השקה: סקודה קודיאק 2024 היברידי קל בישראל – ומה המחיר?

סקודה קודיאק המעודכנת הגיעה לישראל עם הנעה היברידית קלה. היא מעוצבת, חסכונית וגדולה יותר, וגם כוללת עוד כמה פיצ'רים מעניינים. אלו כל העדכונים בדגם, וכמובן, כמה זה עולה לנו

סקודה קודיאק (Skoda Kodiaq) בעלת 7 המושבים נמכרת בעולם מאז שנת 2016, ונמסרה מאז ב-866,000 יחידות – כאשר כ-25,000 מתוכן בישראל. עד כה היא לא הגיעה אלינו בשיטת הינע אלטרנטיבית כלשהי, אבל הפעם גרסת הכניסה שלה בעלת הנעה היברידית קלה (Mild Hybrid). מלבד ההנעה החסכונית יותר, הדגם זוכה גם בעיצוב עדכני, מלא פיצ'רים בחלל הנוסעים ותא מטען מוגדל. מה זו שיטת ההינע הזו, ומה חשוב לדעת על הרכב?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי או הפלאגאין החדש שלכם

סקודה קודיאק המעודכנת (צילום: פלאג מג)
סקודה קודיאק המעודכנת (צילום: פלאג מג)

מה זו הנעה היברידית קלה, או Mild Hybrid?

הנעה היברידית קלה (שמוכרת גם בתור מיילד הייבריד, או מיקרו הייבריד) מסתמכת על סוללה קטנה מאוד ומנוע חשמלי קטן, כאשר הסוללה נטענת באמצעות רגנרציה (ברגע שאתם עוזבים את דוושת התאוצה) ומאפשרת נסיעה על חשמל בלבד למרחקים קצרים מאוד. מטרתה העיקרית היא לאפשר לנו לחסוך בצריכת הדלק, והיא אכן מאפשרת חיסכון של כ-18% בצריכת הדלק של הקודיאק (לעומת הדגם היוצא). תוכלו לקרוא עוד על הנעה היברידית קלה במבחן של יונדאי באיון.

סקודה קודיאק 2024 (צילום: פלאג מג)
סקודה קודיאק 2024 (צילום: פלאג מג)

עיצוב סקודה קודיאק מעודכנת

העיצוב החיצוני של הקודיאק החדשה הוא מחוספס יותר, וכולל את המיתוג העדכני של סקודה – כולל לוגו וכיתובים חדשים. היא מגיעה עם פגושים קדמיים ואחוריים משודרגים, מסגרת חדשה לשבכה הקדמית המשושה והמסיבית, כשלוגו המותג החדש ממוקם על גבי מכסה המנוע המפוסל בגימור כרום מט כהה. מתחת לשבכה תוכלו למצוא את כונסי האוויר, להם מבנה "חלת דבש", לצד קשתות גלגלים מובלטות ומעוצבות המעצימות את המראה האגרסיבי של הרכב.

בגזרת האיבזור החיצוני, הדגם מגיע כסטנדרט עם חלונות אחוריים כהים, מסילות גג כסופות וחישוקי סגסוגת בגודל 17 אינץ'.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב היברידי? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!

סקודה קודיאק המעודכנת (צילום: פלאג מג)
סקודה קודיאק המעודכנת (צילום: פלאג מג)

נתונים טכניים של סקודה קודיאק מיילד הייבריד

הקודיאק ההיברידית הקלה מגיעה עם מנוע בנזין TSI בנפח 1.5 ליטר, המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית DSG בעלת שבעה הילוכים – לה הספק של 150 כ"ס המניע את הגלגלים האחוריים. לדגם יש יכולת תאוצה של 9.9 שניות מ-0 ל-100 קמ"ש.

בגזרה החסכונית, לרכב צריכת דלק משולבת של 6.1-6.2 ליטר ל-100 ק"מ, וקיבולת המיכל היא 55 ליטר.

בנוסף, לדגם יש כושר גרירה מירבי של 750 ק"ג ללא בלמים, ועד 1,800 ק"ג עם בלמים בגרסה זו.

ומה לגבי המידות של הדגם? אורכה של הסקודה קודיאק החדשה הוא 6 ס"מ יותר מהדור הקודם, בעוד רוחבה התקצר ב-18 מ"מ, גובהה פחת ב-13 מ"מ ותא המטען שלה גדל ב-56 ליטר (289 ליטר לפני קיפול מושבים). לטענת החברה, שינויים אלו תורמים ליכולות אווירודינמיות משופרות של הרכב, לצד חיסכון בצריכת הדלק.

להרחבה לגבי המושגים האלו, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

סקודה קודיאק המעודכנת מבפנים (צילום: פלאג מג)
סקודה קודיאק המעודכנת מבפנים (צילום: פלאג מג)

איבזור סקודה קודיאק 2024

הרכב עבר שינוי כולל גם מבפנים, וכולל כעת תא נוסעים חדש ומשודרג. הוא מגיע אלינו ברמת גימור אחת ויחידה – Advance. מערכת המולטימדיה העדכנית כוללת מסך צבעוני בגודל 13 אינץ' (עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי), כשמתחתיו ממוקמים חוגות ה-Skoda Smart Dials החדשות, המספקות גישה מהירה לפונקציות של הרכב (ואתם כבר יודעים כמה אנחנו אוהבים חוגות פיזיות לשליטה במיזוג).

בנוסף, הרכב כולל פונקציית הנעה ללא מפתח; סאנרוף חשמלי עם וילון חשמלי; מושבים עם חימום, תוספת תמיכה לרגליים, כיוונון לגובה ותמיכה לגב התחתון; בקרת אקלים דיגיטלית תלת אזורית (כולל פתחי מיזוג נפרדים למושבים מאחור); 4 יציאות USB-C (בהספק של 45 W); ולוח שעונים דיגיטלי צבעוני בגודל 10.25 אינץ' עם תצוגות מתחלפות.

גם המושבים וגם הקונסולה המרכזית והדשבורד מרופדים בחומרים ממוחזרים וברי קיימא. מבחינת הפונקציונליות, בורר ההילוכים הוזז למאחורי ההגה, כאשר על גלגל ההגה עצמו (המתכוונן ידנית לכל הכיוונים) תמצאו כפתור לשליטה במצבי הנהיגה.

הקודיאק החדשה כוללת גם את כל הפיצ'רים שאנחנו אוהבים בדגמי סקודה (וקונצרן פולקסווגן בכלל), ביניהם מקום למטריה בדלת הנהג, קליפס לכרטיס ביקור על גבי השמשה, מחק ייחודי (עם מקום מובנה!) לניקוי מסך המולטימדיה, שני משטחי טעינה אלחוטיים לטלפון הנייד (15 W, כולל פונקציות איוורור!), תא כפפות שמפוצל לשניים (תא עליון ותא תחתון) והמון שטחי אחסון חכמים נוספים. ראינו את רוב האלמנטים המגניבים האלו גם בחשמליות של הקונצרן – סקודה אניאק קופה, סקודה אניאק ופולקסווגן ID4.

סקודה קודיאק דור שני (צילום: פלאג מג)
סקודה קודיאק דור שני (צילום: פלאג מג)

מערכות בטיחות וסיוע בנהיגה

הרכב מאובזר במערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות רבות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, חיישנים קדמיים ואחוריים, מצלמת רוורס עם שתי תצוגות, מערכת אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, התרעת תנועה חוצה מאחור, אזהרה בעת פתיחת דלתות, התרעת עירנות נהג, מערכת אקטיבית המזהה מכשולים לפני ומאחורי הרכב ובולמת בעת זיהוי סכנת התנגשות, סיוע ליציאה בטוחה מהרכב, 7 כריות אוויר, ועוד.

סקודה קודיאק החדשה (צילום: פלאג מג)
סקודה קודיאק החדשה (צילום: פלאג מג)

מחיר סקודה קודיאק 2024

מחיר סקודה קודיאק היברידית קלה מתחיל ב-214,990 ש"ח. לעלות זו מתווספת כמובן אגרת רישוי, בסך 2,643 ש"ח. הרוכשים הראשונים יזכו גם בהטבת השקה הכוללת תוספת של מערכת אורות מטריקס LED במתנה (בשווי 8,500 ש"ח).

* המחירים והפרטים נכונים לרגע פרסום הכתבה, ויכולים להשתנות בהמשך.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

השקת סקודה קודיאק החדשה (צילום: פלאג מג)
השקת סקודה קודיאק החדשה (צילום: פלאג מג)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.

רוצים/ות להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי סקודה? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לקריאה וצפייה נוספת

קראו את המבחן המלא וצפו בסרטון: מבחן רכב לסקודה אניאק קופה החשמלית