עושה רושם שהונדה לא ממהרת בכלל בתחום החשמלי. בעוד החומר העדכני ביותר בנושא הרכב בהונדה הוא ה-HRV החשמלית שנחשפה בסין לאחרונה, יחד עם מספר דגמי קונספט חשמליים – שגם הם מיועדים לסין – ליצרנית יש טיפ-טיפה יותר רצון לספק מענה חשמלי בתחום הדו גלגלי. ממש טיפ-טיפה, ואנו מתנצלים אם גרמנו לכם לחשוב שיש כאן ידיעה על CBR ספורטיבי חשמלי חדש, כי אנחנו בכיוון ההפוך לחלוטין.
זקני השבט וודאי זוכרים את ההונדה ג'יירו, שנמכר פה בשנות ה-90. מדובר היה בזמנו בקטנוע שרץ בעולם כבר שנים רבות, ועיקרי הקונספט – שלושה גלגלים, שניים מאחור – קטנים משמעותית מהגלגל הקדמי, עם מנגנון שאפשר את הטיית חלקו הקדמי – עליו גם ישב הרוכב – בעוד הגלגלים האחוריים נותרים יציבים וישרים על הכביש. הג'יירו המקורי הונע על ידי מנוע 50 סמ"ק דו פעימתי, וכיום הוא מאוד מבוקש בקרב חובבי הז'אנר ואספנים כאלו ואחרים של הדגם. עם השנים, הדגם הוצע בכל מיני קונפיגורציות נוספות, עם ובלי גג קשיח. ביפן, הקטנוע נמכר עד היום, וב-2019 הונדה הציגה את האדפטציה המודרנית של הג'יירו – זהו ה-Gyro:E החשמלי.
אז כעת, הונדה מעדכנת את הג'יירו החשמלי החדש, וזה זוכה לחופה יחד עם שם חדש – Canopy:E. ולמרות הקונספט העתיק, מנגנון ההינע כאן מודרני מאוד, ועושה שימוש במערך הסוללות המתחלף של הונדה: לג'יירו החשמלי ישנן מספר סוללות בקיבולת כוללת של 2.6 קוט"ש, מה שיספק לו טווח נסיעה מוצהר מקסימלי של 77 ק"מ. ההספק של הג'יירו החשמלי עומד על כ-5 כ"ס בקירוב, והוא מקביל בעוצמת המנוע למנועי 50 סמ"ק דו פעמיתיים – בדיוק כמו בג'יירו המקורי.
אם אתם נזכרים בזוג הקטנועים החשמליים שהונדה הציגה בסין לפני מספר חודשים, בסכום זערורי של אלפי דולרים בודדים, ומפתחים ציפיות – תשכחו מזה. הג'יירו החשמלי בעל החופה צפוי להמכר כרגע רק ביפן, ומחירו הצפוי – 6295 דולרים, שהם קצת מעל 20 אלף שקלים לפני משלוח ומס מקומי. אנחנו יכולים לומר כי בסבירות גבוהה מאוד – לא נראה את הג'יירו הזה (או את גרסאת ה-"קופה" שלו, זו ללא החופה) בישראל, אך משמח אותנו לראות את הונדה עושה צעדים גם בכיוון החשמלי. גם אם אלו ממש בייבי סטפס.
הייתם רוצים לראות את ההונדה ג'יירו בישראל? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי