ממש לאחרונה, פורד עלתה לכותרות כאן בפלאג מג עקב ריקול ששחררה בקנדה אשר נגע לרכבי החברה החשמליים – הפורד מוסטאנג מאך E. הריקול התייחס לאפשרות של התרופפות ונפילה מהמקום של השמשה הקדמית וגג הזכוכית, ריקול אשר ב-2017 התרחש גם בטסלה, ואז זכה ללעג מצד בכיר בפרוייקט פיתוח הסוללות של פורד. אך כפי הנראה, לא הלעג – וגם לא הריקול עצמו – עוצרים את הוריאציה החשמלית של הפורד מוסטאנג האייקונית. זו זוכה למספרי מכירות מדהימים ברחבי אירופה ואמריקה (יחד עם שיאי מכירות רכבים חשמליים שמתרחשים באירופה באופן כללי), ופורד מעדכנת כעת כי בשנת 2022 היא מתכננת כמה שיפורים קטנים.
מה מחכה לנו בפורד מוסטאנג החשמלית ב-2022?
השנה השניה בה הדגם מיוצר צפויה להביא איתה מספר קטן של שינויים משמעותיים, כאשר הראשון שבהם – הגדלת נפח הסוללה השימושי ברכב. מבלי להכנס להסברים טכניים מורכבים, בסוללות רכבים חשמליים ורכבי פלאג אין, היצרניות מגבילות מראש את יכולת הניצול המקסימלית של הסוללה מטעמי בטיחות המערכת. חלק מהסיבה לכך נעוצות בשמירה על הנהגים והסוללה ע"מ שזו לא תפרק לחלוטין, ומדובר במספר קוט"שים בודדים בכל סוללה. לדוגמא – טויוטה פריוס פלאג אין מהדור הראשון בעלת סוללה של 4.4 קוט"ש, תוכל לנצל רק 2.75 קוט"ש.
פורד מעדכנת כי היא מגדילה את הנפח השימושי בסוללה במוסטאנג החשמלית, לגודל של 70 קוט"ש (68 קוט"ש קודם לכן) ו-91 קוט"ש (88 קוט"ש בדגם הקודם) בהתאם לדגם הרכב וגרסאת הסוללה. לא מדובר בתוספת נרחבת, אך ברכב חשמלי – כל תוספת מבורכת. הטווחים הצפויים של דגמי הפורד מוסטאנג החשמלית – בין 338 ק"מ לדגם הבסיסי ביותר עם הסוללה הקטנה ביותר, ועד 500 ק"מ לדגם הבכיר ביותר עם הסוללה הגדולה ביותר. נוסף לנושא הסוללה, הרכב יהיה זמין במספר צביעות חדשות, יחד עם נגיעות עיצוביות בפנים הרכב ומחוצה לו, כמו שימוש בג'אנטים בגודל 19 אינץ'. הפורד מוסטאנג החשמלית נמכרת בארץ ביבוא אישי ומספר יחידות ממנה נעות כיום בכבישי ישראל, אך אין מידע לגבי יבוא רשמי של הרכב ארצה בעתיד הנראה לעין.
להבנה טובה יותר של נושא גודל הסוללה והספקי טעינה, מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי – גודל סוללה, הספק טעינה, קוט"ש, קילו וואט ועוד
מפעלי הענק של פורד בארה"ב
לפני מספר ימים דיווחנו על היוזמה המשותפת של מרצדס ותאגיד סטלניס בהקמת מערך פיתוח וייצור סוללות, תוצאה של רצונן של החברות לשליטה בשרשרת האספקה וייצור מלא "בתוך הבית" של הרכיבים לכלי רכב חשמליים. פורד היא הבאה בתור בפעילות יזומה בתחום ייצור הסוללות החשמליות – כאשר זו מדויעה על הקמת מפעל סוללות ענק, יחד עם יצרנית הסוללות הקוריאנית SK, בקנטקי שבארה"ב. המפעל ישרת את פורד על כלל דגמיה החשמליים העתידיים, יחד עם דגמי לינקולן החשמליים גם כן.
בנוסף, פורד בונה בימים אלו מפעל ענק נוסף בטנסי שבארה"ב, שכל ייחודו – ייצור הפיק-אפים החשמליים של פורד. החברה כנראה ראתה את ההבשלה של ריביאן, עם הריביאן R1T שיצא לשווקים ממש לאחרונה, והיא לא מעוניינת לראות כיצד ריביאן עושה לשוק הפיקאפים את מה שטסלה עשתה לשוק המכוניות החשמליות – תגובת החברה בהקמת המפעל המדובר מהירה יחסית, אך נחכה לראות כמה זמן ייקח עד שהפיק-אפים החשמליים של פורד ימסרו ללקוחות, וכמה ריביאן R1T יימכרו עד אז.
לא מבינים למה לפורד לקח כל כך הרבה זמן לבנות מפעלים עצמאיים כאשר טסלה עשתה זאת לפני זמן רב? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי