אם במקרה קרה שאינכם מכירים את מותג היוקרה ג'נסיס, נרענן את זכרונכם: למרות מחשבות ותכנונים חוזרים ונשנים מצד יונדאי לאורך שנים, בשנת 2008 השיקו בחברה את "יונדאי ג'נסיס", רכב מנהלים גדול ויוקרתי, שנועד בעיקרו לשוק האמריקאי. ההצלחה של הדגם במשך פרק זמן רצוף בטבלאות המכירות בארה"ב הביאה את קברניטי יונדאי באמריקה להחליט כי זו העת להפוך את ג'נסיס מדגם מוצלח למותג נפרד, שיועד להתחרות ברכבי היוקרה הבכירים בעולם. כך, בשנת 2015, נולדה חברת ג'נסיס מוטורס.
הקו העיצובי בו בחרו בחברה הוא האהוב על האמריקאים, עם גריל אדיר מימדים מקדימה יחד עם יחידות תאורה קטנות יחסית, מימדים נדיבים בכל דגמי החברה, מגוון מנועים עוצמתיים וכמובן – כמה שיותר טכנולוגיה ויוקרה בכל אחד מהסגמנטים בהם הרכבים האלו מתחרים. בשנת 2020 נודע כי ג'נסיס צפויה להגיע ארצה, אך בעקבות מגפת הקורונה הפעילות נדחתה בעל כורחה של היבואנית כלמוביל ל-2021. אולם התצוגה של החברה ממוקם בהרצליה פיתוח, ומתוכננים לקום אולמות תצוגה נוספים בצפון ובדרום. גם בגזרה החשמלית החביבה עלינו ג'נסיס לא נשארת מאחור, והפלטפורמה על גביה פותחה היונדאי איוניק 5 משמשת גם את הג'נסיס GV60 החשמלית, שצפויה להגיע ארצה כבר ברבעון הראשון של 2022.
אבל היום אנחנו מדווחים לכם על ספינת דגל חדשה-ישנה שמשיקים בחברה, היא הג'נסיס G90. זוהי מכונית מנהלים בעלת מערכת היברידית קלה (סוללה היברידית שמקלה על היציאה מהמקום ושמירה על מגוון מערכות הרכב פועלות לאורך זמן כאשר המנוע כבוי), ובדומה לרכבי ג'נסיס האחרים – גם היא מסתכלת לאופוזיציה מגרמניה ומיפן בלבן של העיניים. המנוע הוא מנוע 3.5 ליטרים בתצורת V6 אשר מפיק, יחד עם המערכת ההיברידית הקלה, 380 כוחות סוס – ואלו מועברים דרך גיר 8 מהירויות פלנטרי לכל ארבעת הגלגלים (ה-G90 תגיע אך ורק בתצורת הנעה כפולה לישראל).
עם כל הכבוד למנוע, יש דווקא פיצ'פצ'קס אחרים שצדו את עיננו בהודעה של ג'נסיס לעיתונות. בתור ספינת דגל, כמובן שג'נסיס איבזרה את ה-G90 במיטב הטכנולוגיה והפיצ'רים הקיימים בשוק, בינהם: אפשרות להשתמש ברכב כ"אמצעי תשלום" (בדיוק כמו עם הנייד או השעון החכם שלכם), כניסה והנעה באמצעות הסלולרי, הנעה ושימוש באמצעות טביעת אצבע ללא מפתח קרבה, מערכת סאונד של יצרנית העילית באנג אנד אולפסן עם לא פחות מ-23 רמקולים שמפוזרים ברחבי המכונית, חומרים נוגדי צמיחת חיידקים ואפילו תאורת UV ל"עיקור" לחיידקים על משענת היד של הנוסעים מאחור. זוכרים את הקורונה? אז יש גם מסנן אנטיבקטריאלי, ואם חשקה נפשיכם בניחוח נעים ברכב בזמן הנסיעה – הג'נסיס G90 מאובזרת במערכת להפצת ריחות בפנים הרכב – ותוכלו אפילו לבחור אחד מבין 3 ריחות שונים.
למקרה שתהיתם – ה-G90 תגיע גם עם אפשרות לבסיס גלגלים ארוך במיוחד, 3,370 מ"מ (3,180 מ"מ בגרסה ה"רגילה", לה גם הנעה אחורית בלבד) וג'אנטים 20 אינץ'. המפרט המלא של הגרסה ההיברידית הקלה טרם פורסם, אך בכלמוביל כבר הודיעו כי הג'נסיס G90 תגיע ארצה במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022 – בהזמנה מיוחדת (משמע – אם חשקה נפשיכם ברכב כזה, קחו בחשבון שלא יהיה מלאי זמין בארץ, וכל רכב ייוצר ויוזמן באופן פרטני לכל לקוח בפני עצמו). הגרסה של הג'נסיס G90 בעלת מנוע הבנזין ללא המערכת ההיברידית זמינה רק בבסיס הגלגלים הקצר יותר.
מתלבטים לגבי רכב היברידי? המדריך לרכב היברידי של מגזין פלאג מג יעשה לכם סדר
אהבתם את הג'נסיס G90? חושבים שהגיע הזמן שעולם הרכב יתקדם מהיברידי קל להיברידי או אפילו פלאג אין? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי