דווקא באזור של הפיק-אפים האמריקאים המסורתיים, חוץ מהופעתו של הריביאן R1T שחלקית טרף את הקלפים לשאר היצרניות בכל הנוגע לייצור חשמלי של רכב באחד מהסגמנטים הכי אהובים על האמריקאיים, התחושה הכללית שלנו כצופים מהצד מעבר לים היא שיצרניות הרכב לא ממהרות לחשמל את הקטגוריה הזאת כמו שהן ממהרות בקטגוריית הרכבים הסטנדרטיים על סוגיהם (מרכבי מיני לרכבי מנהלים וקרוסאוברים בשלל גדלים). המעבר פה מרגיש מעט יותר איטי, והאחרון בסדרת הרכבים עליהם דיווחנו שקיבל מערך הנעה היברידי היה הטויוטה טונדרה ההיברידי החדש שהוצג זה מכבר.
פורד, למרות תוכניותיה ל-F150 חשמלי לחלוטין, לא נשארת מאחור גם בעולם ההיברידי. זו הציגה לאחרונה את הפורד מאבריק הייבריד החדש לאחרונה – גרסה היברידית לפיק-אפ הבינוני של היצרנית בשוק האמריקאי. מכירותיו של זה צפויות להתחיל בינואר הקרוב, והוא יאפשר לפי הנתונים צריכת דלק ממוצעת של 17 ק"מ לליטר בתוך העיר, 13 ק"מ לליטר מחוץ לעיר וטווח משולב של כמעט 15 ק"מ לליטר. הנתונים עלולים להראות קצת נמוכים, בעיקר למי שרגיל לרכבי פלאג אין, אך יש לזכור שמדובר ברכב גדול וכבד ממרבית הרכבים ההיברידיים שאנחנו מכירים בשוק המקומי.
לפורד מאבריק ההיברידי כושר העמסה של כ-750 ק"ג וכושר גרירה של כמעט טון, תא נוסעים עם חמישה מקומות, ושלל אבזור מפנק כמקובל בקטגוריה שהאמריקאים כל כך אוהבים. נתוני צריכת הדלק הזאת מרשימים גם בהתחשב בכך שהצד השני של מערך ההינע של המאבריק, צד הבנזין, מכיל מנוע 2500 סמ"ק ארבעה צילינדרים מודגש טורבו. המערך המשולב משודך לתיבת הילוכים רציפה, וההספק הכולל עומד על 196 כ"ס. אהבנו מאוד, ובעיקר חבל שלא סביר כלל וכלל שנראה רכב כזה בארץ מחוץ לגבולות היבוא האישי, אם בכלל.
את הפורד מאבריק ההיברידי כנראה לא תוכלו לרכוש בישראל, אבל מתלבטים אם רכב היברידי מתאים לכם? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!
מתים על פיק-אפים אמריקאיים? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי