הצצה ראשונה לתוך קיה PV5 – המיניוואן החשמלי הראשון של קיה

קיה PV5 היא התשובה של המותג למתחרות בקטגוריית המסחריות החשמליות היוקרתיות. היא מתבססת על פלטפורמה ייעודית ונועדה לספק מענה לשלל צרכים עסקיים ופרטיים

קיה חשפה את פלטפורמת ה-Platform Beyond Vehicle(PBV) החדשה שלה בתערוכת CES בינואר האחרון, בה הציגה שורה של מיניוואנים חשמליים חדשים. לטענת החברה, מסחריות אלו "נועדו לענות לכל צרכי ההתניידות שלכם" – החל מגישה קלה יותר לאנשים בכיסאות גלגלים, ועד לפתרונות לעסקים בתחום המזון, השינוע והמשלוחים. עם שלושה דגמים, מקטן ועד גדול (כולל EV1, EV5 וקיה EV9), היא מתכננת לכסות את כל השווקים. המיניוואן החשמלי הראשון שלה, קיה PV5, צפוי לצאת לשווקים בשנה הבאה. מה הוא מציע לצרכנים?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

המסחרית החשמלית קיה PV5 בתצורתה הבסיסית (צילום: יצרן)
המסחרית החשמלית קיה PV5 בתצורתה הבסיסית (צילום: יצרן)

ייעודו של המיניוואן החשמלי קיה PV5

ה-PV5 הוא מיניוואן בגודל בינוני, שנועד להסיע נוסעים ולשמש כחלל עבודה נייד – והוא יהיה זמין ב-3 תצורות שונות. ראשית הוא ישמש בגרסתו הבסיסית כמסיע נוסעים, לאחר מכן כוואן למשלוחים, ולבסוף כטנדר להובלת סחורות. בעתיד מתוכננת גם השקה של קיה PV5-R – מסיע נוסעים אוטונומי שיכול לשמש כמונית או רכב שיתופי.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

קיה PV5 בתצורת טנדר חשמלי (צילום: יצרן)
קיה PV5 בתצורת טנדר חשמלי (צילום: יצרן)

עיצוב קיה PV5

קיה PV5 נראה עתידני וקוביסטי למדי מבחוץ. העיצוב שלו מובחן מאוד, עם ג'אנטים שמזכירים את אלו של קיה EV9, חלונות גדולים ומרווחים שתופסים את המחצית העליונה של הרכב, ומקום רב לנוסעים או לסחורות – בין השאר בזכות הצורה הריבועית. מבפנים, העיצוב שלו עתידני ומודרני אפילו יותר, ותכף נתמקד בזה.

ניתן להשוות את הרכב לוואן החשמלי יונדאי ST1, שגם מבוסס על פלטפורמה ייעודית ומודולרית של הצלע השנייה בקונצרן יונדאי-קיה, אך נכון לרגע זה אין לנו יותר מדי מידע על החלל הפנימי שלו. עוד על ההבדלים בין פלטפורמה משותפת וחשמלית ייעודית תוכלו לקרוא בכתבה המקושרת. הוא מזכיר גם את אחת המתחרות שלו – פולקסווגן ID.BUZZ.

קיה PV5 בתצורת המיניוואן החשמלי הרגיל (צילום: יצרן)
קיה PV5 בתצורת המיניוואן החשמלי הרגיל (צילום: יצרן)

איבזור קיה PV5

בואו נביט ברכב מבפנים. בתמונות של גרסת הקונספט, העיצוב שלו נע בין מינימליסטי לפוטוריסטי, עם חללי אחסון חכמים שמזכירים יותר דירה מאשר רכב, מושב נוח למראה בעל צורה ייחודית, מסך מולטימדיה גדול שמזכיר מסך מחשב, הגה בעיצוב ייחודי (שניתן להזזה והרמה כדי לאפשר חלל עבודה רב יותר) – ולוח שעונים ענק שנפרס לכל אורכו של הדשבורד.

בסרטון שנחשף לאחרונה, נראית הגרסה של הדגם כמסחרית לשינוע סחורות – בה יש תא נהג קטן ומופרד מהחלל המרכזי של הדגם. נראה שחלל הנהג שלו מזכיר מסחריות חשמליות אחרות, כמו סיטרואן ברלינגו ו-LEVC VN5. למרות העיצוב הפנימי הצנוע, מושבי הרכב נראים נוחים מאוד ויוקרתיים יותר ממושבי בד רגילים של מסחריות בסגנון – ונראה שהם מרופדים בעור או דמוי עור. עיצובו של ההגה והדשבורד טרם נחשף, וייתכן שהם יפתיעו בעיצובם. בגלל המראה היוקרתי יותר של הדגם, הוא נועד להתחרות במתחרות היקרות יותר – דוגמת מרצדס EQV ופורד E-TRANSIT.

קיה PV5 בתצורת המיניוואן החשמלי הרגיל מבפנים (צילום: יצרן)
קיה PV5 בתצורת המיניוואן החשמלי הרגיל מבפנים (צילום: יצרן)

איפה קיה PV5 תיוצר?

היצרנית צפויה לפתוח מפעל חדש לייצור המסחריות החשמליות מפלטפורמת PBV בדרום קוריאה במהלך השנה הבאה. תחילה הוא יתמוך בייצור שנתי של כ-150 אלף יחידות, ועד לשנת 2030 תפוקתו צפויה להגיע ל-300 אלף יחידות.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

קיה PV5 בתצורת מסחרית לשינוע סחורות (צילום: יצרן)
הדגם בתצורת מסחרית לשינוע סחורות ועסק נייד (צילום: יצרן)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מקווים לחזרתם המהירה והשלמה של כל החטופים ומאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

רוצים לדבר על רכבי קיה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

המיניוואן החשמלי קיה PV5 בתצורה הרגילה (צילום: יצרן)
המיניוואן החשמלי קיה PV5 בתצורה הרגילה (צילום: יצרן)
צפו בהשקת קיה EV9, החשמלית עם 7 המקומות, בערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג