הרתיחה של שוק הרכב החשמלי לא באה לידי ביטוי אך ורק בסגמנט של הרכבים העממים – גם יצרניות היוקרה מסתערות עליו בכל הכוח. אם זו מרצדס עם התצוגה הנהדרת שלה בתערוכת מינכן 2021, או אודי עם ההצהרה על כך שהיא מתכננת לא פחות מ-15 דגמים חשמליים בשנים הקרובות, וולוו עם ה-XC40 החשמלית והתוכניות הגדולות של פולסטאר, לא מאוד מפתיע שג'נסיס – חטיבת היוקרה של קונצרן יונדאי-קיה – גם היא קופצת לבריכה הזו.
ג'נסיס GV60 הוא הקרוסאובר החשמלי הראשון של היצרנית היוקרתית (והרכב החשמלי השני שלה), שכמובן – מבוסס על הפלטפורמה עליה נמצאים גם היונדאי איוניק 5 והקיה EV6. בניגוד לזוג הזה, במקרה של ה-GV60, אנחנו נראה אך ורק אפשרות סוללה אחת – הסוללה הגדולה ביותר בהיצע הדגמים האלו, בגודל של 77.4 קוט"ש. על הסוללה הזו, ג'נסיס תאפשר ללקוח לבחור מבין 3 אפשרויות הספק שונות.
הראשונה והבסיסית ביותר היא גרסה בעלת הספק של 225 כוחות סוס ועם הנעה אחורית בעלת טווח של 451 ק"מ, אחריה – גרסאת הנעה כפולה בעלת 313 כוחות סוס עם טווח מוצהר של 400 ק"מ, והאחרונה היא גרסאת הנעה כפולה בעלת 429 כוחות סוס לה יהיה טווח מעט יותר צנוע של 368 ק"מ. כלל הדגמים יטענו ממטען ביתי / ציבורי בקצב של עד 11 קילו וואט, וקצב הטעינה מעמדה מהירה יאפשר טעינה בקצב מסחרר של 350 קילו וואט. כן, הג'נסיס צפויה להיות הרכב הראשון שיוכל להביא את עמדת הטעינה החדשה של ABB לקצה גבול היכולת שלה. שימוש בעמדה זו לדוגמא, יאפשר טעינה מ-10% ל-80% בתוך כ-18 דקות בלבד. להרחבה בנושא קצב טעינה וגודל סוללה, מומלץ לקרוא את מילון המושגים החשמלי.
בין הפיצ'רים המעניינים אותם ג'נסיס תכניס לדגמי ה-GV60 ניתן למנות פתיחת הרכב באמצעות זיהוי פנים, זוג כפתורים – Boost, אשר משחרר 54 כוחות סוס נוספים לפרק זמן קצר, ומאפשר הגברת ביצועי עקיפה ברכב, ו-Drift, שמאפשר חלוקת כוח טובה יותר אל עבר הסרן האחורי, וכשמו – יתן ביצועים טובים יותר לצורך זריקת חלקו האחורי של הרכב על הצד, כמבוצע בדריפטים, זאת בנוסף למספר מערכות בטיחות מתקדמות שיגיעו ברכב כסטנדרט. הג'נסיס GV60 צפויה להגיע ארצה במהלך החודשים הראשונים של 2022, וננחש שכיאה לרכבי יוקרה – ב-GV60 תהינה אפשרויות התאמה אישית נרחבות, תוך כדי אפשרות בחירה של כל אחת מ-3 אפשרויות ההספק של הרכב.
מתלבטים אם לחכות ל-GV60, או ללכת על אופציה שכבר הושקה במלאי בארץ ותעלה מעט פחות כמו הסקודה אניאק? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי