היצע המכוניות החשמליות בעלות 7 המושבים הולך ומתרחב, עם דגמים כמו קיה EV9 שהגיעה השנה למחוזותינו, BYD טאנג, מרצדס EQB, ועוד. בהתאם לאסטרטגיית "Hyundai Way" מאוגוסט האחרון, היצרנית חושפת רשמית את יונדאי איוניק 9 – רכב חשמלי עם 7 מקומות. מה כבר ידוע לנו על הקרוסאובר החשמלי הגדול ביותר בתולדות המותג, ומתי הוא צפוי להגיע לישראל?
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
עיצוב יונדאי איוניק 9 החשמלית
הדגם מאופיין באלמנטים שלקוחים משאר דגמי המותג החשמליים, דוגמת עיצוב הפיקסלים בתאורה ופס התאורה בחזית הרכב. העיצוב מינימליסטי וחלק יחסית, והדבר ניכר גם בחלל הפנים של הרכב.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
נתונים טכניים של יונדאי איוניק 9
האיוניק 9 מגיעה ב-3 תצורות הינע. הראשונה היא הנעה אחורית בהספק של 215 כ"ס, המאפשרת האצה מ-0-100 קמ"ש תוך 9.4 שניות. השנייה היא הנעה כפולה, בהספק של 310 כ"ס, עם קצב האצה של 6.7 שניות. האחרונה והחביבה היא גרסת ביצועים בהספק של 430 כ"ס – ויכולת תאוצה מ-0-100 קמ"ש תוך 5.2 שניות.
לצד המנוע, הדגם מגיע עם סוללה בגודל 110.3 קוט"ש, המאפשרת טווח נסיעה מקסימלי של כ-620 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית. הטעינה מ-10% ל-80% מתאפשרת תוך 24 דקות בלבד, בקצב מקסימלי של 350 קילוואט. לצד זאת, הרכב כולל גם פונקציית V2L לטעינת מכשירי חשמל חיצוניים. תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך לרכב חשמלי בתרחיש עלטה.
הדגם מבוסס על הפלטפורמה החשמלית הייעודית E-GMP, המאפשרת לו להתפרס למימדים גדולים במיוחד. יש לו אורך 506 ס"מ, רוחב של 198 ס"מ, גובה של 179 ס"מ ובסיס גלגלים של 313 ס"מ. נפח תא המטען הוא 620 ליטר לפני קיפול המושבים, ו-1,323 לאחר הקיפול של שורת המושבים השלישית. בנוסף, תא המטען הקדמי מספק נפח של 88 ליטר בגרסת ההנעה האחורית, ו-52 ליטר בגרסת ההנעה הכפולה. תוכלו לקרוא עוד על הנושא במדריך שלנו: ההבדלים בין פלטפורמה משותפת לפיתוח ייעודי
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור יונדאי איוניק 9
איבזור הדגם כולל בין השאר מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית, עם חימום, איוורור ועיסוי – וכך גם לשורת המושבים השנייה; קיפול חשמלי לשורת המושבים השלישית; חיישן לזיהוי טביעת אצבע להגדרת פרופילי נהג; מסך פנורמי המורכב מלוח שעונים דיגיטלי ומערכת מולטימדיה (שניהם בגודל 12.3") עם קישוריות מלאה; מערכת שמע מבית Bose עם 14 רמקולים ומערכת סינון רעשים אקטיבי; גג פנורמי; משטח טעינה אלחוטית לטלפון הנייד; שקעי טעינה USB-C לכלל הנוסעים; ועוד.
הרכב מגיע עם אפשרות לבחירה בין תצורת 6 או 7 מושבים. בין הטכנולוגיות שמוטמעות בו קיימות פקודות קוליות מבוססות AI, סריקה באמצעות AI של תנאי הדרך והתאמת אופי הנהיגה וקשיחות המתלים האדפטיביים בהתאם, ופיצ'רים נוספים שניתנים להתאמה אישית.
מתי יונדאי איוניק 9 תצא לשוק?
הרכב יופיע בקרוב בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס, והוא יהיה זמין למכירה בדרום קוריאה ובארה"ב במחצית הראשונה של 2025. לאחר מכן הוא צפוי להגיע לשווקים נוספים, כולל שווקי אירופה. מיבואנית המותג בישראל, קבוצת כלמוביל, נמסר כי בישראל אנחנו צפויים לראות את הדגם ככל הנראה בשנת 2026.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? לאחרונה פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!
רוצים לדבר על רכבי יונדאי? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי