חלק מיצרניות הרכב, כמו וולוו, הודיעו על כוונתן להפוך את כלל הליין שלהן לחשמלי עד שנת 2030, לעומת יצרניות אחרות כמו אודי שמתכננות שיא של 20 דגמים חשמליים עד שנת 2025 (תוספת של חמישה עשר דגמים בתוך קצת מעל שלוש שנים), או תאגידים כמו ג'נרל מוטורס, או מרצדס ותאגיד סטלניס שמתכננות פתיחת מפעלים לייצור מערכי הינע חשמליים עצמאיים, באירופה או בארה"ב – בהתאם למיקום הנהלת החברה.
יצרנית אחת שבולטת בהעדרה במירוץ החשמלי היא דווקא טויוטה. פרט לדגם חשמלי לחלוטין אחד, הטויוטה BZ4X – שהוא בכלל קונספט לקרוסאובר חשמלי (אפ"י שלא צפויים שינויי עיצוב דרסטיים בעת ירידתו לייצור), היצרנית בולטת בארה"ב לכל הפחות בכך שהיא מנסה לעכב את המעבר המלא לרכב חשמלי מבחינה רגולטיבית, ומפעילה את מלוא כובד משקלה על מרכזי קבלת ההחלטות בארה"ב. למרות שליצרנית יש ליין אדיר של רכבים היברידיים בכל רכבי העולם, וגם דגמי הפלאג אין יזכו בקרוב מאוד לעיבוי, פרט לתכנונים קטנים וספורדיים לייצור רכבים חשמליים – לא ראינו מטויוטה יותר מידי חדשות בכיוון. העדכון האחרון היה לגבי שמועות עיקשות על הפיכתה של הפריוס פלאג אין למונעת באמצעות תא דלק במקום מנוע בנזין, בנוסף למערך הפלאג אין.
לכן שמחנו מאוד לשמוע על הכוונות של טויוטה דווקא בגזרת הייצור – בחברה מתכננים להקים עד שנת 2025 מפעל לייצור סוללות בתחומי ארה"ב, ומהלך זה הוא חלק מתהליך שהחברה החלה, במסגרתו תשקיע כ-3.4 מיליארד דולרים עד שנת 2030 בייצור עצמי של קווי הינע חשמליים, וזה לא הכל – בחברה מקווים כי המהלך יאפשר חיתוך של 50% בעלויות הסוללות (וכתוצאה מכך – הרכבים עצמם יהיו זולים יותר) יחד עם הגדלה של עד 30% ביעילות הסוללות. מרשים בהחלט.
משמח לראות כי אחרי הרעש שמאוד לא החמיא לטויוטה בקשר לכוונת היצרנית לנסות לעקב את המעבר לחשמל, בחברה החליטו לקחת את העניינים לידיים ולהכנס לתחום הזה בכל הכוח. העיכוב לא אידאלי, אך זה בהחלט עדיף מכלום, ולא נתפלא אם גם דגמי הפלאג אין והדגמים ההיברידיים של היצרנית יוזלו כתוצאה מהייצור העצמי של מערכי ההינע האלו. התוכניות החשמליות של טויוטה לעתיד הקרוב כוללות את ההצגה הרשמית של ה-BZ4X, יחד עם הצגה מעט מאוחרת יותר של דגם סדאן שמבוסס על קו ההינע הזה, יחד עם השקה של פיק-אפ חשמלי, א-לה-ריביאן R1T. יהיה מעניין בטויוטה בקרוב.
רוצים להכנס לעולם הרכבים החשמליים אבל לא בטוחים איזה מהאפשרויות תתאים לכם? עיינו במדריך לרכב חשמלי, מדריך לרכב פלאג אין ומדריך לרכב היברידי ותוכלו להגיע להחלטה בקלות!
מאוכזבים מהתכנון של טויוטה? מצפים בכיליון עיניים ל-BZ4X? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי