מבחן רכב: BYD Seal U פלאג אין – רכב הפלאג אין הראשון של המותג בישראל

האם BYD Seal U פלאג אין יצליח לרענן את קטגוריית קרוסאוברי הפלאג אין הרדומה בשוק הישראלי? לקחנו אותו למבחן מקיף, והתוצאות לפניכם
מבחן BYD Seal U פלאג אין – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

מותג BYD הגיע לישראל לפני כשנתיים, עם הקרוסאובר הפופולארי BYD ATTO 3, לצד רכב שבעת המקומות BYD טאנג, ומכונית הסדאן היוקרתית BYD Han. מאז הצטרפו רכבים חדשים למגוון, דוגמת ה-BYD דולפין ו-BYD סיל

עד כה, כלל דגמי המותג שהגיעו לארץ הם חשמליים, אך בעצם מעל 60% ממה שמותג BYD מייצר הוא דגמי Dm-i – שזה השם שלהם לרכבי פלאג אין. ממש בשבוע שעבר גם הקרוסאובר החשמלי BYD Seal U הגיע אלינו בשיטת הינע חדשה בהיצע הישראלי והאירופאי של המותג – BYD Seal U פלאג אין – ולקחתי אותו למבחן בגרסת ההנעה הקדמית. אז בואו נעבור לסקירה המקיפה של הקרוסאובר BYD Seal U פלאג אין (או בשמו השני, שלא אשתמש בו הרבה במבחן הזה – BYD Seal U DMi).

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי או פלאג אין החדש שלכם

ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)

עיצוב BYD Seal U פלאג אין

מבחינה עיצובית, הדגם מאוד דומה ל-BYD SEAL U החשמלי – מלבד הגריל הקדמי הפתוח שמתווסף בגרסה זו, בגלל שהיא כוללת מנוע בנזין. יש גם מספר הבדלים נוספים, ואחד מהם הוא שבפלאג אין יש כמובן גם פתח תדלוק.

אני אוהבת את העיצוב של הדגם ובאופן כללי אני מאוד מתחברת לתצורה של קרוסאובר, יחד עם זאת עליי לציין שבניגוד לסיל "הרגילה", העיצוב הזה במימדים האלו טיפה פחות זורם לי – פשוט כי על רכב עם אוריינטציה ספורטיבית הלוק הזה נראה יותר טוב, וכנראה קצת פחות על קרוסאובר.

אולי במבט ראשון תשוו את הדגם לקרוסאוברים חשמליים כמו סקודה אניאק, אבל בפועל הוא הרבה יותר גדול ממנו ומתקרב במימדיו לסקייוול ET5. בגלל תצורת ההינע, בעיני הרבה יותר נכון להשוות אותו לדגמים כמו טויוטה ראב 4 פלאג אין או מיצובישי אאוטלנדר פלאג אין – שהוא בכלל רכב 7 מקומות שכרגע לא נמכר כחדש באופן רשמי. הסיל U גבוה ורחב, ואתם תבינו את זה טוב יותר כשתיכנסו לתוכו ותנהגו בו. יתרון גדול נוסף למימדים האלו – ניתן להכניס במושב האחורי שלושה בוסטרים, ואז בעצם לחלקכם אין צורך ברכב 7 מקומות.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? גלו האם זה מתאים לכם במדריך רכב פלאג

מבט מהצד (צילום: פלאג מג)
מבט מהצד (צילום: פלאג מג)

אזור הנוסעים מלפנים ב-BYD Seal U פלאג אין

במבחן הווידאו הקדשתי זמן ממושך למעבר על הרבה מאוד פיצ'רים בתוך הרכב, אז אם תרצו לראות בעצמכם מה הרכב מציע מומלץ לצפות במבחן המצולם (בתיאור הסרטון תמצאו סימניות שיאפשרו לכם לדלג לקטעים שאתם רוצים לצפות בהם). אנחנו נעבור עליהם כאן בקצרה יחסית.

הרכב מעוצב מבפנים באופן שמאוד מזכיר לי את דגמי המותג האחרים, והוא כולל את מסך המגע המסתובב המפורסם של המותג (בגודל 15.6 אינץ') – שזה גימיק נחמד, אך אני כבר כמעט ולא עושה שימוש בפונקציית הסיבוב שלו כי המסך מספק אותי בתצורתו האופקית. יש לו קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי – שקל מאוד להתחבר אליה ועובדת מעולה, וגם עדכוני תוכנה באוויר.

מלבד זאת, לא כל יום אנחנו זוכים ליהנות גם מסאנרוף לנוסעים מלפנים וגם מגג פנורמי עצום לנוסעים מאחור – והוא כולל גם וילון חשמלי להגנה מיטבית מהשמש. לרכב יש גם מושבים נוחים בטירוף שמרופדים בעור טבעוני, שזה תמיד יתרון עצום בעיני. שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית, עם חימום ואיוורור – ויש לכם גם זיכרון והגבהה מצוינת למושב הנהגת. גם ההגה עצמו מרופד בעור טבעוני וכולל פונקציית חימום.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

מבט לתוך הרכב
מבט לתוך הרכב

חוויית המשתמש בתא הנהגת והנוסעים

ברכב יש הרבה תאי אחסון, כולל למשקפי השמש שלכם, שטח אחסון גדול בין שני המושבים הקדמיים, ומשטח טעינה אלחוטית כפול לשני טלפונים ניידים. יש גם תא קטן ודי נסתר משמאל להגה (לאחסון דברים כמו מסטיקים וכסף קטן), ויש פיצ'ר שלא ראיתי בהרבה רכבים – פטישון קטן! יש אפילו מקום ייעודי בקונסולה המרכזית לפטישון, שמשמש במקרה חירום לניפוץ השמשה וגזירת חגורת הבטיחות. זה מאוד מאוד לא שכיח ברכבים בארץ!

גם המיזוג ומערכת השמע של הרכב (מבית אינפיניטי, ועם 10 רמקולים) פועלים מעולה – אך כרגיל איני מבינה למה אין כפתורים פיזיים לשליטה במיזוג (לפחות יש לנו כפתור של מיזוג מקסימלי מתחת למסך המולטימדיה, לצד כפתור כיבוי והדלקה). בנוסף, הדגם מגיע עם אפליקציה ייעודית שמאפשרת לשלוט במערכות הרכב מרחוק ולקבל נתונים על הדגם, אך טרם יצא לי להתנסות בה בעצמי.

מלבד זאת, המראה המרכזית מתכהה אוטומטית, יש ברכב מערכת טיהור אוויר, יש לו חיישני דשם, תאורת ליווי, תאורת אווירה (כולל ברגליים), מצלמת רוורס באיכות מצוינת, תצוגה עילית נוחה וברורה, ופינוקים נוספים.

אזור הנהגת והנוסעים מלפנים
אזור הנהגת והנוסעים מלפנים

אזור הנוסעים מאחור

הרכב ממש ממש מרווח עבור הנוסעים מאחור, וכפי שכבר ציינתי – הוא כולל אפשרות לחיבור של שלושה בוסטרים! זה בעצם מאפשר גם למי שמתעניין ברכב 7 מקומות מהסיבה הזאת להצטמצם לרכב של 5 מקומות. גם המושבים עצמם נוחים מאוד, ויש מאחור הרבה מרווח לראש ולרגליים.

לנוסעים מאחור יש חלונות מושחרים, פתחי איוורור נפרדים, ידיות עם ווים, כיסים בגב המושבים, משענת יד מרכזית עם מחזיק כוסות כפול, וזוג שקעי USB-C לטעינה.

אזור הנוסעים מאחור
אזור הנוסעים מאחור

תא המטען של BYD Seal U פלאג אין

תא המטען של הדגם נפתח חשמלית. יש לו סף העמסה גבוה מפאת המבנה שלו, ויש בו הרבה מקום. בפנים תמצאו תאורה, רמקולים, ווילון לסגירה דיסקרטית. נפחו של תא המטען הוא 425 ליטר, ועד 1,440 ליטר בעת קיפול המושבים האחוריים. מתחת לרצפת תא המטען תמצאו מגירה לאחסון ערכת ניפוח, כבל טעינה, אביזרי בטיחות ועוד.

אהבתי מאוד שאם קרה מצב וכבל הטעינה שלכם נתקע, תוכלו לשחרר אותו בקלות רבה ומבלי לקלף שום ריפוד – באמצעות משיכה בחוט ייעודי שמותקן בתא המטען. זה פתרון מאוד מונגש ונוח, ואפילו אסתטי. אם תרצו לשמוע עוד על הנושא, תוכלו לקרוא ולצפות במדריך לשחרור כבל טעינה שנתקע ברכב.

לדגם יש כושר גרירה מקסימלי של 750 ק"ג, עם או בלי בלמים, בגרסה זו.

תא המטען
תא המטען

המנוע

ברמת הגימור שלקחתי למבחן, BOOST, הדגם מגיע עם הספק כולל של 218 כ"ס, שמניעים את הגלגלים הקדמיים. מערכת ההינע שלו מורכבת ממנוע 1.5 ליטר בנזין אטמוספרי (בהספק של 98 כ"ס) ומנוע חשמלי בהספק של 197 כ"ס שעוברים לגלגלים הקדמיים (הנעה קדמית כמובן) – דרך גיר רציף, שזה סוג הגיר שאני קצת פחות אוהבת… בגרסה זו, הוא מסוגל להאיץ מ-0-100 קמ"ש תוך 8.9 שניות – שזה נתון סביר לגמרי לרכב במימדים האלו ובמשקל של כמעט 2 טון, אשר לא נועד להיות רכב ביצועים. מכסה המנוע עצמו מוחזק באמצעות מוטות טלסקופיים ומאוד קל להרמה.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)

מערכת חשמלית

הדגם מגיע עם סוללה זהה בשתי רמות הגימור – שגודלה 18.3 קוט"ש. היא מאפשרת נסיעה לטווח חשמלי מוצהר של 80 ק"מ בגרסה זו.

שקע הטעינה של ה-SEAL U ממוקם מעל הגלגל האחורי, והוא כולל אינדיקטור טעינה מואר. הרכב ניתן לטעינה ביתית בקצב מקסימלי של 11 קילוואט. זה יתרון גדול לרכב פלאג אין שבדרך כלל מגיע עם טעינה בקצב איטי משמעותית ולעיתים שמתבססת אף על טעינה חד פאזית.

בנוסף, הוא תומך בטעינה מהירה בקצב מירבי של 18 קילוואט. טעינה מהירה בעמדה תומכת ובתנאים המתאימים תאפשר מילוי של סוללת הרכב מ-10% ל-80% תוך כשעה (ומ-30-80% תוך כ-35 דקות). למה זה משמעותי? מרבית רכבי הפלאג אין בארץ, שאינם רכבי יוקרה, כלל אינם תומכים בטעינה מהירה! העובדה שאתם יכולים לטעון את הדגם בעמדה מהירה מאוד מקלה על ההתנהלות איתו אבל מכניסה אלמנט חדש לחלוטין של עלויות החשמל מול הדלק במקרה כזה, ויעילות השימוש לאור זמן הטעינה.

לרכב שני מצבי נהיגה: EV ו-HEV. במצב הראשון הנהג יכול לבחור מצב חשמלי בלבד עבור נסיעה יומית חלקה, או נסיעה עירונית. במצב השני הרכב ישתמש בעיקר בכוח שמספק המצבר. רק בזמן האצה, מנוע הבנזין מגביר כוח נוסף לגלגלים התומכים בסוללה. כמו כן, המנוע טוען את המצבר (בין 25% ל-70% – מה שניתן לכוונון ידני במערכת המולטימדיה) כך שנסיעה חשמלית זמינה תמיד.

הרגנרציה ברכב נשלטת רק דרך מסך המולטימדיה, ותוכלו לבחור בין שני מצבים – רגנרציה חלשה או חזקה. הסוללה נטענת גם על ידי טכנולוגיית רגנרציה – ובניגוד לכמה רכבים אחרים שבחנתי, כולל חשמליים, הרגנרציה עובדת גם כשהרכב במצב קרוז קונטרול אדפטיבי! בנוסף, המצב החשמלי אינו מוגבל למהירות מסוימת, ותוכלו להשתמש בו תמיד – עד שתגיעו ל-25% סוללה.

יש ברכב אפילו פונקציית V2L, שמאפשרת לדגם לשמש אתכם כגנרטור נייד למשך 3 ימים – בזכות נפח מיכל הדלק הגדול (60 ליטרים). תוכלו לקרוא ולשמוע עוד על הנושא של חיבור V2L במדריך רכב חשמלי בתרחיש עלטה.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע הטעינה של ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)
שקע הטעינה של ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)

טווח נסיעה במבחן

על פי הצהרת היצרן, טווח הנסיעה המשוקלל בגרסה זו מספק עד 1,080 ק"מ עם צריכת דלק משולבת של 0.9 ליטר ל-100 ק"מ – או 6.4 ליטר ל-100 ק"מ כשהסוללה אינה טעונה במלואה. במהלך המבחן, צריכת הדלק הממוצעת שלי הייתה 5.6 ליטר ל-100 ק"מ.

בגזרה החשמלית הגעתי לטווח נסיעה של 66 ק"מ במצב החשמלי "הטהור", וזה רק משום שברגע שהסוללה הגיעה ל-25% הרכב עבר אוטומטית למצב היברידי ולא אפשר לי לנהוג על חשמל בלבד. אני מאמינה לחלוטין שבנהיגה רגועה ובתנאי השטח הנכונים תוכלו לנסוע גם 80 ק"מ על חשמל בלבד. וכפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן.

סקירה BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)
סקירה BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)

בטיחות ומערכות עזר

BYD SEAL U החשמלי זכה בציון של 5 כוכבים במבחני הריסוק של היורו NCAP, והציון תקף לכלל התצורות של הדגם.

הרכב מאובזר במערכות בטיחות רבות שמתפקדות מצוין. הוא כולל מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי כלי רכב בשטחים מתים, בקרת עייפות נהג, בקרת תגבור בלמים חכמה, מערכת בקרת אחיזה, התרעה ובלימה בזיהוי תנועה חוצה מלפנים או מאחור, התראת התנגשות קדמית, התראת התנגשות אחורית, מערכת התרעה וסיוע בסטייה מנתיב, אזהרה בעת פתיחת דלתות, שמירה על מרכז הנתיב, שבע כריות אוויר, תצוגה היקפית 360 של סביבת הרכב, ועוד.

ביקורת BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)
ביקורת BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)

איך BYD Seal U פלאג אין נוסע?

ברכב יש בורר מצבי נהיגה עם 4 מצבים: Eco, נורמל, ספורט ושלג. כאמור, דרך כפתור שממוקם על הקונסולה המרכזית תוכלו לבחור גם בין שני מצבי נהיגה נוספים: היברידי וחשמלי. 

הרכב מאוד מאוד שקט, בטח בנהיגה במצב החשמלי – אך גם כאשר מנוע הבנזין פועל הוא מאופק מאוד ביחס למנועי בנזין אחרים בשוק. בידוד הרעשים גם הוא טוב מאוד מבחינת רעשי רוח וכביש, אבל במהירויות החוקיות הגבוהות ביותר בכביש 6 יש לנו קצת רעשים מכיוון הקורות מלפנים ואף מהמראות.

הדגם נוח לנהיגה, עם בולמים שהם קצת קצת רכים – אבל לא באופן משמעותי. מה שממש אהבתי בדגם הוא שהוא גבוה מאוד מהכביש, ואתם יכולים להסתכל על הדרך הרחק מלמעלה. הישיבה בו מאוד נוחה ומרווחת, והכניסה מאוד נוחה למרות הגובה.

וכמו שאמרתי קודם לכן, אני לא חובבת גירים רציפים, אבל זה כנראה הפתרון היעיל ביותר במקרה זה.

איך BYD Seal U פלאג אין נוסע? (צילום: פלאג מג)
איך BYD Seal U פלאג אין נוסע? (צילום: פלאג מג)

מחיר BYD Seal U פלאג אין

מחירו ההתחלתי של BYD Seal U פלאג אין בגרסת ההנעה הקדמית Boost (שהיא גם רכב המבחן) הוא 209,990 ₪. מחיר גרסת ההנעה הכפולה, ברמת הגימור Design, הוא 234,990 ₪. לשני הדגמים מתווספת אגרת רישוי בסך 2,643 ₪, ובמקרה הזה לא תשלמו תוספת מחיר על הצבעים המטאליים השונים (4 במספר).

מחיר BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)
מחיר BYD Seal U פלאג אין (צילום: פלאג מג)

סיכום ביקורת רכב BYD Seal U פלאג אין

ה-BYD Seal U פלאג אין הוא קרוסאובר מרווח, מפנק ומהנה לנהיגה. הוא מאפשר למתענייני הרכב החשמלי שלא כל כך סגורים על עצמם עדיין לרכוש רכב פלאג אין עם טווח משוקלל גדול מאוד – ובעיקר נותן לחובבי מותג BYD אופציה לבחור בין רכב חשמלי מלא או רכב פלאג אין. 

למי שחושש, זה יכול להיות פתרון מעולה למעבר מבוקר ואיטי לרכב חשמלי, וזה גם פתרון טוב למי שעושה רוב הזמן נסיעות קצרות ויוכל לעשות אותן על חשמל בלבד – אבל לא לחטוף חרדת טווח כאשר הוא יוצא לנסיעות ארוכות יותר. תוכלו לקרוא עוד בנושא במדריך רכב פלאג אין.

הזכרתי לפני כן את עניין התחרות, ואני רוצה להרחיב על כך קצת. כעת כשמותג BYD הגיע לארץ עם רכב פלאג אין לראשונה, מה זה אומר מבחינת השוק? שוק הפלאגאין היה די רדום בישראל בשנתיים האחרונות, ו-BYD נכנסת לקטגוריה שדי נזנחה. קרוסאובר הפלאגאין שהכי קרוב מבחינת גודלו הוא טויוטה ראב 4 פלאג אין, שלא נמכרת כרגע כחדשה וגם יקרה יותר. וזו שאלה מעניינת, מה הלקוחות יבחרו – את הטויוטה ראב 4 פלאג אין, שנמכרו ממנה יחידות בודדות בשנה, או את BYD סיל U פלאג אין – שכנראה הולכת להימכר היטב? אני מאמינה שנגלה בקרוב.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי BYD, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

ביקורת רכב BYD Seal U DMI פלאג אין (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב BYD Seal U DMI (צילום: פלאג מג)

מפרט טכני של BYD Seal U פלאג אין

הספק המנוע של רכב המבחן: 218 כ"ס, הנעה קדמית

גודל סוללה: 18.3 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 18 קילו וואט

זמן טעינה מהירה: מ-30% ל-80% ב-35 דקות, ומ-10% ל-80% תוך כשעה

צריכת הדלק המוצהרת של רכב המבחן: 6.4 ליטר ל-100 ק"מ במצב משולב

צריכת דלק במבחן: 5.6 ליטר ל-100 ק"מ במצב משולב

טווח מוצהר של רכב המבחן: 80 ק"מ על חשמל בלבד

טווח נסיעה במבחן: 66 ק"מ על חשמל בלבד

מחיר רכב המבחן (גרסת ה-BOOST): 209,900 ש"ח (לפני אגרת רישוי)

אחריות: 6 שנים או עד 150,000 ק"מ אחריות יצרן על הרכב; 8 שנות אחריות או 200,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מבניהם).

שירות: רשת מרכזי השירות של שלמה מוטורס הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן BYD Seal U DMI פלאג אין (צילום: פלאג מג)
מבחן BYD Seal U DMI פלאג אין (צילום: פלאג מג)