בעוד באירופה ובארה"ב, היצרניות המקומיות שועטות אל עבר העולם החשמלי בקצב מדהים, יחד עם תחרות מועטה, אך מעניינת מאוד מדרום קוריאה (בין השאר ע"י היונדאי איוניק 5 והקיה EV6), היצרניות היפניות לא ממהרות בכל הנוגע לתחום הרכב החשמלי. הידיעה האחרונה מהכיוון הגיעה מטויוטה, אשר הודיעה כי היא מתכננת להקים מפעל עצמאי של ייצור סוללות ומערכי הנעה חשמליים בארה"ב, זאת לאחר דיווחים חוזרים ונשנים כי החברה מנסה להפעיל את מלוא כובד משקלה על האטת המעבר לרכבים חשמליים בעולם.
אבל למרות פעולותיה של טויוטה, התחום הזה לא נותר יתום מבחינתה, והיא עמלה במרץ – יחד עם סובארו – על פיתוח SUV חשמלי משלה. ובכן, המילה "משלהן" יותר תתאים כאן, היות ומדובר היה בפרוייקט משותף של טויוטה וסובארו. כך נולדה לאחרונה הטויוטה bz4X החשמלית, וכך הושקה גם כעת הסובארו סולטרה החשמלית. מרגישים שאתם רואים כפול? אתם לא לבד, כי יש המון דמיון בעיצוב, אבל לא רק שם.
בדומה לטויוטה bz4X, גם לסובארו סולטרה החשמלית תהינה סוללה בגודל של 71.4 קוט"ש, וזו תהיה אחת ויחידה בהיצע. הדגם יציע הנעה קדמית או כפולה, וטווח מוצהר שיעמוד על כ-400 ק"מ בקירוב. ההספק בגרסאת ההנעה הקדמית יעמוד על 201 כ"ס שיסופקו על ידי מנוע בודד, כאשר בגרסאת ההנעה הכפולה ההספק יעמוד על 214 כ"ס אשר יסופקו על ידי זוג מנועים – אחד על כל סרן. בניגוד לטויוטה bz4X – בסובארו סולטרה אין זכר להגה הקטום.
הטעינה בסובארו סולטרה תתאפשר בקצב של עד 150 קילו וואט בטעינה מהירה, אך טעינה מעמדה ביתית / ציבורית תתבצע בקצב של 6.6 קילו וואט, נתון מפתיע אשר ידרוש מעל ל-10 שעות טעינה. הייצור יחל ממש בשבועות הקרובים, וראשוני הלקוחות יחלו לקבל את הסובארו סולטרה החשמלי כבר באמצע 2022, כאשר המחיר יפורסם בסמוך למועד פתיחת ההזמנות. מהיבואנית, סמל"ת, טרם התקבלה תשובה אם יגיע ארצה, אך אנחנו מעריכים כי בהתחשב בכך שמדובר בדגם החשמלי היחיד כרגע של סובארו, אנחנו נראה אותו בארץ, אולי בסוף 2022 או תחילת 2023.
מתלבטים אם רכב חשמלי מתאים לכם, ואם כן – האם שווה לחכות לסובארו סולטרה? המדריך לרכב חשמלי יעזור בהחלטה
מה דעתכם על הסובארו סולטרה החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי