בסופ"ש האחרון יצרנית הרכב האמריקאית ריביאן חשפה 3 דגמים חשמליים מעניינים, שיצטרפו לפיקאפ החשמלי R1T ול-R1S: הקרוסאובר ריביאן R2, והקרוסאובר הקומפקטי ריביאן R3, שישווק גם בגרסת ביצועים שנקראת R3X. מה ידוע לנו על כל הדגמים האלו עד כה?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
ריביאן R2
ה-R2 מבוסס על הפלטפורמה החשמלית החדשה של החברה, וכך גם אחיו הקטן R3 עליו נדבר ממש עוד מעט. הפלטפורמה הזו נועדה להוזיל את עלויות הייצור של הרכב, ועושה שימוש בחומרים ופיתוחים שמיועדים לכך – כמו יציקות אלומיניום גדולות וסוללה שמוטמעת בפלטפורמה עצמה.
במקרה של ה-R2, מדובר בקרוסאובר חשמלי עם מרווח פנים גדול. ניתן להשוות את גודלו לקרוסאוברים יוקרתיים כמו מרצדס GLC, פורשה מקאן או BMW X3, והוא מתחרה בדגמים כמו טסלה מודל Y וקיה EV6. הוא מעוצב בסגנון הייחודי של ריביאן שכבר מוכר לנו מה-R1T וה-R1S, עם צמד פנסים קדמיים אליפטיים שמחוברים באמצעות פס תאורה אנכי. בניגוד לטנדר החשמלי הגדול R1T, הרכב הזה מיועד יותר למשפחות שרוצות לצאת לטיולי קמפינג עם לינה בתוך הרכב.
מבחינה טכנית, אין לנו עדיין יותר מדי מידע על הדגמים החדשים, אבל זה מה שכן ידוע לנו. ה-R2 יגיע עם אפשרות לבחירה בין 2 גדלי סוללה (שטרם נחשפו), ובין הנעה אחורית או כפולה (עם בחירה בין 2 ו-3 מנועים). בגרסת ההינע הבכירה ביותר (לה הנעה כפולה תלת-מנועים), הוא יהיה מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך כ-3 שניות. בגרסת הסוללה הגדולה, טווח הנסיעה המשוער שלו הוא כ-482 ק"מ בין טעינות, וניתן יהיה להטעין את הרכב בעמדה מהירה מ-20% ל-80% תוך כחצי שעה.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
ריביאן R3
ה-R3 הוא גרסה קומפקטית יותר לקרוסאובר R2, עם מבנה בסגנון האצ'בק. מבחינת מימדים, בעוד המרווח של בסיס הגלגלים ב-R2 הוא 2935 מ"מ, כאן מדובר ב-2,800 מ"מ. גם כאן יש דגש על מרווח פנים רב לנוסעים מלפנים ומאחור, ומקום אחסון רב.
מבחינת טכנית, הוא מבוסס על אותה פלטפורמה כמו ה-R2 ומגיע עם אותה מערכת הינע. ניתן יהיה לבחור גם כאן בין 2 גדלי סוללה, ובין הנעה אחורית או כפולה.
להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
ריביאן R3X – גרסת הביצועים
ה-R3X היא גרסת הביצועים של ה-RX הקומפקטית, והוא יגיע עם הנעה כפולה תלת-מנועית.
נוסף לביצועים המשופרים, הרכב גם יעוצב בסגנון מעט שונה. הוא יגיע עם פגושים בעיצוב ייחודי, חישוקים רחבים יותר בסגנון רטרו, מרווח רב יותר בין הגלגלים, ואבזור פנימי עשיר יותר.
אבזור ומערכות בטיחות בריביאן החדשים
ממה שנראה כרגע, הרכבים יכללו שפע של פתרונות אחסון חכמים גם בתא הנוסעים והנהג (דוגמת תא כפפות כפול ב-R2, מקום ייעודי למטריה, ווים לתלייה על גב המושבים ועוד), ריפוד מגניב למושבים (ב-R3X), ושפע של מקום אחסון בתא המטען האחורי והקדמי. לצד אלו הרכב מצויד גם במסך מולטימדיה גדול עם כמות אפסית של כפתורים פיזיים (במקומם, יש על ההגה שתי גלגלות רב תפקודיות שניתנות להתאמה אישית).
בנוסף לאבזור בתוך הרכב, המותג יציע גם אפשרות לרכישה של ציוד טיולים חכם, דוגמת מערכת מטבח חוץ שמתחברת לרכב, אוהל שמותאם לגג, תאורה לשטח, מתקן לנשיאת אופניים, מיכל מים נייד, מיזוג ואביזרים נוספים.
מבחינת מערכות הבטיחות, שלושת הדגמים מצוידים במערכת סיוע לנהיגה שכוללת 11 מצלמות, 5 מערכי רדאר ואפשרות לנהיגה אוטונומית משופרת, לטענת היצרנית.
צפי תחילת השיווק של ריביאן
ריביאן R2 צפוי לצאת לשוק האמריקאי בחציון הראשון של שנת 2026, ואחריו יגיע ה-R3 על שלל גרסאותיו. טרם ידוע האם הם, או אחיהם הגדול ה-RT1, יגיעו לישראל, אך ייתכן שאלו הדגמים הראשונים של המותג שיצאו מגבולות צפון אמריקה ואף יגיעו לאירופה.
מבחינת התמחור בארה"ב, Rivian R2 יעלה כ-45 אלף דולר לגרסה הבסיסית, וה-R3 יתומחר במחיר נמוך ממנו, שטרם נחשף.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
רוצים לדבר על רכבי ריביאן? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי