הונדה היא אחת היצרניות המסורתיות שנעדרת עדיין מהמפה החשמלית באופן דיי מובהק, כאשר היא מציגה ליין היברידי ענף בארה"ב יחד עם מספר דגמי פלאג אין ורכב מימן (הונדה קלאריטי המדהימה) וללא שום דגם חשמלי לחלוטין, ובאירופה – פרט להונדה E החשמלית העירונית, שנמכרת בשלב זה בבריטניה בלבד (וללא שום תכנון להגיע ארצה בעתיד הנראה לעין), ישנן ההונדה ג'אז, הונדה HRV, והונדה CRV – כולן היברידיות (כאשר ההונדה HRV היא החדשה ביותר מהחבורה הזו). וזהו בעצם.
לא ברור כרגע אם החברה מתעלמת ממה שקורה בשוק הרכב האירופאי והאמריקאי, שם רכבים חשמליים כובשים את טבלאות המכירות בצורה כזו או אחרת, או שהונדה כמו הונדה – עושה דברים בקצב שלה, גם למורת רוחם של הלקוחות – אך שוק אחד שהיצרנית שמה עליו עין בצורה ברורה מאוד הוא השוק הסיני הענק. שם, מפאת רגולציה מקלה בעיקר, ניתן לייצר כלי רכב חשמליים בעלויות נמוכות במיוחד באופן יחסי למקבילהם בעלי התקינה האירופאית או האמריקאית. כך, ממש לפני זמן קצר, ראינו את ההונדה HRV החשמלי שהוצג במסמכים של משרד התחבורה הסיני, ובסמיכות לכך – היצרנית הודיעה על כוונותיה לאותו השוק – ליין חשמלי לחלוטין עד 2030, ובתור התחלה – חשפה החברה שלושה דגמי קונספט, שיגיעו לייצור עד 2024 – כאשר הליין בכללותו יכלול כ-10 כלי רכב (פחות או יותר) חשמליים לחלוטין.
דגם קונספט אחד הוא ה-e:N SUV, שכשמו – מדובר בקרוסאובר, השני הוא ה-e:N Coupe, עם שם מתעתע – כאן כנראה מדובר דווקא בקרוסאובר בתצורת קופה כלשהי, ולא ברכב קופה דו מושבי. האחרון, והמסקרן ביותר, הוא ה-e:N GT, מה שצפוי להיות מכונית בעלת אוריינטציה ספורטיבית מסויימת. כך או כך, הליין המדובר של שלושת הכלים החדשים צפוי להיות מונע באמצעות הנעה קדמית (הונדה מתעקשת להשתמש בזו גם בדגמיה הספורטיביים, דוגמאת הסיוויק טייפ R), אך כנראה שבעתיד – עם התרחבות הליין החשמלי, אנחנו עלולים לראות גם רכבים ספורטיביים יותר בעלי הנעה קדמית או כפולה.
פרט לנתונים אותם ציינו כאן בכתבה, אין כרגע שום מידע נוסף מהונדה. למרבה הצער, החברה כרגע שומרת על דממה מוחלטת בכוונותיה החשמליות לשאר העולם, אך ייתכן כי הבאה בתור בה הונדה תחל בתהליך חשמול תהיה ארה"ב – שם הביקוש לרכבים חשמליים הולך ועולה עם כל יום שעובר, והליין של הונדה אמריקה מותאם באופן כמעט מושלם לשדרוג של לקוחות מהיברידי, לפלאג אין ולחשמלי (יחד עם הנעת מימן, למי שהפרוטה בכיסו והתשתית בסביבתו). אנחנו נשאר עם תקוות שנראה לפחות את ההונדה E החשמלית בארץ, מתישהו בעתיד הנראה לעין.
לא מצאתם את עצמכם בליין של הונדה אבל עדיין תוהים איזה שיטת הנעה אלטרנטיבית תתאים לכם? המדריכים הבאים יעשו לכם סדר: מדריך לרכב היברידי, מדריך לרכב פלאג אין ומדריך לרכב חשמלי
מתוסכלים מהאיטיות שהונדה מפגינה בתחום החשמלי? שמחים שהחברה מעדיפה לשמר, לפחות כרגע, את מנועי הבעירה הפנימית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי