מרצדס רוצה פיסה מעוגת המסחריות החשמליות, עם המסחרית החשמלית eCitan

מרצדס משיקה את ה-eCitan החשמלית, שנכנסת גם היא ישירות לתוך קטגוריית המסחריות החשמליות, שמצתופפת מיום ליום. השיווק העולמי יתחיל ב-2022

נראה שתחום המסחריות החשמליות רותח בחודש האחרון. הינע אחד, שנמכר למרבית היצרניות אשר מעוניינות במערך כזה לרכבים חשמליים, איפשר סוף סוף היצע מכובד של דגמים. ראינו את הסיטרואן ברלינגו החשמלית, האופל קומבו החשמלית (אחיות תאומות לא זהות לבית קונצרן PSA), את הניסאן טאון-סטאר החדש לחלוטין, שעושה שימוש ביחידת הינע בדיוק כמו זו של הסיטרואן והאופל, וגם מרצדס רוצה פיסה מהעוגה הזאת, עם ה-eCitan החשמלי.

מרצדס חשמלית
מרצדס eCitan – נכנסת לתוך הקטגוריה של המסחריות החשמליות, שהפכה לצפופה מאוד בפרק זמן קצר (מקור: אתר מרצדס העולמי)

המרצדס סיטאן הושק לראשונה אי אז ב-2012, וב-2021 רענון משמעותי יחד עם הודעה על כוונת חשמול, כאשר כעת מרצדס קרובה מתמיד לכניסה לתחום המסחריות הקטנות והחשמליות. כך, משלימה הסיטאן את הצלע החשמלית האחרונה בשרשרת המסחריות החשמליות, ומצטרפת אל ה-eVito שנועד להיסעים ותיירות בעיקר (אך משמש בארץ גם מוניות וגם רכבי נכים) ואל ה-eSprinter (המסחרית הגדולה של מרצדס, שמשמשת גם מוניות שירות רבות ברחבי הארץ ורכבי היסעים גדולים).

מרצדס סיטאן
פנים הרכב, וחדי העין יבחינו כי מדובר ברכב ידני. למרבה הצער, מרצדס לא שחררה תמונות פנים של הגרסה החשמלית, אך פרט לידית ההילוכים – מדובר בעיצוב זהה (מקור: אתר מרצדס העולמי)

בדיוק כמו שלושת הדגמים המתחרים האחרים שציינו, גם במקרה של המרצדס סיטאן החשמלי ישנה סוללה בגודל 44 קוט"ש, שתאפשר טווח נסיעה של כ-285 ק"מ לפי מרצדס – בדיוק כמו המתחרות האירופאיות האחרות שלה, יחד עם יכולות טעינה של 11 קילו וואט, אופציה להזמנת הרכב עם יכולת תמיכה בטעינה של 22 קילו וואט, ותמיכה בטעינה מהירה בקצב של 75 קילו וואט – מה שיאפשר טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-40 דקות בקירוב.

מרצדס חשמלית
מרצדס סיטאן החשמלית (מקור: אתר מרצדס העולמי)

הבדל קטן שכן ישנו בין המרצדס סיטאן למתחרותיה הוא יכולת ההעמסה שלה, שתאפשר נשיאת משקל של עד 750 ק"ג, ממוצע של 40 ק"ג פחות מהניסאן טאון סטאר, הברלינגו החשמלית והקומבו החשמלית. נכון לכרגע, יש לנו בארץ את המסחריות חשמליות הבאות, בין השאר – ניסאן NV200, ששיווקה ייפסק בקרוב (מוחלפת על ידי הניסאן טאון סטאר שעדיין לא ברור אם תגיע ארצה), המקסוס eDeliver, וה-LEVC VN5 הבריטית ששיווקה החל ממש במהלך החגים. בהתחשב בכך שהמרצדס סיטאן לא הגיעה ארצה עד כה ממילא, לא נפתלא אם גם הגרסה החשמלית תשאר מחוץ לגבולות ישראל, אך נשמח מאוד לראות אותה כאן, לכשתושק – במהלך הרבעון השני של שנת 2022. דבר נוסף, וחשוב לא פחות שציינו במרצדס, הוא שאומנם כיום הסיטאן מוצעת עם מגוון אפשרויות הנעה באמצעות מנועי בעירה פנימית, הן בנזין והן דיזל, פיתוחן של אלו לא יימשך, ובעתיד תשאר רק הסיטאן החשמלית.

חושבים להוסיף לעסק רכב חשמלי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

מרצדס חשמלית
מרצדס סיטאן החשמלית – גם באדום נועז (מקור: אתר מרצדס העולמי)