מבחן רכב: פולקסווגן ID7 החשמלית היוקרתית מציבה רף חדש

עם ביצועים טובים, עיסוי במושבים, תצוגה עלית בטכנולוגיית מציאות רבודה ומערכות בטיחות מתקדמות, פולקסווגן ID7 מציבה רף גבוה לרכבי הסדאן החשמליים. קראו את מבחן הדרכים המלא
מבחן פולקסווגן ID7 החשמלית – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

פולקסווגן ID7 (או בלעז Volkswagen ID.7) נועדה להיות מכונית הדגל החשמלית של המותג בתצורת הסדאן. היא הוצגה לראשונה בשנת 2018 בתור רכב קונספט (ID Vizzion), הושקה רשמית ב-2023, והגיעה לישראל בסוף 2024. פולקסווגן ID7 מבוססת על פלטפורמת MEB הייעודית של הקונצרן לרכבים חשמליים.

אז מה חשוב לדעת על הדגם, ואיך זה לנסוע בו? צפו בסקירה ותגלו!

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

ביקורת רכב פולקסווגן ID7 החשמלית (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב פולקסווגן ID7 החשמלית (צילום: פלאג מג)

עיצוב פולקסווגן ID7

ה-ID7 היא מכונית סאלון גדולה, והיא ארוכה ומרווחת. הצבע של הדגם מהמם, זה כחול ים כזה, שבתאורה מסוימת הוא כחול עמוק ובשעת השקיעה הוא הופך לטורקיז יפה מאוד. גם העיצוב שלו ממש יפה בעיני, החל מהחזית, דרך הצללית היפה שלו ועד לצידו האחורי.

יצאנו להקיף את ישראל עם רכב חשמלי, וחזרנו כדי לספר!

ביקורת רכב פולקסווגן ID.7 החשמלית (צילום: פלאג מג)
ביקורת רכב פולקסווגן ID.7 החשמלית (צילום: פלאג מג)

אזור הנוסעים מלפנים בפולקסווגן ID.7

במבחן הווידאו הקדשתי זמן ממושך למעבר על הרבה מאוד פיצ'רים בתוך הרכב, אז אם תרצו לראות בעצמכם מה הרכב מציע מומלץ לצפות במבחן המצולם (בתיאור הסרטון תמצאו סימניות שיאפשרו לכם לדלג לקטעים שאתם רוצים לצפות בהם). אנחנו נעבור עליהם כאן בקצרה יחסית.

מסך המולטימדיה בגודל 15 אינץ', והוא מציע קישוריות אלחוטית לטלפון הנייד שעובדת מעולה. לוח השעונים הדיגיטלי מפורט, והתצוגה העילית נוחה ומצוינת ומשלבת גם מציאות רבודה.

שני המושבים הקדמיים מתכווננים חשמלית וכוללים גם פונקציית חימום, מסאז'(!), ומושב הנהג כולל גם זיכרונות, הגבהה ותמיכה לגב התחתון. שניהם מגיעים גם עם פונקציית כניסה קלה שבעצם מרחיקה אחורה את הכיסא שלכם כדי שתוכלו להתיישב בנוחות. המושבים היו לי נוחים מאוד, ואהבתי במיוחד את פונקציית המסאז' שעובדת לחצי שעה כל פעם – שזה יותר זמן מבחלק מהדגמים שבחנתי.

אזור הנוסעים מלפנים
אזור הנוסעים מלפנים


אזור הנוסעים מאחור

בגלל שהדגם מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכב חשמלי, אין לו תעלת הינע בולטת, והוא מציע מרחב רב מאוד לנוסעים.
לנוסעים מאחור יש תאורת קריאה שנשלטת במגע, תאורת אווירה, ידיות עם ווים, משענת יד מרכזית עם מקום ל-2 כוסות ופתח למגלשי סקי, וכיסים בגב המושבים. בגב הקונסולה המרכזית נמצאים גם פתחי המיזוג של הנוסעים מאחור, לצד טעינת USB.

אזור הנוסעים מאחור

תא המטען של פולקסווגן ID.7 החשמלית

תא המטען של הדגם נפתח חשמלית. הוא גדול ומרווח – נפח תא המטען הוא 532 ליטר, עם אופציה להרחבה ל-1,586 ליטר בעת קיפול שורת המושבים האחורית.

תא המטען מאובזר מאוד, וכולל בין השאר שני כפתורים לקיפול חשמלי של המושבים האחוריים, מקום ייעודי לאביזרי הבטיחות, רשתות, תאורה, וכפתור מגניב שמאפשר לנו לשלוף החוצה את וו הגרירה, או להחזיר אותו פנימה. זה מגניב שבפולקסווגן חשבו עבורנו על פתרון אסתטי לוו הגרירה.

בנוסף, יש לכם מגירה תחתונה כפולה, לאחסון כבלים ואביזרי בטיחות שונים.

לרכב יש כושר גרירה של 750 ק"ג ללא בלמים, ועד 1,000 ק"ג עם בלמים.

תא המטען
תא המטען

המנוע

לגרסת ה-Pro מנוע חשמלי בהספק של 286 כ"ס אשר מניע את הגלגלים האחוריים, והוא מאפשר תאוצה מ-0-100 קמ"ש תוך 6.5 שניות.

להרחבה בנושאים אלו – מומלץ לעיין במדריך רכב חשמלי

מבחן רכב פולקסווגן ID7 (צילום: פלאג מג)

מערכת חשמלית

לגרסת ה-Pro שלקחתי למבחן סוללה בגודל 82 קוט"ש. היא מאפשרת נסיעה לטווח מוצהר של 609 ק"מ בין טעינות.

שקע הטעינה של הרכב ממוקם מעל הגלגל האחורי, והוא נפתח מגניב למעלה – מה שכנראה מקל על חיבור של כבל טעינה מכל הכיוונים, וגם מסוכך עליו קצת מהגשם – למרות שבכל מקרה, אין שום בעיה להטעין רכב חשמלי בגשם. הוא כולל אינדיקטור טעינה מואר.

הרכב ניתן לטעינה ביתית בקצב מקסימלי של 11 קילוואט, ותומך בטעינה מהירה בקצב מירבי של 175 קילוואט.

לצערי, אין לכם יכולת לשלוט בדרגת הרגנרציה, אבל תוכלו לבחור במצב B של רגנרציה מקסימלית באמצעות בורר ההילוכים. דרגת הרגנרציה שלכם בעצם מותאמת אוטומטית לפי מצב הנהיגה.

להרחבה לגבי מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי

שקע הטעינה של פולקסווגן ID7 (צילום: פלאג מג)

טווח נסיעה במבחן

הטווח המוצהר של הדגם הוא כאמור 609 ק"מ. במהלך המבחן הנתון אותו השגתי היה 440 ק"מ, בנהיגה שרובה הייתה בין עירונית, עם חימום מושבים, מסאז' ומזגן.

כפי שאני מציינת במבחנים בכל פעם – ככל שתכירו את הרכב ותלמדו אותו יותר טוב, תוכלו להוציא ממנו טווח שיהיה יותר ויותר קרוב להצהרת היצרן. זה רכב שממש מתחנן שתלחצו על הגז, ובהתאם, טווח הנסיעה שלכם יקטן.

סקירה פולקסווגן ID7 (צילום: פלאג מג)
סקירה פולקסווגן ID7 (צילום: פלאג מג)

בטיחות ומערכות עזר

פולקסווגן ID7 זכתה לציון מרבי של 5 כוכבי בטיחות במבחני הריסוק של ה-Euro NCAP. היא מגיעה עם שלל מערכות בטיחות אקטיביות, ביניהן בקרת שיוט אדפטיבית, בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רגל, ניטור שטח מת במראות הצד, מניעת סטיה מנתיב הנסיעה, ניטור תנועה צולבת מאחור עם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, ניטור עייפות נהג, אזהרה בעת פתיחת דלתות, ומערכת פרו אקטיבית להגנה על הנוסעים כמו מערכת להכנת הרכב למצב של תאונה. בנוסף, יש גם מערכת מצלמות עם מבט עילי Area View וחיישני חניה היקפיים עם סייען חניה.

בקרת השיוט האדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים, עובדת פשוט מצוין. אין לה הגבלת מהירות וכאשר אתם עומדים בפקק והרכב שלפניכם זז קצת היא יוצאת מהמקום בעצמה.

ביקורת פולקסווגן ID7 (צילום: פלאג מג)
ביקורת פולקסווגן ID7 (צילום: פלאג מג)

איך פולקסווגן ID7 נוסעת?

ממש כיף לנהוג בפולקסווגן ID.7! למרות המשקל והמימדים שלו, הוא מפגין ביצועים טובים ודינמיים מאוד. ההנעה האחורית כמובן תורמת לכל ההנאה מהנהיגה.

דרך מסך המולטימדיה תוכלו לבחור בין ארבעה מצבי נהיגה (Comfort, Eco, Sport ומצב מותאם אישית). הבולמים שלו טובים וגם בידוד הרעשים, עם רעשי כביש בצורה סבירה בהחלט בנהיגה בין עירונית במהירות גבוהה. בלילה, תאורת הדרך מאירה מצוין גם בנסיעות חשוכות במיוחד.

איך פולקסווגן ID7 נוסעת?
איך פולקסווגן ID7 נוסעת?

מחיר פולקסווגן ID7

פולקסווגן ID.7 מגיעה ב-3 רמות גימור, וזו הראשונה מביניהן, גרסת ה-ID7 Pro בעלת ההנעה האחורית. מחירה, כולל מע"מ ואגרת רישוי, הוא 326,593 ₪.

מחיר פולקסווגן ID7
מחיר פולקסווגן ID7
מבחן פולקסווגן ID7 החשמלית בפחות מדקה – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

סיכום ביקורת רכב פולקסווגן ID7

הפולקסווגן ID7 מפגין ביצועים מעולים, עיצוב מרשים, ונוחות נסיעה גבוהה המבטיחה חוויית נהיגה מהנה. הוא מאוד פרקטי, עם הנדסת אנוש מצוינת, וטכנולוגיה רבה שמשולבת בו. נכון, מחירו גבוה יחסית לקטגוריה, אך חוויית הנסיעה, מערכות הבטיחות הרבות והנדסת האנוש המוצלחת הופכות אותה לאחת המכוניות החשמליות הבולטות בקטגוריה.

רוצים להתייעץ לגבי דגמי פולקסווגן, או לספר על החוויה האישית שלכם? פרסמו פוסט בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חדשים.

מבחן רכב פולקסווגן ID.7
מבחן רכב פולקסווגן ID.7

מפרט טכני של פולקסווגן ID.7

הספק המנוע של רכב המבחן: 286 כ"ס, הנעה אחורית

גודל סוללה: 82 קוט"ש

קצב טעינה מקסימלי בטעינה ביתית: 11 קילו וואט

קצב טעינה מקסימלי בטעינה מהירה: 175 קילו וואט

טווח מוצהר של רכב המבחן: 609 ק"מ בטעינה אחת

טווח נסיעה במבחן: 440 ק"מ בטעינה אחת

מחיר רכב המבחן: 326,593 ש"ח

אחריות: אחריות יצרן של 3 שנים או 100,000 ק"מ (לפי המוקדם מבינהם), ו-8 שנים או 160,000 ק"מ על הסוללה (לפי המוקדם מבין השניים).

שירות: רשת מרכזי השירות של צ'מפיון מוטורס הפזורים ברחבי הארץ

[מחיר הרכב, תנאי האחריות והמפרט שלו נכונים לרגע כתיבת המבחן, ויכולים להשתנות בפועל]

מבחן רכב פולקסווגן ID7
מבחן רכב פולקסווגן ID7