מבחן רכב: קיה נירו ההיברידית המעודכנת

קיה נירו ההיברידית החדשה כוללת את כל הפיצ'רים שאהבתם מהנירו הקודמת, אבל גם מציעה שיפור כמעט בכל היבט. מה דעתי על הדגם המעודכן? קראו את המבחן המלא, וצפו במבחן הווידאו

קיה נירו ההיברידית החלה את דרכה בישראל בשנת 2016, ומאז הגיעה ל-40 אלף מסירות בכל צורותיה (היברידית, פלאג אין וחשמלית). כתוצאה מכך היא אפילו הוכתרה בתור הקרוסאובר הנמכר ביותר בארץ בשנים 2019, 2020 ו-2021, והיא ללא ספק אחד הקרוסאוברים הפופולאריים ביותר בישראל עד היום.

במאי 2024 קיה נירו ההיברידית מהדור השני הגיעה לישראל – והצטרפה לקיה נירו פלאגאין וקיה נירו החשמלית המעודכנות שכבר הגיעו אלינו בשנה שעברה. בעבר כבר עשינו מבחנים לקיה נירו פלוס פלאג אין, קיה נירו פלוס חשמלית, קיה נירו פלאג אין החדשה וקיה נירו חשמלית חדשה – וכעת הגיע תורה של קיה נירו ההיברידית החדשה. הרכב מגיע לישראל בשתי רמות גימור, LX ו-EX, ואנחנו לקחנו אותו ברמת הגימור הבכירה מבין השתיים – EX.

רשימת אביזרי חובה לרכב הפלאגאין והחשמלי החדש שלכם

מבחן קיה נירו היברידית 2024 – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

עיצוב קיה נירו היברידית עדכנית

הנירו ההיברידית החדשה כוללת את קווי העיצוב המעודכנים של קיה שראינו בדגמים רבים נוספים של מותג קיה, שתראו בקדמת הרכב. יש לה תאורת יום בולטת מלפנים, ופנסי LED בצורת בומרנג מאחור. מהצד תראו חישוקי סגסוגת בגודל 16 אינץ' ופרופיל חלק עם קורה C מודגשת.

אני מאוד מתחברת לעיצוב החדש של הנירו! אהבתי את הפרונט האקספרסיבי והאגרסיבי, עם הפנסים המגניבים האלו, שבאמת מזכירים לי "פני טיגריס" כפי שמגדיר זאת היצרן. גם מראות הצד מעוצבות ממש יפה, החלונות האחוריים מושחרים ברמת הגימור הזו, ואהבתי שיש תאורה בידיות כשאתם פותחים את הנעילה של הרכב. יש כאן שיפור דרמטי לעומת הדגם הקודם, ובוודאי מול הנירו פלוס…

ביקורת רכב קיה נירו היברידית 2024
ביקורת רכב קיה נירו היברידית 2024

פנים הרכב: אזור הנהגת

הנירו ההיברידית המעודכנת מגיעה כסטנדרט עם מערכת מולטימדיה בגודל 10.25 אינץ' עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שמתחברת ממש בקלות ועובדת מצוין. המסך לא מהגדולים ביותר בקטגוריה אבל הוא די והותר, והוא כולל את הפונקציות השגרתיות. העיצוב שלו פשוט, נעים ופונקציונלי בעיני. מתחת למסך יש המון כפתורי מגע, כולל כפתורים וחוגות לשליטה במיזוג. אני הייתי מעדיפה שגם לעוצמה תהיה חוגה או כפתור פיזי, ולא כפתור מגע, אבל אני לגמרי שמחה שזה נשלט כך ולא דרך מערכת המולטימדיה עצמה. בשביל לעבור בין שליטה במיזוג ושליטה במערכת המדיה דרך כפתורי המגע והחוגות, יש לכם כפתור מגע ייעודי.

ההגה יפה וכולל המון פונקציות נחוצות, כמו שליטה בקרוז קונטרול האדפטיבי דרך ההגה ומנוף לשליטה במצבי הנהיגה. מאחורי ההגה תמצאו לוח שעונים דיגיטלי בגודל 4.2 אינץ'. הוא כולל את התצוגות שאנחנו מכירים, כמו הקילומטראז' הכולל, הקילומטראז' שתוכלו לנסוע על מיכל הדלק, מצב הדלק, מצב הטעינה של הסוללה ההיברידית, מד מהירות, תצוגה של התאורה האוטומטית, זיהוי תמרורים, כל תצוגת הקרוז קונטרול האדפטיבי, וגם הטמפרטורה מחוץ לאוטו.

ברכב יש גם מראות צד גדולות עם שדה ראייה ממש טוב, שבנויות בצורה מאוד יפה ושמישה. הן יחסית מרובעות, וזה נוח בעיני. רכב המבחן שקיבלתי מגיע ברמת האיבזור הבכירה, EX, וכולל גם מראה אמצעית שמתכהה אוטומטית. יש לו גם מצלמת רוורס וחיישני חנייה קדמיים ואחוריים (ברמת הגימור הזו), ועוד. המצלמה באיכות טובה והחיישנים שימושיים מאוד, ויש גם פסי הכוונה.

אזור הנהגת מלפנים
אזור הנהגת מלפנים

חוויית משתמש בתא הנהג והנוסעים

חלל הפנים של קיה נירו הייבריד כולל שימוש בחומרים איכותיים וברי קיימא והוא מעוצב עם דגש טכנולוגי ומרחב פנימי רב. הישיבה בתוך האוטו גבוהה מהכביש, והיא מאוד מאוד נוחה. הרכב מגיע עם פונקציית פתיחה ונעילה ללא מפתח, והתנעה או כיבוי עם כפתור. לרכב יש בקרת אקלים מפוצלת, והמיזוג עובד ממש מצוין ומקרר בשניות.

הדגם מגיע כסטנדרט מערכת מגניבה ונחוצה מאוד של התנעת חירום בעת פריקת המצבר. מדובר בכפתור קטן שממוקם משמאל להגה, אשר מושך חשמל מהסוללה ההיברידית במקרה שהמצבר מתרוקן. זה פיצ'ר קטן ושימושי מאוד, שיחסוך לכם לחפש רכב אחר וכבלים להתנעה – בדיוק כמו שראינו ביונדאי אלנטרה, יונדאי קונה הייבריד החדשה (והקודמת) ויונדאי איוניק ההיברידית.

בתוף הנירו ההיברידית יש הרבה שטחי אחסון שימושיים. יש לכם משטח לטלפון הנייד, מתקן ל-2 כוסות, מאפרה חמודה, תא כפפות, ושטח אחסון מודולרי ומגניב שכולל מחיצה לתא האחסון שנמצא תחת משענת היד המרכזית, שאפשר להוציא אם לא רוצים שם תא אחסון. מתחת למערכת המולטימדיה תמצאו חיבור USB רגיל שגם יטעין וגם יחבר אתכם למערכת, חיבור USB-C לטעינה, ושקע מצת.

ונסיים במושבים, שהם נוחים בטירוף! המושבים מרופדים בעור משולב עם בד, הם גבוהים מספיק ואפילו קצת חובקים, ונוח לשבת בהם בנסיעות ארוכות.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

תא הנהג והנוסע
תא הנהג והנוסע

אזור הנוסעים מאחור

מאחור יש פתחי מיזוג נפרדים לשני הנוסעים (שמתכווננים ידנית), שני שקעי usb-c בצד המושבים הקדמיים, כיס אחסון בגב מושב הנוסע, אחסון בדלתות, משענת יד מרכזית עם מקום ל-2 כוסות, תאורה וידיות. בידית של המושב שמאחורי הנהגת יש גם וו תלייה קטן. ויש גם אלמנט ממש נחמד על גב שני המושבים הקדמיים, שמאפשר לכם לתלות מעילים או תיקים (תוכלו לראות אותו בסרטון המבחן). בסך הכל יש מאחורה מספיק מקום, כולל המון מרחב לראש, והמושבים נוחים.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

תא המטען

תא המטען של קיה נירו ההיברידית נפתח ידנית. יש לו נפח אחסון טוב עם סף העמסה גבוה. בפנים תמצאו תאורה, ווי קשירה ו-ווי תלייה. וכשתרימו את המגירה התחתונה, תראו שיש בו גלגל חלופי בגודל מלא במקום ערכת ניפוח(!) – שזה נהדר בעיני. נפח תא המטען הוא 425 ליטר (או 1,419 ליטר בעת קיפול המושבים האחוריים).

תא המטען
תא המטען

מתחת לרצפת תא המטען תמצאו גלגל חלופי בגודל מלא
מתחת לרצפת תא המטען תמצאו גלגל חלופי בגודל מלא

מנוע

הנירו ההיברידי החדש מגיע עם מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר, המשודך למנוע חשמלי קטן שמאפשר את ההנעה ההיברידית. כל המערכת הזו מאפשרת הספק משולב של 141 כ"ס, והיא מניעה את הגלגלים הקדמיים. הרכב מסוגל להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 11.3 שניות. הנתונים האלו לא יעיפו לאף אחד את הפוני, כי בכל זאת… מדובר ברכב שמטרתו העיקרית היא חסכון בדלק, לצד שילוב פרמטרים נוספים כמו שימושיות.

למנוע משודכת תיבת הילוכים DCT כפולת מצמדים עם 6 הילוכים, שזה נורא נחמד. בהרבה מקרים משתמשים ברכבים היברידיים בגיר רציף, שזה משהו שאני פחות אוהבת. ופה יש גם אופציה להעביר את הגיר למצב ידני.

מנוע נירו היברידי
מנוע נירו היברידי

מערכת היברידית וצריכת דלק במסגרת המבחן

לנירו יש סוללה היברידית שגודלה 1.32 קוט"ש. היא מאפשרת צריכת דלק משולבת מוצהרת של 4.4 ליטר ל-100 ק"מ – שהם בעצם 22.7 ק"מ לליטר.

במהלך המבחן, אני הגעתי לנתון של 19 ק"מ לליטר, בנסיעה שאינה רגועה מדי, וזה נתון טוב שגם קרוב להצהרת היצרן. כמו שאני תמיד אומרת, במידה ותיסעו רק על מצב ECO ובצורה מאוד רגועה, וככל שתכירו את הרכב יותר, כך תוכלו להגיע לצריכת דלק טובה יותר.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב היברידי

קיה נירו היברידית מתיחת פנים
קיה נירו היברידית מתיחת פנים

בטיחות ומערכות עזר

הרכב זכה בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP, והוא מצויד ב-8 כריות אוויר ובמערכות בטיחות אקטיביות ופסיביות מגוונות שנעזרות במצלמה ורדאר. בין מערכות הבטיחות ברכב תמצאו בלימה אוטונומית, התרעה קולית וחזותית לפני התנגשות, התרעה נגד שכחת ילדים, מערכת למניעת התנגשות בעת חציית צומת, קרוז קונטרול אדפטיבי, ועוד. בגרסת ה-EX (כמו רכב המבחן) מתווספים לכל אלו גם סיוע למניעת התנגשות בשטח המת או עקב תנועה חוצה מאחור. זיהוי התמרורים ממש טוב והיא מזהה גם תמרורי אין כניסה.

קיה נירו מאחור
קיה נירו מאחור

איך קיה נירו ההיברידית נוסעת?

לנירו ההיברידית יש 2 מצבי נהיגה, Eco וספורט, שנשלטים דרך מנוף שממוקם על גבי ההגה. המיקום שלו מגניב, וזה נוח לשימוש כשזה כל כך נגיש!

בולמי הרכב מתפקדים סבבה, וכך גם בידוד הרעשים. במהירויות גבוהות תשמעו קצת רעשי כביש ורעשי רוח מכיוון המראות, אבל בעיקר תשמעו קצת את המנוע – כי מה נעשה, לרכב יש מנוע בנזין.

ובשורה התחתונה: כיף לנהוג בקיה נירו ההיברידית ביחס לרכב כזה (שלהזכירכם מותאם לחיסכון בדלק ולא מיועד לשמש כרכב ביצועים), הספק המנוע שלה תואם את מימדיה, והיא מתנהלת טוב על הכביש.

איך קיה נירו נוסעת?
איך קיה נירו נוסעת?

מחיר קיה נירו 2024

מחיר קיה נירו ההיברידית החדשה מתחיל מ-176,900 ש"ח (עבור רמת הגימור LX). מחיר רכב המבחן, ברמת הגימור EX, מתחיל מ-178,990 ש"ח. למחירים אלו מתווספת אגרת רישוי בסך 2,326 ש"ח.

מחיר קיה נירו היברידית חדשה
מחיר קיה נירו היברידית חדשה

סיכום ביקורת רכב קיה נירו היברידית 2024

קיה נירו ההיברידית החדשה היא קרוסאובר היברידי נוח ומעוצב עם שלל היתרונות המוכרים של דגמי הנירו ההיברידיים הקודמים. אהבתי מאוד את העדכון העיצובי שהרכב קיבל, ואת הנוחות הרבה של תא הנוסעים. ההנעה ההיברידית אינה גורעת בעיני מחוויית הנהיגה הנוחה, ותורמת מאוד לצריכת דלק נמוכה (שזו כאמור, מטרת העל של הרכב). למרות העלייה במחיר לעומת הדגם היוצא, הרכב זכה לשיפור כמעט בכל היבט, ואני מאמינה שלקוחות נאמנים של הנירו ימשיכו איתה גם בגרסה הזו.

מבחן קיה נירו היברידית בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג
קיה נירו 2024
קיה נירו 2024

קישורים נוספים

רוצים להתייעץ לגבי דגמי קיה, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

ואם אתם מאוהבי הדגם, אל תשכחו להצטרף לקבוצה הייעודית שלנו, קיה נירו ישראל

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים וההיברידיים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

קיה נירו היברידית חדשה
קיה נירו היברידית חדשה

מפרט טכני של קיה נירו 2024

הספק מנוע משולב: 141 כ"ס, הנעה קדמית

זמן האצה מ-0 ל-100 קמ"ש: 11.3 שניות בגרסה זו

גודל סוללה: 1.32 קוט"ש

צריכת דלק מוצהרת: כ-22.7 ק"מ לליטר

צריכת דלק במבחן: כ-19 ק"מ לליטר

מחיר רכב המבחן (רמת הגימור EX): 178,990 ש"ח

אחריות: 5 שנות אחריות או 100,000 ק"מ על הרכב, ו-5 שנות אחריות או 150,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מביניהם). ניתן להאריך את האחריות לסוללה עד 10 שנים או 200,000 ק"מ, בעלות של כ-250 ש"ח לשנה.

שירות: רשת מרכזי השירות של חברת טלקאר (יבואנית קיה בישראל) הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן דרכים קיה נירו היברידית
מבחן דרכים קיה נירו היברידית