וולוו משאיות בצעה עסקת ענק – 100 משאיות חשמליות נמכרו לחברת השליחויות והלוגיסטיקה האירופאית DFDS

וולוו משאיות מדווחת על עסקת ענק חשמלית - 100 משאיות חשמליות מדגם FM נמכרו לחברת הלוגיסטיקה האירופאית DFDS

תחום הרכב הכבד החשמלי ממשיך להתחמם; זמן לא רב לאחר השקת המרצדס eActros החשמלית, תחילת הייצור של הרנו 19 טון החשמלית, ושלל הודעות על משאיות ומסחריות שנמצאות בשלבים שונים של פיתוח או השקות עם מכירות פעילות, גם וולוו משאיות משחררת ידיעה שהיא כנראה המרשימה ביותר שראינו לאחרונה בתחום: היצרנית הסקנדינבית חתמה על עסקת ענק, במסגרתה יספקו בוולוו כ-100 משאיות חשמליות מדגם FM לחברת השליחויות DFDS.

חברת שליחויות זו היא הגדולה באירופה, והיא מבצעת פעילות לוגיסטית ביבשה, בים ובאוויר בסביבת אירופה וכ-20 מדינות בתוכה. החברה מפעילה צי כלי רכב ענק, שכולל בתוכו – כאמור – מגוון גדול של כלי רכב. על פי הודעת החברה, המשאיות הראשונות יימסרו לנהגי DFDS במהלך הרבעון הרביעי של שנת 2022 – בעוד כשנה לערך – ובוולוו אף הגדילו לעשות וציינו בהודעה לעיתונות שטווח המשאיות המוצהר עלול לעלות במקצת עד למסירתן.

משאית חשמלית
וולוו FM חשמלית כראש גורר 4X2 (מקור: אתר וולוו משאיות העולמי)

וולוו משאיות מתכננת ופועלת במרץ להפוך את כלל ליין הרכב הכבד שלה לחשמלי: לאחרונה דיווחנו על הפעילות החשמלית של וולוו צמ"ה בארה"ב, אחרי פיילוט מוצלח, והעסקה המדוברת היא אחת מעסקאות הרכב הכבד החשמלי הגדולות ביותר שהתרחשו לאחרונה בעולם. גם לחברת ענק כמו DFDS, מדובר בהוצאה אדירה, היות ומחירן של משאיות חשמליות גבוה פי כמה וכמה ממשאיות דיזל בקטגוריה המקבילה.

וולוו FM היא סדרת הביניים של היצרנית השוודית, והיא מציעה מגוון רחב של משאיות לשימושים רבים – החל ממשאיות חלוקה עירוניות בגודל בינוני ובהנעת 4X2, ועד למשאיות 8X4 וראשי גורר במגוון תצורות – 4X2, 6X2, 6X4, עם תאי נהג לבחירה – תאי יום, תאים בגודל בינוני ותאי שינה. בהודעה לעיתונות של וולוו נרשם כי כל 100 המשאיות הן משאיות 44 טון, אך לא צויין אם מדובר במשאיות אחודות (דוגמאת ה-8X4) או בראשי גורר. למעשה, פרט לנושא המשקל, וולוו לא ציינה באיזה מפרט מדובר – אך באופן כללי, סדרת ה-FM החשמלית מאפשרת התאמה אישית של בין 2 ל-6 סוללות, בגדלים כוללים של 180 קוט"ש ועד 540 קוט"ש, כאשר לפי וולוו – במבחנים שנערכו עד כה, משאית FM עם ארגז הובלה יבשה בתצורת 6X2 תאפשר טווח מוצהר של כ-380 ק"מ. משאיות אלו תומכות בטעינה של עד 43 קילו וואט (טעינה מלאה של משאית עם סוללת 540 קוט"ש תארוך קצת מעל 10 שעות), או טעינה מהירה של עד 250 קילו וואט (קצת מתחת ל-3 שעות למשאית עם סוללת 540 קוט"ש), ופרט לרכישת המשאיות – DFDS תצתרך להצטייד גם במערך טעינה ענק ועוצמתי שיוכל לספק את כל הצי הזה. מנגד, החיסכון הצפוי בעלויות האחזקה – כנראה הופך את כל העסקה הזאת לכדאית במיוחד.

מצפים בכיליון עיניים למשאיות חשמליות? או שמעדיפים להשאר עם מנועי הדיזל הענקיים ורועשים? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

משאית חשמלית
חלק מהליין העתידי של וולוו משאיות בתחום החשמלי: וולוו FMX חשמלית בתצורת טרידם 8X4 (ימין), וולוו FH ראש גורר 4X2 חשמלי (מרכז), וולוו FM ראש גורר 4X2 חשמלי (משמאל)
(מקור: אתר וולוו משאיות העולמי)