לקסוס משיקה בישראל זוג דגמי NX חדשים – NX350h היברידי ו-NX450 פלאג אין

לקסוס משיקה בישראל זוג דגמים חדשים - הלקסוס NX350h ההיברידית והלקסוס +NX450 פלאג אין - רכב הפלאג אין הראשון של לקסוס

למרות המעורבות הגבוהה של טויוטה בכל הנוגע לרכב היברידי, ברכבי פלאג אין ההיצע מצומצם במיוחד – עד לאחרונה נמכרו בישראל זוג דגמים – הראב 4 פלאג אין (אשר ממשיך להמכר כרגיל), והפריוס פלאג אין – שמכירותיה עצרו ב-2022 בארץ. גם התוכניות של טויוטה בכל הנוגע לתחום החשמלי היו לוט בערפל עד לאחרונה – כאשר הודיעו בחברה על כוונתם להציג לא פחות מ-30 דגמים חשמליים עד שנת 2030, יחד עם ההשקה של הטויוטה bz4X החשמלית (שתגיע ארצה במהלך השנה הקרובה, כנראה). זו לא הפעם הראשונה בה טויוטה משוטטת בטריטוריה החשמלית (בפעם הקודמת היה זה הטויוטה ראב 4 החשמלי שנמכר בחוף המערבי של ארה"ב לתקופות קצרות), אך זו הפעם הראשונה בה החברה מיישרת קו עם מרבית תעשיית הרכב ומתחילה ביצור סדרתי של כלי חשמלי.

כמובן שבלי טויוטה אי אפשר להזכיר את לקסוס, וזו – למרות פעילות ענפה גם כן בתחום רכבי היוקרה ההיברידיים (ודגם חשמלי בודד, בניגוד לטויוטה, שנמכר בארץ – הלקסוס UX300e) – נעדרה מעולם רכבי הפלאג אין. היום, מודיעים ביוניון מוטורס כי הם משיקים בישראל זוג דגמי NX חדשים ללקסוס – אחד היברידי, והשני דגם פלאג אין – ה-NX350h וה-NX450+ פלאג אין, שניהם יהיו זמינים מיידית לרכישה (אם כי לא נמסרו מטעם היבואן זמני אספקה).

לקסוס
זוג דגמי לקסוס חדשים בישראל – NX350h וה-+NX450 פלאג אין (מקור: אתר לקסוס העולמי)

לקסוס NX350h

הלקסוס NX350h הוא קרוסאובר היברידי נוסף שמצטרף לליין ההיברידי הרחב יחסית של לקסוס בישראל. מערכת ההינע כבר מוכרת לנו – מדובר באותה מערכת שמשלבת בין מנוע 2500 סמ"ק, גיר CVT רציף וסוללה היברידית אשר מספקים יחד כ-189 כ"ס, עם הנעה כפולה (גודל הסוללה ההיברידית המדוייק לא נמסר). לדגם ישנם גם מספר פיצ'רים ראשונים מסוגם בלקסוס – כמו קישור לאפליקציית לקסוס לינק אשר מאפשר שליטה במיזוג האוויר ברכב מרחוק, מנגנון פתיחה חכמה לדלתות הרכב ומערכת חשמלית חדשה לפתיחת תא המטען אשר מאפשרת פתיחה מלאה שלו בתוך כ-4.5 שניות.

ל-NX350h שתי רמות גימור: קיושו, אשר תגיע עם מערכת מולטימדיה עם מסך בגודל 14 אינץ', ג'אנטים בגודל 18 אינץ', מושבים קדמיים חשמליים מעור עם חימום מובנה, חבילת בטיחות של לקסוס LSS+, סאן רוף, חיישניי חניה היקפיים, מצלמת 360 מעלות, פתיחה חשמלית לתא המטען, כיוון חשמלי להגה והתראת רכב בשטח מת. מחיר רמת הגימור הזו עומד על 298,990 ש"ח. רמת הגימור השנייה היא האדורי, שבנוסף למצויין לעיל מכילה גם הנעה כפולה, סאן רוף פנורמי, אוורור למושבים הקדמיים, 3 זכרונות למושב הנהג ותאורת אווירה. מחירה של רמת הגימור הזו עומד על 312,990 ש"ח.

להרחבה בנושא רכב היברידי, מומלץ לעיין במדריך לרכב היברידי

לקסוס NX350H
לקסוס NX350h (מקור: אתר לקסוס העולמי)

לקסוס +NX450

לקסוס +NX450 היא הלקסוס הראשונה בארץ שמגיעה עם מערך פלאג אין משלה. מערך זה דומה מאוד למערך הקיים בטויוטה ראב 4 פלאג אין: מנוע 2500 סמ"ק משודך לגיר CVT, ואליהם מצוותת מערכת פלאג אין עם מנוע חשמלי שיושב על הסרן האחורי ומניע את הגלגלים האחוריים ומונע על ידי סוללה בגודל 18 קוט"ש. סוללה זו תאפשר טווח של כ-70 ק"מ חשמליים. התאוצה ברכב זה מ-0 ל-100 קמ"ש תתאפשר בטווח של כ-6 שניות בערך.

דגם זה יגיע ב-3 רמות גימור. הראשונה והשנייה זהות לרמות הגימור של ה-NX350h ומפרטן. רמת הגימור קיושו בדגם זה תעלה 324,900 ש"ח בעוד רמת הגימור האדורי תומחרה ב-335,900 ש"ח. אל זוג רמות הגימור האלו מצטרפת גם רמת הגימור F-Sport, אשר בנוסף לפירוט לעיל תגיע עם ג'אנטים בגודל 20 אינץ', מתלים אדפטיביים, תצוגה עילית (HUD), תאורה אדפטיבית ושליטה קולית על פונקציות המולטימדיה באמצעות פקדים על ההגה. רמת הגימור הזו תעלה 359,990 ש"ח.

להרחבה בנושא רכבי פלאג אין – מומלץ לעיין במדריך לרכבי פלאג אין

מה דעתכם על זוג דגמי לקסוס החדשים שעלו ארצה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

לקסוס +nx450
לקסוס +NX450 – תאפשר טווח נסיעה חשמלי של כ-70 ק"מ (מקור: אתר לקסוס העולמי)