לפני מספר חודשים נפתחה ההזמנה המוקדמת של יונדאי איוניק 5 N, במסגרתה הוזמנו עד כה כ-30 רכבים. זו בעצם גרסת הביצועים של יונדאי איוניק 5 החשמלית, וכעת, פחות מחודש לאחר הגעת איוניק 5 המעודכנת לארץ, גם גרסת הביצועים עצמה הגיעה רשמית לישראל. החשמלית הספורטיבית הזו הושקה בעולם בשנה שעברה, ועברה מאז מקצה שיפורים וכיול של כלל היכולות שלה. זה כל מה שחשוב לדעת על הדגם – כולל מחירו בישראל.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
מה מיוחד באיוניק 5N?
מדובר בגרסה ספורטיבית של יונדאי איוניק 5 עם הנעה כפולה, לה ביצועים משופרים שמותאמים למסלול מירוצים, והספק שגדול יותר ב-345 כ"ס. יונדאי איוניק 5 N היא רכב ה-N החשמלי בייצור המוני הראשון של יונדאי, כמו גם הדגם הראשון במחלקת ה-N שמגיע עם הנעה חשמלית כפולה.
חשמלית זוכה פרסים
בזמן הקצר בו הדגם משווק בעולם (ועוד בגרסתו הראשונה), הוא הספיק לקצור שבחים והוכתר בין היתר זכה בפרס "World Performance Car award" לשנת 2024, פרס "מכונית השנה" של מגזין TopGear, וגם ה-"Hot Hatch" החשמלית (מכונית האצ'בק ספורטיבית חשמלית) הטובה ביותר בטקס פרסי TopGear החשמליים לשנת 2024.
בנוסף, האיוניק 5 N גם השיגה את זמן ההקפה המהיר ביותר של קרוסאובר חשמלי במירוץ Nürburgring Nordschleife עם Sport Auto הגרמני, ושברה שיאים במירוץ Pike’s Peak השנתי.
עיצוב יונדאי איוניק 5N החשמלית
עיצוב יונדאי איוניק 5 N מיועד קודם כל כדי לשפר את ביצועיה הספורטיביים, וכל פרט ברכב מתוכנן כדי לתמוך ביכולות האווירודינמיקה, הבלימה וביצועי המסלול של הדגם. לעומת האיוניק 5 הרגילה, הגרסה הזו מעט יותר מעוגלת מבחוץ, עם נגיעות אדומות, ספוילר אחורי מכונף עם תאורת LED וחישוקי סגסוגת בגודל 21 אינץ'. מלפנים יש לה פגוש בעיצוב N עם גריל כוורת, כונסי אוויר מעוצבים ופתחי אוורור פונקציונאליים.
מבחינת המימדים, הרכב גדל בכמעט כל פרמטר. אורכו 4,715 מ"מ (תוספת של 80 מ"מ), רוחבו 1,940 מ"מ (תוספת של 50 מ"מ) הודות למפסק סרנים מורחב, גובהו 1,585 מ"מ (פחות 20 מ"מ) ובסיס הגלגלים שלו נותר 3,000 מ"מ.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
נתונים טכניים של יונדאי איוניק 5N
לצד דגמי האיוניק 5 ואיוניק 6, זהו הרכב השלישי של יונדאי שמתבסס על הפלטפורמה המודולרית E-GMP. הפלטפורמה הזאת מאפשרת לרכב ליהנות ממרכז כובד נמוך, והפצה מיטבית של המשקל שלו, ומשפרת את ביצועיו הספורטיביים. בנוסף לכך, היא מספקת יכולות טעינה מהירות, רצפה שטוחה עם סוללה שמאוחסנת תחתיה, והנעה כפולה בעלת כוח רב יותר. תוכלו לקרוא עוד על הנושא בכתבה שלנו: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי.
יונדאי איוניק 5 N מגיעה עם הנעה כפולה בהספק משולב של 609 כוחות סוס, או 650 כ"ס כאשר תכונת N Grin Boost מופעלת. אלו מאפשרים לרכב להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 3.4 שניות, ולשמור על מהירות מירבית של 260 קמ"ש (בה מוטב לנסוע רק על מסלול מירוצים מתאים).
לדגם יש סוללה חשמלית בגודל 84 קוט"ש, שמאפשרת נסיעה לטווח מקסימלי של 448 ק"מ. סוללה זו תומכת בטעינה אולטרה-מהירה בקצב מירבי של 240 קילוואט, שמאפשרת טעינה מ-10% ל-80% תוך כ-18 דקות (בתנאים המתאימים ועם תשתית ועמדה תומכת).
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור יונדאי איוניק 5N
סביבת הנהג של האיוניק 5N עברה גם עדכון כדי לתמוך ברמת הביצועים הגבוהה, וכוללת כעת את מושבי הספורט "N Bucket Seats" – שתומכים בברכיים ובפלג הגוף התחתון והעליון של הנהג.ת במהלך האצה ופניות חדות. הם מעוטרים בסמל N ונמוכים בכ-20 מ“מ בהשוואה למושבים הסטנדרטיים. כלל המושבים כוללים פונקציית חימום, וצמד המושבים הקדמיים ניתנים גם לאיוורור.
הרכב מגיע עם פאנל שליטה פנורמי שכולל שני מסכים: לוח שעונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ’ ומערכת מולטימדיה בגודל 12.3 אינץ’ גם כן. המערכת תומכת בקישוריות אלחוטית לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו, לצד עדכוני תוכנה באוויר (OTA). בנוסף, הרכב מאובזר גם בהגה ספורטיבי עם מנופי שליטה על הרגנרציה ובורר מצבי נהיגה (כאשר הדגם כולל גם מצבי N מיוחדים ומוכווני ביצועים רבים).
הוא כולל גם פתיחה והתנעה ללא מפתח, שקעי USB-C מלפנים ומאחור, תאורת אווירה, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית מפוצלת, גג פנורמי, מערכת שמע מבית BOSE, ותא מטען שנפתח חשמלית (בנפח 480 ליטר, או 1,540 ליטר לאחר קיפול מושבים). בדומה לאיוניק 6, הדגם עושה שימוש בחומרים ממוחזרים מגוונים, כמו נייר, קנה סוכר ופלסטיק.
מערכות בטיחות וסיוע בנהיגה
בין שלל מערכות הבטיחות והעזר המתקדמות ברכב תמצאו בלימת חירום (הכוללת זיהוי הולכי רגל, כלי רכב, דו גלגלי ותנועה חוצה בצומת), מערכת אקטיבית למניעת תאונות צד כתוצאה מרכב ב"שטח המת", מצלמות 360 מעלות, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת עירנות נהג, התרעת שכחת ילדים, אזהרה בעת פתיחת דלתות, 7 כריות אוויר, ועוד.
מחיר יונדאי איוניק 5N בישראל
מחירה של יונדאי איוניק 5N הוא 439,900 ש"ח.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
רוצים לדבר על רכבי יונדאי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי