אקספנג חושפת את מכונית ה-AI אקספנג P7+ באירופה – ומתמחרת אותה בסין

אקספנג P7+ היא הגרסה מוכוונת ה-AI של אקספנג P7 שאנחנו מכירים. מה מייחד אותה, וכמה היא תעלה לצרכן הסיני?

ארבעה ימים לאחר החשיפה הראשונה של אקספנג P7+ החשמלי (ובלעז XPeng P7+), ששווק גם בתור "מכונית ה-AI הראשונה בעולם", היצרנית הסינית מציגה אותו גם לקהל האירופאי בתערוכת הרכב של צרפת. לאחר האירוע, המכירה המוקדמת של הדגם בסין נפתחה – ומחירו ההתחלתי נחשף. אז מה ידוע לנו עד כה?

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

אקספנג P7+ (צילום: XPeng Motors)
אקספנג P7 פלוס (צילום: XPeng Motors)

מה חדש באקספנג P7+?

אקספנג P7+ היא הגרסה מוכוונת ה-AI (אינטילגנציה מלאכותית) של מכונית הדגל של המותג בגזרת הסדאן – אקספנג P7, שמשווקת באירופה ובישראל וגם נבחנה אצלנו בעבר. כבר בפברואר השנה נחשפו תמונות ריגול של הדגם, בו נראה שהיצרנית זנחה את ה-LiDAR לטובת מערך מצלמות, בדומה לטייס האוטומטי של טסלה ודגמים נוספים. החברה מתבססת על טכנולוגיית ה-AI ועל מערך הרדארים והמצלמות (שתי מצלמות 8M, מלפנים ומאחור) כדי לייצר את מה שהיא מכנה "AI Hawkeye Visual Solution". לטענת החברה, מערכת הבטיחות הזו מתפקדת טוב יותר ממערכת LiDAR, בכל תנאי התאורה, והיא מזהה מכשולים מרחקים ארוכים יותר.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

אקספנג P7+ (צילום: XPeng Motors)
XPENG P7+ (צילום: XPeng Motors)

מפרט טכני אקספנג P7+

אקספנג P7+ מוצעת עם אפשרות לבחירה בין שתי סוללות LFP (ליתיום-ברזל-פוספאט): אחת בגודל 60.7 קוט"ש, והשנייה בגודל 76.3 קוט"ש. הן מאפשרות לה לנסוע לטווח של 620 עד 710 ק"מ, בהתאמה. הגרסה הראשונה מצוידת במנוע בהספק של 245 כ"ס, ואילו השנייה עם 313 כ"ס – ושני המנועים מניעים את הגלגלים האחוריים.

הרכב יכלול גם עדכוני תוכנה באוויר, תכונות בטיחות גבוהות בכל רמות הגימור, יכולות אווירודינמיות גבוהות ושימוש חסכוני יחסית בחשמל. מבחינת המימדים, היא ארוכה, גבוהה ורחבה יותר מאקספנג P7. יש לה תא מטען גדול, בנפח מקסימלי של 2,221 ליטר, שלפי הדגמת היצרנית מאפשר לאחסן עד 33 מזוודות באורך 50 ס"מ כל אחת – במידה וזה דבר שתחפצו בו.

אקספנג P7+ (צילום: XPeng Motors)
XPENG P7+ (צילום: XPeng Motors)

מחיר XPENG P7+

מחיר XPENG P7+ בסין מתחיל מ-209,800 רנמינבי (יואן סיני), שהם כ-111 אלף ש"ח. היא זולה יותר מטסלה מודל 3 בסין, שמחירה מתחיל מ-187510 רנמינבי – שהם כ-100 אלף ש"ח בלבד. מחיר זה ממצב אותה בתור רכב חשמלי במחיר נגיש יחסית, במידה והתמחור יישמר גם מחוץ לגבולות סין. מסירות הדגם יושק במדינה כבר בחודש נובמבר, והוא זמין כעת לשיריון והזמנה מוקדמת.

אקספנג P7+ (צילום: XPeng Motors)
XPENG P7+ (צילום: XPeng Motors)

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל רכב חשמלי שיוצא לשוק? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי אקספנג? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

לקריאה וצפייה נוספת

מבחן אקספנג P7 Long Range – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג