מבחן רכב: הקרוסאובר החשמלי XPENG G6 בגרסת ה-Long Range

הרכב החשמלי אקספנג G6 הוא התוספת החדשה ביותר להיצע המותג בישראל, והוא מציע חבילה מעניינת. איך הקרואסאובר הזה התמודד במבחן הדרכים בגרסת הטווח המוגדל שלו?
מבחן XPENG G6 Long Range – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מותג אקספנג (XPENG) הושק בשנת 2014 בסין, ומאז התרחב למקומות נוספים בעולם. זה כחלק מהאסטרטגיה של היצרנית, שחרטה על דגלה כבר מההתחלה להבדל ממגוון מותגי הבית האחרים של המדינה – ולהתחרות בכל יצרניות הרכב החשמלי הגדולות בעולם, כאשר אחת המטרות העיקריות שהיא שמה לפניה היא כמובן טסלה. אפשר לסווג את הרכבים שלה תחת קטגוריית הפרימיום-טק (Premium-Tech) העולה בעולם הרכב החשמלי, וכוללת בתוכה גם מותגים כמו זיקר או שיאומי (עם דגמים כמו זיקר 001 ושיאומי SU7) – שהם רכבים חשמליים יוקרתיים עם דגש חזק על טכנולוגיה.

אקספנג G6 נבחנת אצלנו לאחר XPENG P7. היא הוצגה בעולם בשנת 2023, וביולי 2024 הושקה רשמית בישראל. פרט מעניין הוא שממש כשהיא הגיעה לארץ, במקרה טסלה העולמית הפחיתה מחירים.

אז מה זה הרכב הזה? XPENG G6 מבוססת על פלטפורמת SEPA 2.0 החשמלית הייעודית החדשה יחסית של המותג. הדגם מתחרה בקרוסאוברים חשמליים נוספים מלבד טסלה מודל Y, ביניהם יונדאי איוניק 5, קיה EV6, סקודה אניאק ופולקסווגן ID4. וכעת כשעברנו בקצרה על ההיסטוריה, בואו נעבור למבחן הרכב המקיף של אקספנג G6 בגרסת הלונג ריינג' (XPENG G6 Long Range).

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

ביקורת רכב XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)

עיצוב XPENG G6

ה-XPENG G6 היא קרוסאובר יוקרתי ומסוגנן. יש לה שני פסי לד ארוכים מלפנים ומאחור, פרונט שקצת מזכיר את האות X, פנסים קדמיים דמויי כונסי אוויר, ידיות נסתרות, דלתות עם חלונות ללא מסגרת, עיצובים יפים לחישוקי האלומיניום בגודל 20 אינץ', והרבה תגיות של "גאוות יחידה" שנושאות בגאון את שם המותג XPENG ושם הדגם G6.

היא נראית מצוין בצבע הכתום הבוהק והמנצנץ של רכב המבחן, אבל מגיעה גם בצבעים סולידיים יותר. ואתם בטח גם קולטים מיד (בתמונות ובסרטון) שיש המון מצלמות בכל היקף הרכב, שתורמות מאוד למראה הטכנולוגי והעתידני שלו.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבט מהצד (צילום: פלאג מג)
מבט מהצד (צילום: פלאג מג)

אזור הנוסעים מלפנים ב-XPENG G6

במבחן הווידאו הקדשתי זמן ממושך למעבר על הרבה מאוד פיצ'רים בתוך הרכב, אז אם תרצו לראות בעצמכם מה הרכב מציע מומלץ לצפות במבחן המצולם (בתיאור הסרטון תמצאו סימניות שיאפשרו לכם לדלג לקטעים שאתם רוצים לצפות בהם). אנחנו נעבור עליהם כאן בקצרה יחסית.

הרכב מגיע עם פונקציית כניסה והתנעה ללא מפתח, גג פנורמי עצום, ומושבים ממש נוחים שמרופדים בעור טבעוני. שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, עם חימום, איוורור וזיכרונות. אני אוהבת את פיצ'ר האיוורור והוא מאוד שימושי בקיץ הישראלי, וכמובן שטוב מאוד שיש גם את הזיכרונות.

ה-G6 מאובזר במסך מולטימדיה ענק בגודל 14.96 אינץ' עם עוזרת קולית דוברת אנגלית ויעילה מאוד (רק תגידו Hey XPENG), ו-WAZE מובנה שתומך בשפה העברית. לקחתי את הרכב לאחר עדכון גרסה, וכעת יש לו קישוריות אלחוטית ל-Apple Car Play ו-Android Auto, שעובדים מצוין. בנוסף, תקבלו בעת רכישת הרכב גם גלישה באינטרנט ברכב (לשנה, עם אפשרות להרחבה ל-3 שנים). עם חבילת הגלישה הזו תוכלו לצפות בסרטונים ביוטיוב, טיקטוק, נטפליקס וכל מה שתרצו. המסך אינטואיטיבי לשימוש, וכולל המון פיצ'רים ועדכוני תוכנה באוויר (OTA). חסרון אחד של המערכת הוא שאין לה כפתורים פיזיים, אבל ניתן לשלוט בפונקציות כמו המיזוג דרך הכפתורים שעל גלגל ההגה ודרך העוזרת הקולית.

לוח השעונים של הרכב, שגודלו 10.25 אינץ', הוא מצוין לא פחות ממערכת המולטימדיה, וכולל המון תצוגות – כולל תצוגת קרוז קונטרול אדפטיבי מפורטת ושימושית מאוד.

מבט לתוך הרכב
מבט לתוך הרכב

חוויית המשתמש בתא הנהג.ת והנוסעים

עיצוב הרכב מבפנים די מינימליסטי ורואים ממש למי אקספנג כיוונה בכדי להתחרות בה. הרכב מרווח מלפנים ומאחור, יש בו הרבה מקומות אחסון, הוא מעוצב יפה ונעשה בו שימוש בחומרים איכותיים וברמת גימור גבוהה במיוחד (גם כאשר מוציאים מהמשוואה את היותו רכב סיני!).

בשביל חוויית משתמש מקסימלית הרכב כולל גם תאורת אווירה (חד או דו גוונית, לבחירתכם), ומצב מדיטציה מרגיע במיוחד (כאשר ראינו מצב דומה אך שונה גם בדגמי סקייוול).

אזור הנהגת והנוסעים מלפנים
אזור הנהגת והנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

לנוסעים מאחור יש מושבים נוחים עם פונקציית חימום (שהשליטה בו מתבצעת דרך מערכת המולטימדיה), פתחי איוורור נפרדים, וגם משענת יד מרכזית עם מחזיק כוסות כפול נסתר (תוכלו לראות את אופן השימוש בו בסרטון). הרכב מציע המון מרווח לראש ולרגליים, והוא באופן כללי מאוד נוח ומרווח לנוסעים מאחור. ישנם זוג שקעי USB לטעינה, אחד רגיל ואחד TYPE C. אין יותר מידי אזורי אחסון: אבל כן יש ידיות, תאורת קריאה, והמשך של הגג הפנורמי העצום.

כל רמות הגימור של הדגם מאובזרות בדיוק אותו הדבר, אבל אפשר להוסיף לכל אחת מהן חבילת איבזור בתוספת תשלום. ברכב המבחן למשל יש צמד מסכים שמותקנים על גב המושבים הקדמיים. המסכים האלו מגיעים גם עם צמד אוזניות, כדי שהנוסעים מאחור (לרוב ילדים) לא יפריעו לנהג וזה לזו כשהם צופים בסרטים וסדרות.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

אפליקציה

הרכב מגיע עם אפליקציה מצוינת, ממנה התלהבתי עוד ב-P7. מאז שבחנתי את ה-P7 היא התעדכנה קלות – וכעת אני יכולה להציג לכם עוד פיצ'ר מגניב. מצב ה-Power On מאפשר לכם להדליק את הרכב דרך האפליקציה ובעצם להניע אותו ל-2 דקות, כך שאדם שאין ברשותו את המפתח לרכב או הגישה לאפליקציה עדיין יוכל לנסוע בו. במידה והאדם לא נכנס לרכב, אחרי 2 דקות הוא ננעל מחדש. האפליקציה גם משמשת בתור השלט שלכם לרכב, והיא אפילו פותחת ונועלת אותו אוטומטית בעת התקרבות.

ונעבור בקצרה גם על פונקציות נוספות: האפליקציה מאפשרת לכם לנעול ולפתוח את המכונית, תא המטען, שקע הטעינה ועוד. תוכלו גם לראות את מצב הסוללה ולשלוט בהרבה מהפונקציות השונות של המכונית. והכי הכי חשוב – תוכלו להגדיר דרכה את זמני הפעילות הקבועים של המיזוג, או להגדירו כך שיפעל בטרם כניסתם לרכב. וגם, אתם יכולים להחליף בקלות בין הרכבים שלכם, במידה ויש לכם שתי מכוניות אקספנג שונות בבית ואתם אוהבים לגוון. היא מאוד אינטואיטיבית ונוחה לשימוש והיא הופכת את החוויה של הנהיגה ברכב לקלה משמעותית – וזה פשוט מדהים שאתם יכולים להשתמש בה במקום השלט וככה אף פעם לא תאבדו את היכולת להיכנס לרכב שלכם, גם אם המפתח אינו עליכם.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

תא המטען של XPENG P7

ל-G6 יש תא מטען גדול, שנפתח חשמלית במספר דרכים – גם בלחיצה כפולה על השלט, גם בלחיצה על הכפתור שתחתיו, גם דרך האפליקציה, וגם במערכת המולטימדיה. הפתיחה שלו מהירה ויעילה. יש לו סף העמסה יחסית גבוה, והוא שטוח ורחב, אבל תוכלו להכניס בתוכו המון דברים. יש לו תאורה וויים, בדופן השמאלית שלו תמצאו רמקול ענק, ויש לו גם וילון לסגירה דיסקרטית. נפחו 571 ליטר, או 1,374 ליטר בעת קיפול שורת המושבים האחורית. מתחת לרצפת תא המטען תמצאו מגירה מרווחת למדי לאחסון ערכת ניפוח, כבל טעינה, ועוד. 

בנוסף, מצד ימין (היכן שממוקם שקע הטעינה) תוכלו לקלף את הריפוד כדי להגיע ללולאה שמשחררת כבל טעינה שנתקע בתוך הרכב. תוכלו לקרוא עוד (ולצפות במדריך הווידאו) במדריך לשחרור כבל טעינה תקוע ברכב.

לרכב יש כושר גרירה מירבי של 750 ק"ג ללא בלמים, ועד 1,500 ק"ג עם בלמים. 

תא המטען
תא המטען

המנוע

הרכב מגיע בהנעה אחורית או כפולה, כך שאין מנוע או תא כפפות מלפנים – אבל תמצאו מתחת למכסה המנוע (שנפתח בקלות ומוחזק בידי מוטות טלסקופיים) את המצבר, פתח למילוי מים לווישרים, ועוד. את ה-G6 אני קיבלתי בגרסת ההנעה האחורית – לונג ריינג' (Long Range). לגרסה זו מנוע אחורי בודד בעל הספק של כ-286 כוחות סוס, והוא מאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 6.7 שניות. גרסה זו היא השנייה בליין של אקספנג, ומעליה ישנה גרסת הפרפורמנס בעלת ההנעה הכפולה וההספק הגבוה משמעותית (476 כ"ס). המנוע בנוי (כמו במרבית המקרים) מצוין לצרכים ולרכב, הוא חזק מספיק ומוציא את ה-G6 מהמקום היטב.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

ביקורת רכב XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)

מערכת חשמלית

ה-G6 מגיעה עם שתי אפשרויות סוללה, וגרסת הלונג ריינג' מצוידת בגדולה מבין השתיים – סוללת ניקל קובאלט ומגנזיום (NCM) שגודלה 91.4 קוט"ש. לסוללה הזו יש טווח נסיעה מירבי מוצהר של 570 ק"מ בגרסה זו, ותכף נראה כמה אני הוצאתי ממנה במסגרת המבחן. 

הרכב ניתן לטעינה ביתית בקצב מקסימלי של 11 קילוואט (תלת פאזי), שמאפשרת טעינה בעמדה ביתית מ-5 ל-100 אחוז תוך סדר גודל של כ-9.5 שעות. בנוסף, הוא תומך בטעינה מהירה בקצב מירבי של 280 קילוואט. טעינה מהירה בעמדה תומכת ובתנאים המתאימים תאפשר מילוי של סוללת הרכב מ-10% ל-80% תוך כ-20 דקות.

בכל אחד מארבעת מצבי הנהיגה ברכב, מלבד ה-X-PEDAL, תוכלו לבחור בין רמת רנגרציה חזקה או חלשה (LOW או HIGH). מצב ה-XPEDAL הוא בעצם השם של אקספנג לנהיגה בדוושה אחת, כך שהרגנרציה כאן מביאה את הרכב לעצירה מוחלטת בעת נהיגה כאשר עוזבים את דוושת התאוצה. זה מאפשר לנו לנצל במקסימום את הרגנרציה ולדעתי זה אחד הפיצ'רים החשובים ביותר ברכב חשמלי. מה שפחות אהבתי בנושא הרגנרציה הוא העובדה שהשליטה במצבים, בדומה להרבה פיצ'רים אחרים, נעשית דרך מערכת המולטימדיה ולא באופן אינטואטיבי כלשהו, למשל בעזרת גלגלת, מנוף או כפתור פיזי.

ולסיום ובדומה ל-P7, לרכב יש פונקציית V2L להפעלת מכשירי חשמל חיצוניים (230 וולט, בקצב של 3.3 קילוואט). תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע הטעינה של XPENG
שקע הטעינה של XPENG

טווח נסיעה במבחן

הטווח המוצהר של האקספנג G6 הוא כאמור 570. במהלך המבחן הנתון אותו השגתי היה 496 ק"מ. זה נתון מרשים במיוחד ממספר סיבות: ראשית, המבחן התבצע במזג אוויר חם, והמזגן של ה-G6 עבד שעות נוספות וכמעט ללא הפסקה, גם לפני שנכנסתי לרכב (בזכות האפליקציה הנהדרת). שנית, הרכב בכלליות לא עבר חיים כלים במיוחד בזמן המבחן, אבל השימוש במצב ה-X-PEDAL (נהיגה בדוושה אחת) – בהחלט שיפר את המצב.

כפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם, ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן. ולמעשה, ממספר ימי המבחן שערכתי לרכב – אין לי שמץ של ספק שניתן להגיע גם קרוב מאוד להצהרת היצרן.

סקירה XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)
סקירה XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)

בטיחות ומערכות עזר

האקספנג G6 זכתה אף היא לציון מקסימלי של חמישה כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP. הרכב מצויד בהמון המון המון מערכות בטיחות, שמתאגדות תחת השם XPILOT. היא עושה עושה שימוש בגלי רדאר, חיישנים קוליים ומצלמות מסוגים שונים כחלק ממערכת זו.

בין מערכות הבטיחות והסיוע בנהיגה תמצאו מערך מצלמות היקפיות (360°) באיכות פשוט מצוינת, חיישנים היקפיים, בלימת חירום אוטונומית, התרעת ערנות נהג מבוססת רדאר, קרוז קונטרול אדפטיבי (שכאן לא מוגבל ל-130 קמ"ש היות והוא מתבסס על רדארים ולא מצלמות בדגם הזה), התרעה בעת פתיחת דלתות, מערכת חנייה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת, אורות גבוהים אוטומטיים, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, אזהרת תנועה חוצה מאחור, מערכת לשמירה על מרכב הנתיב, בלם חנייה אלקטרוני (Auto Hold), אזהרת התנגשות אחורית, 7 כריות אוויר, ועוד.

ביקורת XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)
ביקורת XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)

איך XPENG G6 לונג ריינג' נוסעת?

דרך מסך המולטימדיה תוכלו לבחור בין 4 מצבי נהיגה (Standard, Sport ו-Eco), כאשר הרביעי שבהם הוא ה-X-PEDAL – השם של אקספנג לסוג של נהיגה בדוושה אחת, עליו הרחבנו בחלק של המערכת החשמלית.

נוחות הנסיעה ב-G6 היא פנטסטית והוא נוסע מצוין. הרכב מדגים יכולות ספורטיביות ומתנהל באופן חלק על הכביש. באופן קצת מפתיע, הבולמים שלו היו רכים מאוד, והרכב קצת "נטה הצידה" בפניות חדות במהירות גבוהה.

בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד. במהירויות גבוהות נשמעו בעיקר רעשי כביש ופחות רעשי רוח – אבל גם רעשי הכביש לא היו חזקים בצורה חריגה. בגלל שמדובר ברכב חשמלי, הוא נוסע באופן חרישי, והמקסימום שתשמעו ממנו זה המזגן שפועל בעוצמה מרבית.

איך אקספנג G6 לונג ריינג' נוסעת?
איך אקספנג G6 לונג ריינג' נוסעת?

מחיר XPENG G6

מחירה ההתחלתי של האקספנג G6 הוא 199,990 ש"ח, בגרסת הסטנדרט. מחיר רכב המבחן, שהוא מרמת הגימור לונג ריינג', עומד על 224,990 ש"ח. מחיר גרסת הפרפורמנס בעלת ההנעה הכפולה מתחיל מ-254,990 ש"ח. כרגיל, יש גם אגרת רישוי, ותוספת מחיר על צבעי חוץ שאינם לבן וחבילות איבזור. 

זהו מחיר תחרותי ביחס למי שאקספנג מתחרה בה ישירות – טסלה מודל Y (שמחירה של הלונג ריינג' המקבילה היה 256,567 ש"ח בעת ביצוע המבחן) – וכנראה שברמת מחיר זו, התחרות הזאת בהחלט צריכה להדיר שינה מעיניה של טסלה.

מחיר XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)
מחיר XPENG G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)

סיכום ביקורת רכב XPENG G6 לונג ריינג'

ה-XPENG G6 הוא קרוסאובר יוקרתי, מפנק וטכנולוגי. אין ספק שהצבע הכתום המנצנץ שבה אותי, אבל יש ברכב הזה גם הרבה מעבר. למרות הדברים הקטנים שפחות מצאו חן בעיני, כמו היעדר כפתורים פיזיים תחת מערכת המולטימדיה, או ההתעסקות הכמעט בלתי פוסקת בה לביצוע פעולות פשוטות – יש ב-G6 גם המון דברים טובים, ביניהם נוחות הרכב, חוויית הנהיגה המאוד מאוד טובה בו, הטווח שעומד לגמרי בסטנדרט של הקטגוריה, מערכות הבטיחות המקיפות והמוצלחות מאוד, ואפילו האפליקציה המצוינת לשליטה מרחוק שרק משדרגת את חוויית השימוש. הרכב עצמו מאוד מלוטש, ורמת הגימור שלו גבוהה מאוד.

בסך הכל יש לנו רכב שבהחלט צריך להדיר שינה מעיני המתחרים, ואקספנג לגמרי מצליחה למצב את עצמה כמי שמתחרה ראש בראש בכל יצרני הרכב החשמלי שאנחנו מכירים – ממש כמו שהם תכננו אי אז לפני עשור, כשהמותג הושק.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי XPENG, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן אקספנג G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)
מבחן אקספנג G6 לונג ריינג' (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של XPENG G6 לונג ריינג'

הספק המנוע של רכב המבחן: 286 כ"ס, הנעה אחורית

גודל סוללה: 91.4 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 280 קילו וואט

זמן טעינה מהירה: מ-10% ל-80% ב-20 דקות

טווח מוצהר של רכב המבחן: 570 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 496 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן: 224,990 ש"ח (לפני תוספות צבע, איבזור ואגרת רישוי)

אחריות: 7 שנות אחריות או עד 160,000 ק"מ על הרכב; 8 שנות אחריות או 160,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מבניהם). אחריות מיוחדת על צבע ניתנת ל-3 שנים וללא הגבלת ק"מ (האחריות אינה כוללת נזקים, בכפוף לתנאי תעודת האחריות).

שירות: רשת מרכזי השירות של פריזבי הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

ביקורת רכב XPENG G6 Long Range (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב XPENG G6 Long Range (צילום: פלאג מג)