קיה EV6 היא כנראה הרכב החשמלי שלו הכי מצפים בארץ נכון להיום. הגרסה של קיה לפלטפורמה שמשמשת את היונדאי איוניק 5 שנחתה בארץ זה מכבר קוצרת שבחים בביקורות ברחבי העולם, ובעוד היונדאי איוניק 5 מציגה עיצוב סולידי-משהו, הקיה EV6 הלכה לכיוון ספורטיבי יותר עם המראה שלה, אך מתחת למה שאנחנו רואים בעיניים – שתי המכוניות דומות מאוד, כיאה לאחיות תאומות-לא-זהות לבית קונצרן יונדאי-קיה. אספנו שישה דברים שכדאי לדעת על הקיה EV6, שמתקרבת ארצה בצעדי ענק:
- במסגרת הרתיחה בשוק הרכב החשמלי שאנחנו חווים החל מהחודשים יולי-אוגוסט, טלקאר – יבואנית קיה – לא נשארה מאחור, והיא השיקה בארץ את הקיה נירו החשמלית, אך הקיה EV6 מתעכבת. יחד עם זאת, לא לזמן רב – ה-EV6 צפוייה לעשות עד סוף שנת 2021, וייתכן מאוד שבמידה ותגיע בלו"ז המדובר – המסירות ללקוחות הראשונים יתרחשו עוד ב-2021.
- גם לקיה EV6 ישנה גרסאת "קצה" (בערך), זוהי ה-EV6 GT: הנעה כפולה, 576 כוחות סוס, והאצה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך פחות מ-3.5 שניות! ה-EV6 GT מכילה גם מספר אלמנטים עיצוביים אגרסיביים ושונים במקצת לעומת ה-EV6 "הרגילה", כמו למשל הקליפרים בצבע מנוגד וצעקני לרכב, פגושים שונים וג'נטים שונים. כיף לראות יצרן דרום קוריאני שהולך לכיוון "ספורטיבי", גם מבחינה עיצובית, וגם מבחינת המפרט הטכני של הרכב. הקיה EV6 GT צפוייה להיות היקרה ביותר בליין ה-EV6 בארץ. בנוסף, ולמרות שגם ה-EV6 וגם האיוניק 5 מפותחות על אותה הפלטפורמה בדיוק – קיה היא זו שקיבלה את האישור לייצר גרסה ספורטיבית יותר לדגם שלה מהנהלת הקונצרן.
- ל-EV6 תהינה שתי אפשרויות לבחירת גודל הסוללה: 58 קוט"ש ו-77.4 קוט"ש. לטענת היצרנית, ובהתאם לגרסה שתבחרו, טווח הנסיעה של הקיה EV6 יעמוד על מעל 510 ק"מ, מה שהופך אותה לאחת המכוניות בעלות הטווח הגבוה ביותר שנמכרות כיום בישראל. טווח זה הוא כמובן המוצהר עפ"י היצרן, ותלוי מאוד באופן השימוש ברכב וכאמור – בגרסה בה בחרתם. ככל שהספק הרכב יהיה גבוה יותר, עם הנעה כפולה, ושימוש אגרסיבי בדוושת ההאצה – הטווח ילך ויצתמצם, אך עדיין – מדובר בנתון מכובד בהחלט. להרחבה – מומלץ לקרוא את המדריך לגודל סוללה, קצב טעינה ועוד
- הקיה EV6 תומכת בטעינה בקצב של עד 350 קילו וואט – מה שאומר שטעינת הרכב מ-10% ל-80% לדברי היצרנית, תארוך כ-18 דקות בלבד עם מטען מהיר שיודע לעמוד בקצב שכזה. בנוסף, טעינה שתספיק לנסיעה של 100 ק"מ תארוך פחות מ-5 דקות. מה חבל שאין לנו בארץ (עדיין…) עמדות טעינה מהירות שיודעות לספק טעינה בקצב שכזה… להרחבה – מומלץ לקרוא את המדריך לעמדות טעינה
- כנראה שבביתכם לא מותקנת עמדת טעינה מהירה, ולכן כדאי שתדעו שה-EV6 תומכת בטעינה רגילה מעמדה ביתית / ציבורית בקצב של עד 11 קילו וואט, מה שיאפשר טעינה מלאה בקצת פחות מ-8 שעות. החיבור, כיאה לרכב בתקינה אירופאית, הוא חיבור טייפ 2 טיפוסי (חיבור CCS לטעינה מהירה). בנוסף, ובדומה לאחות התאומה-הלא-זהה, ל-EV6 ישנה פונקציית V2L – אשר מאפשרת לחבר צרכני חשמל ביתיים לרכב – כמו לפטופ, מכונת גילוח וכו'.
- המחיר – הנקודה הכואבת ביותר… היבואנית טלקאר לא פרסמה, וכנראה לא תפרסם את מחיר הרכב עד שזה לא יגיע ארצה. יחד עם זאת, יש לנו בסיס לא רע לספקולציה בנושא, וימים יגידו אם אנחנו צודקים. למעשה, יש לנו שתי ספקולציות: הראשונה, והסבירה מעט יותר לדעתנו, היא שמחיר הקיה EV6 יהיה מעל ל-200 אלף שקלים לגרסאת הבסיס. הסיבה לכך פשוטה מאוד – מדובר ברכב מעוצב יותר וספורטיבי יותר (לפחות למראית עין) מהיונדאי איוניק 5 (שמתחילה מ-189 אלף שקלים), ובמקביל לכך – הנירו החשמלית עולה 179 אלף שקלים, כך שיש צורך בהפרש ניכר במחיר כדי לא לפגוע במכירות הנירו (נאמר שהנירו החשמלית עולה 179 אלף שקלים, וה-EV6 תעלה 185 אלף שקלים, לא תוסיפו 6000 ש"ח בשביל רכב שנראה מיליון דולר ועם מפרט טוב יותר?). הספקולציה השניה, והפחות סבירה היא הורדת מחיר של הנירו החשמלית לאזור ה-160-170 אלף שקלים, ותמחור של הקיה EV6 ראש בראש, או מאוד קרוב לכך אל מול היונדאי איוניק 5. משמח מאוד, אבל מעט פחות סביר. כך או כך, אנחנו נדע מאוד בקרוב…
יש לכם ספקולציה טובה יותר לגבי מחירה הצפוי של הקיה EV6? מוזמנים לשתף אותנו בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי