחה בלוח השעונים, וגם בתצוגת העילית (HUD) המצוינת. תוכלו לראות בלוח השעונים אפילו הדמיות של רכבים, משאיות ואופנועים שעוברים מולכם. בנוסף, גם תצוגת ה-360 והמצלמות מוצלחים מאוד, ומסך המולטימדיה גדול, מאוד אינטואטיבי ונוח לשימוש.

דבר אחד שמקשה על הנהיגה בעיני הוא היעדר הכפתורים הפיזיים במערכת המולטימדיה. אם תרצו להדליק או לכוון את המיזוג, לשנות את מצב הנהיגה, לשלוט בעוצמת הרגנרציה ועוד – תצטרכו לעשות את זה דרך מסך המגע, וזה מסורבל. 

לרכב יש 5 מצבי נהיגה – חסכוני (Economy), נוחות (Comfortable), ספורט (Sport), מירוץ (Race) ומותאם אישית (Pesonalized). ההבדל ביניהם מורגש, ומצב רייס הוא מאוד תגובתי ומהנה עם כמה עדכונים בלוח השעונים.

השליטה ברגנרציה מתבצעת רק במצב המותאם אישית – עם בחירה בין off, standard ו-high. יש פה את אחד מההבדלים הכי מורגשים שראינו בעוצמת הרגנרציה ברכב חשמלי, וחבל שאין מנופים או כפתור פיזי לשליטה במצבי הרגנרציה, ושהם פשוט מוחבאים במצב המותאם אישית.

באופן כללי, אני חושבת שחבילת הנהיגה המלאה ברכב מאוד קורצת לשוק הפרימיום וחובבי הטכנולוגיה, והמסך הגדול, המפורט וחסר הכפתורים מנסה לשבות את כל חובבי מותג טסלה.

חוויית הנהיגה ברכב
חוויית הנהיגה ברכב

מחיר סרס 5

מחיר הרכב ברמת הגימור בעלת ההנעה האחורית הוא 219,900 ש"ח. בגרסת ההנעה הכפולה, מחירו הוא 239,900 ש"ח.

סרס 5 החשמלית
סרס 5 החשמלית

סיכום מבחן סרס 5

אהבתי את העיצוב של הרכב, הכוח הרב שלו, מרחב הפנים העשיר, האיבזור המפנק והדגש על הטכנולוגיה. בנוסף, האנדרואיד אוטו האלחוטי עובד פשוט מעולה, וזה מאוד נוח שיש שני מטענים אלחוטיים במיקום הייעודי להנחת הטלפון. באופן כללי, יש תחושה של רכב פרימיום אירופאי כשנוהגים ברכב מבחינת כל סביבת הנהג והכוח שיש לכם בידיים.

פחות אהבתי את זה שהמתלים של הרכב קצת רכים מדי, והוא "נופל" בפניות ולא תמיד מתמודד באופן מיטבי עם כל הכוח שיש לו. בנוסף, אין לו שום כפתורים במערכת המולטימדיה. בעיני כפתורים פיזיים למיזוג, שליטה במצבי הרגנרציה והנהיגה, או אפילו לחזרה למסך הראשי של הרכב, הם נחוצים. אפילו בשביל להסית את המיזוג של המזגן צריך לחטט במולטימדיה, למען השם!

רוצים להתייעץ לגבי דגמי סרס וקיה, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

סרס 5 החשמלית בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מפרט טכני של סרס 5

הספק מנוע חשמלי של רכב המבחן: 295 כ"ס, הנעה אחורית

גודל סוללה: 80 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 100 קילו וואט

זמן טעינה ביתית: כ-8 שעות

טווח מוצהר: 500 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 423 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן: 219,900 ש"ח

אחריות: 4 שנות אחריות או עד 100,000 ק"מ על הרכב (לפי המוקדם מביניהם). 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה והמנוע (לפי המוקדם מביניהם)

שירות: רשת מרכזי השירות של טלקאר הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן סרס 5
מבחן סרס 5