היונדאי איוניק 5 הושקה בעולם בתחילת השנה, והיא עשתה עליה לישראל ממש לפני מספר חודשים בודדים. כלמוביל בחרה לייבא את האיוניק 5 ארצה עם גרסה לה סוללה בגודל 72.6 קוט"ש, כאשר באירופה קיימת גם גרסה בעלת סוללה קטנה יותר של 58 קוט"ש שכאמור – לא מגיעה ארצה. הטווח המוצהר של היונדאי איוניק 5 נע בטווח של בין 430 ל-480 ק"מ, בהתאם לרמת הגימור – שגוזרת גם את סוג ההנעה (אחורית או כפולה) ובהתאם לכך גם את הטווח הצפוי.
בארה"ב, היונדאי איוניק 5 צפויה להמסר ללקוחות ממש בסוף השנה הנוכחית, ושם היא מגיעה עם גרסאת גודל סוללה אחת ויחידה – 77.4 קוט"ש. הסוללה הזו הייתה זמינה בארה"ב בלבד, אך שמועות עיקשות שמגיעות מקוריאה טוענות כי היונדאי איוניק 5 צפוייה ליישר קו בנושא הסוללה הגדולה שלה בכל העולם – ורכבי היונדאי איוניק 5 שיצאו משערי המפעלים של החברה בקרוב, יצויידו כבר כולם – לכל העולם – עם הסוללה בגודל 77.4 קוט"ש.
הסוללה הזו היא בעצם אותה הסוללה אשר בה מצויידת הקיה EV6, שלה מצפים בארץ בקוצר רוח והיא זוכה לשבחים מעיתונאי רכב במקומות בהם היא כבר הושקה ברחבי העולם. במקרה של הקיה EV6, הדגם תוכנן לצאת לכל רחבי העולם מלכתחילה עם הסוללה הגדולה יותר – זו של ה-77.4 קוט"ש – ועושה רושם שהתחרות של היונדאי איוניק 5 בהקשר זה צפויה להפוך לקשוחה הרבה יותר – וזה עוד לפני שנזכיר כי למרות שהרכבים מגיעים מאותה חברת אם, הן מיובאות ארצה על ידי יבואנים שונים, ומבחינת כולם יש עניין של למכור כמה שיותר. במידה והשמועות המדוברות יתבררו כנכונות, ייתכן כי דגמי היונדאי איוניק 5 שירדו מפס הייצור במהלך תחילת 2022 יגיעו ארצה כבר עם הסוללה הגדולה יותר בגודל 77.4 קוט"ש. לתחרות המעניינת הזאת, צפויה להצטרף גם מאוד בקרוב מתחרה נוספת מסקלת המחירים העליונה, והיא הג'נסיס GV 60 החשמלית – האדפטציה היוקרתית של ג'נסיס, חברת הבת של יונדאי שמייצרת רכבי יוקרה, לפלטפורמה המדוברת.
מבולבלים ממונחים כמו קוט"ש, קילו וואט, גודל סוללה והספק טעינה? עיון במילון המונחים החשמלי יעשה לכם סדר
מרוצים מהיונדאי איוניק 5 שלכם? שוקלים לרכוש אחת? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי