יונדאי אלנטרה היא כנראה מהמשפחתיות המוכרות ביותר בישראל, אם לא המוכרת ביותר. עוד מהגעת יונדאי ארצה, הדגם זכה לפופולריות רבה, הן כרכב חדש והן בשוק הרכבים המשומשים, הרבה בזכות הצעת חבילה אטרקטיבית ותמורה גבוהה למחיר. קצת מעל לחצי שנה אחרי הצגת הדור השביעי של האלנטרה (שעד כה נמכרה בארץ תחת השם i35), היונדאי אלנטרה הייבריד החדשה עושה עלייה ארצה, והיא מסתכלת למלכת הקטגוריה ישירות בלבן של העיניים.
באירוע מפואר שאורגן היום, הציגה כלמוביל את האלנטרה הייבריד החדשה. הדגם החדש הוא דגם שתוכנן, פותח ויוצר ישירות משולחן השרטוטים כרכב היברידי (בדומה לייצור ולתכנון של היונדאי איוניק 5), ולא כפלטפורמה רבת שימושים בדומה לקונה (שקיימת בדגם היברידי, חשמלי ודגם פלאג אין שלא מגיע ארצה). האלנטרה הייבריד החדשה מגיעה להחליף את היונדאי איוניק הוותיקה, שייצורה צפוי להסתיים בחודש ינואר, והיא תהיה הנציגה הבכירה של יונדאי בתחום הרכבים ההיברידיים בסגמנט זה כעת.
האלנטרה הייבריד החדשה שמה לה למטרה את מלכת הקטגוריה – טויוטה קורולה היברידית – וכבר מהנתונים רואים את ההבדלים בהקשר זה: ראשית, בסיס הגלגלים של האלנטרה ארוך ב-2 ס"מ לעומת הקורולה, והיא רחבה ב-4.5 ס"מ מהקורולה. המספרים האלו נראים מועטים, אך כדאי לדעת שהם ממצבים את האלנטרה בקצה העליון של משפחת הרכבים המשפחתיים השגרתיים, ובכלמוביל מכנים אותה "מכונית מנהלים משפחתית".
מערך ההינע של האלנטרה החדשה גם הוא חדש לחלוטין. מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 1600 סמ"ק מצוות לסוללה בגודל 1.32 קוט"ש, ושני אלו מעבירים את הכוח שלהם דרך גיר שישה הילוכים כפול מצמדים. ההספק הכולל של הרכב עומד על 139 כ"ס, ובנוסף לו – גם האלנטרה מחזיקה ביכולות השליטה על מצבר ה-12V, בדומה לאיוניק, אשר מאפשרות וויסות ושליטה במצב למניעת מקרים בהם המצבר נחלש והרכב לא מניע ללא התראה. בנוסף, במקום קורה אחודה מאחור, ישנו מתלה מולטי לינק אשר לדברי אנשי היבואנית הופך את הנסיעה ברכב לנוסעים מאחור לנוחה הרבה יותר.
כמו בכל רכב היברידי, אותנו מעניינת גם צריכת הדלק. הצריכה המוצהרת של יונדאי עומדת על ליטר ל-22 ק"מ , אך אנשי היבואנית טוענים לצריכת דלק בפועל של ליטר ל-21 ק"מ, בנסיעה מתונה באופן לא קיצוני. זו בהחלט צריכת דלק מצויינת, גם בקנה מידה של רכב היברידי, ויהיה מעניין לראות כיצד הדגם יתפקד בתנאי אמת. הרכב משווק בארץ עם מגוון ענק של מערכות בטיחות, חלקן בלעדיות לו (לפחות כרגע), ובינהן – זיהוי הולכי רגל ותנועה חוצה בכל תנאי תאורה, התראה ותיקון סטייה מנתיב כולל מניעת מעבר בין נתיבים כאשר הנתיב לא פנוי, התראה לשכחה במושב האחורי, התראת פתיחה של הדלתות במיקומים מסוכנים ועוד. במבחן הריסוק של ה-NCAP היונדאי אלנטרה ההיברידית טרם נבחנה, אך ב-NHTSA – המקבילה האמריקאית – היא נבחנה וזכתה ב-5 כוכבי בטיחות.
מבחינת האבזור, ובהתאם לרמות הגימור – ניתן למצוא כאן, נוסף למערכות הבטיחות האקטיביות, לוח שעונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ' (ברמת הגימור הבכירה), מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 8 אינץ' אשר תומך באנדרואיד אוטו ואפל קאר פליי, בקרת אקלים מפוצלת, תא מטען עם פתיחה חכמה (חיישן שמזהה התקרבות לרכב ופותח את תא המטען), הנעה ללא מפתח ואפשרות הנעת הרכב מרחוק, משטח טעינה אלחוטי וסאן רוף (שני האחרונים זמינים ברמת הגימור הבכירה.
ליונדאי אלנטרה הייבריד זוג רמות גימור – רמת הגימור הראשונה היא הפרימיום, ומחירה עומד על 147,990 ש"ח. רמת הגימור השנייה, היא רמת הגימור סופרים, ומחירה יעמוד על 149,990 ש"ח, ולזו ייתווספו כאמור סאן רוף, משטח טעינה אלחוטי, לוח שעונים דיגיטלי, מערכת התראה מתנועה חוצה מאחור, מערכת התראה משכחה במושב האחורי, התראה מפני פתיחת דלתות במצבים מסוכנים ועוד. שתי רמות הגימור זמינות גם במסלולי הליסינג הפרטי של כלמוביל, אשר במסגרתם ניתן לשלם תשלום חודשי של 1985 ש"ח על רמת הגימור פרימיום או 2134 ש"ח לחודש על רמת הגימור סופרים (המחירים בתוספת מקדמה ותשלום בסוף התקופה). ממה שראינו בעת ההשקה, לטויוטה קורולה ההיברידית יש בהחלט סיבה טובה להזיע.
מתלבטים אם רכב היברידי מתאים לכם? המדריך לרכב היברידי יעשה לכם סדר!
חושבים שלטויוטה קורולה ההיברידית יש סיבה להזיע? או לחלופין, לדעתכם אין על הטויוטה קורולה ההיברידית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי