בסוף חודש אוקטובר, BMW החלה בייצור ה-i4, רכב המנהלים החשמלי שלה. מהלך זה הוא חלק מהתהליך ארוך הטווח אותו מיישמים בחברה, שם מקווים שעד שנת 2023 לפחות חצי מנפח הייצור במפעל של החברה במינכן יהיה חשמלי או היברידי בצורה כזו או אחרת, כאשר התקווה היא שמרבית הרכבים יהיו חשמליים לחלוטין (ולא רכבי פלאג אין דוגמאת ה-BMW סדרה 2 אקטיב טורר), זאת במקביל להתנהלות בתחום הדו גלגלי החשמלי עם ה-BMW CE 04 המשטרתי שהוצג לאחרונה. מהלך הייצור לפיו באותו הפס תרכיב BMW גם רכבי בנזין וגם רכבים חשמליים לסוגיהם, הוא מהלך לא פשוט אשר דורשת מהמפעל ומהנהלת החברה גמישות נרחבת בתהליך הייצור בו סוללות יורכבו לצד מנועי בנזין ענקיים ומזהמים.
חזית ארבעת הגלגלים של BMW בתחום החשמלי בשנים האחרונות לא הייתה מאוד עקבית – מצד אחד ראינו את ה-i8 הספורטיבית (עלייה כתבנו במסגרת 5 רכבי קבריולט שיעיפו לכולם את הסכך), אשר בכלל הכילה מערך פלאג אין, וראינו את ה-i3 הקומפקטית – רכב חשמלי עם טווח מוגבל יחסית, שהציע גם אפשרות הזמנה מהמפעל עם מנוע בנזין ששימש כמאריך טווח / גנרטור (בדומה ל-LEVC VN5 אותו בחנו כאן לאחרונה). מפנה כלשהו חל בהנהלת החברה במהלך השנים האחרונות, אולי בעקבות ההצלחה המטאורית של טסלה, ובחברה הבינו כי נדרש שינוי כיוון מסויים – וכעת אנחנו רואים את אחת התוצאות הראשונות של שינוי זה, במקביל ל-iX – הקרוסאובר החשמלי הגדול של BMW שהוצג גם הוא זה מכבר.
ה-BMW i4 תגיע עם סוללה בגודל 83.9 קוט"ש שתאפשר טווח נסיעה מוצהר של כ-590 ק"מ. ההספק יעמוד על 335 ק"מ, וההנעה – כמיטב המסורת ב-BMW – אחורית. טעינה מעמדה ביתית או ציבורית תתאפשר בקצב של 11 קילו וואט, בעוד טעינה מהירה תתאפשר בקצב של עד 200 קילו וואט. לפי היצרנית, חוץ ממערך ההינע החשמלי, הרכב חולק כ-90% מהמערכות האחרות עם דגמי BMW הקיימים – מה שעלול לאכזב את מי שמצפה לרכב שיוצר כחשמלי כבר משולחן השרטוט. להרחבה בנושא עמדות טעינה והספקים – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי, ובמדריך לעמדות טעינה
השאלה המעניינת בנוגע ל-i4 היא – האם לרכב תהיה השפעה על המכירות של הטסלה מודל 3, אשר ממשיכות לשבור שיאים בכל יום שעובר? לדעתנו לא. כל דגם חדש, בטח של יצרניות יוקרה, רק מוסיף עוד שמן למדורת הבאז סביב טסלה. מה גם שלקוחות שחושבים לרכוש מודל 3, לא בטוח שילכו לכיוון של ה-i4, אשר מחירה גבוה יותר ממחיר הטסלה מודל 3 המקבילה בהספק. מה שכן, ה-i4 נמצאת כרגע בטריטוריה משלה, היות וליצרניות המתחרות שלה מבית – מרצדס ואודי – עדיין אין מענה של מכונית מנהלים "קלאסית" חשמלית לחלוטין (פלקסווגן עובדת על ה-Aero B, שאמורה להכנס לאותו סגמנט, אך הצגתה הרשמית ותחילת המכירות של זו צפויות להתחיל ב-2023).
חושבים של-BMW i4 יש סיכוי סביר לנגוס במכירות של הטסלה מודל 3? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי