אחרי הכתבה הראשונה בסדרה (מעבדות הדלק לחירות החשמל 1: רכבים היברידיים מומלצים) הגיע הזמן לגשת לשלב הטבעי הבא בכל הנוגע לתחום ההינע האלטרנטיבי: תחום רכבי הפלאג אין. רכבים אלו לוקחים את הקונספט של רכבים היברידיים שלושה צעדים קדימה – ומציעים סוללה גדולה מאוד אשר מאפשרת להניע את הרכב לאורך כמה עשרות קילומטרים, ועד מהירות גבוהה יחסית, על טהרת החשמל. לקונספט הינע זה יתרונות רבים, והוא משלב את הטוב מכל העולמות – כל היתרונות של רכב חשמלי, ללא חרדת טווח, התעסקות אין סופית עם עמדות טעינה ציבוריות והרגלה לתחום החדש.
היצע רכבי הפלאג אין בישראל כיום לא גדול, אך הוא מכיל כמה אפשרויות מעניינות שיתאימו מאוד לכל מי שמחפש ללכת לכיוון חסכוני יותר, אך במקביל אינו מעוניין בחשמלי מלא מכל סיבה שלא תהיה. חשוב לנו לציין – מדובר ברשימה חלקית של הדגמים שניתן כיום לרכוש בישראל – או דגמים שצפויים להגיע בקרוב, והכתבה הזו אינה תחליף בשום צורה ודרך לנסיעת מבחן ושיעורי בית על הדגמים שמעניינים אתכם! כמו כן, בכדי להבין בצורה מעמיקה יותר את יתרונות רכב הפלאג אין, מומלץ לעיין במדריך לרכבי פלאג אין.
MG EHS PHEV
ה-MG EHS פלאג אין היא כנראה המלכה הבלתי מעורערת של תחום זה, לפחות בכל הנוגע לכלי הרכב בעלי תג המחיר העממי יותר. היא נחתה בארץ בתחילת 2020, והציעה חבילה נהדרת של מימדים נדיבים במיוחד, אבזור עשיר, מנוע בנזין חזק בנפח 1,600 סמ"ק ומערכת חשמלית, כאשר לכל אלו הצטרף גם כושר גרירה של עד 1,500 ק"מ. אחד מיתרונותיה הגדולים ביותר במצב השוק כיום הוא המלאי – הדגם זמין, נכון לכתיבת שורות אלו, באספקה מיידית, בעקבות הצטיידות מראש של לובינסקי בכמות גדולה של רכבים כבר בתחילת 2022. מחירו של ה-EHS פלאג אין עומד על 169,990 ש"ח, והטווח החשמלי שלו יעמוד על כ-50 ק"מ בקירוב.
טויוטה ראב 4 פלאג אין
בקצה הגבוה של רכבי הפלאג אין העממיים ממוקמת לה הטויוטה ראב 4 פלאג אין. קרוסאובר גדול זה הושק בארץ בשנים האחרונות בגרסת הפלאג אין שלו, אחרי הצלחה גדולה של הדגמים ההיברידיים, ונכון לכתיבת שורות אלו – למרבה הצער, הוא הנציג היחיד של טויוטה בגזרת הפלאג אין (עם הפסקת שיווקן של הפריוס ההיברידית והפריוס פלאג אין בארץ בסוף 2021). הראב 4 פלאג אין מצויד במנוע 2,500 סמ"ק עוצמתי וסוללה שמאפשרת לו טווח מוצהר של כ-75 ק"מ. מחירו של הדגם עומד כיום על 263,500 ש"ח, והטווח הריאלי של הדגם עומד על כ-70 ק"מ.
פיג'ו 3008 פלאג אין
לקונצרן PSA, שמחזיק בין השאר בפיג'ו-סיטרואן, אמונה רבה בתחום הפלאג אין, וניתן לראות אותה בשליטה הכמעט מוחלטת שלהם בסגמנט זה בכתבה שלנו. הפיג'ו 3008 היא הנציגה הראשונה של קונצרן זה, לו פלטפורמת פלאג אין שמשמשת מספר דגמים בפיג'ו, סיטרואן, DS ואופל. ה-3008 פלאג אין מוצעת בשתי גרסאות, לאחת הספק של 225 כ"ס ולשנייה הנעה כפולה והספק של 300 כ"ס. מחירה של הפיג'ו 3008 פלאג אין עומד על 224,900 ש"ח, כאשר גרסת ההנעה הכפולה העוצמתית תעלה 261,990 ש"ח. מערכת ההינע החשמלית מכילה את אותה הסוללה בשני הדגמים, וזו תאפשר טווח של כ-61 ק"מ על טעינה בודדת.
סיטרואן C5 פלאג אין
ה-C5 פלאג אין היא הפרשנות הנוחה מעט יותר והמעוצבת מעט פחות של קונצרן PSA לפלטפורמת הפלאג אין, כאשר הבסיס הוא, כפי שבוודאי ניחשתם, הסיטרואן C5 המוכרת. העיצוב שונה מאוד מה-3008 (יש שיאמרו יותר יפה ויש שיאמרו שממש משמעותית פחות), הנוחות היא הנוחות המפורסמת של סיטרואן, הנתונים הטכניים זהים לגרסה הבסיסית של ה-3008 פלאג אין, והמחיר גם הוא – 224,900 ש"ח, עם טווח מוצהר של 61 ק"מ על חשמל בלבד. ל-C5 אין גרסה בכירה יותר עם 300 כ"ס. הדגם עבר לאחרונה מתיחת פנים עיצובית קלה, ומתיחת פנים זו צפויה להגיע ארצה בסוף השנה או בתחילת 2023.
פיג'ו 508 פלאג אין
מבין כל הדגמים ברשימה, ה-508 פלאג אין היא כנראה היפה ביותר בפער ניכר, וזו שגורמת להכי הרבה הזלות ריר במערכת המגזין. רכב מנהלים גדול בתצורת סדאן כמו פעם, עם העיצוב הפיג'ואי שאין לטעות בו, מגיע גם בגרסת פלאג אין חסכונית. גם כאן אנחנו נקבל את מערכת ההינע המורכבת ממנוע בנזין בנפח 1,600 סמ"ק שיפיק 225 כ"ס במשולב עם המערכת החשמלית, אך הסוללה כאן תספק טווח נסיעה מעט קצר יותר. אחד היתרונות הגדולים של הדגם הוא בולמי אוויר אדפטיביים, ובכלל – אוריינטציה ספורטיבית משהו, בהשוואה לאחיותיו הקרוסאובריות מבית או בכלל בסגמנט זה. מחירו של הפיג'ו 508 פלאג אין עומד על 258,900 ש"ח בעוד שהטווח החשמלי של הדגם עומד על 57 ק"מ.
ומה צפוי להגיע?
נכון, היצע דגמי הפלאג אין בארץ לא גדול כמו היצע הדגמים ההיברידיים, אך הוא במגמת שיפור מתמדת, וניתן לו גם את הנסיבות המקלות של משבר השבבים ומשברי האספקה האין סופיים. למרות זאת, במהלך החודשים שנותרו לשנת 2022, היצע דגמי הפלאג אין בישראל צפוי לזכות לחיזוקים משמעותיים – כאשר, כפי שבוודאי ניחשתם, ההיצע הרחב של קונצרן PSA צפוי להתרחב אף יותר, אבל לא רק הוא.
קיה נירו פלאג אין
רכב הפלאג אין הנמכר ביותר בישראל ירד ממדפי המכירות כרגע, היות ומלאי הנירו פלאג אין אזלו והדגם הושק בדור חדש ממש לאחרונה. זו תציג נתונים מעט יותר טובים מהדגם היוצא, דוגמת טווח מוצהר של כ-50 ק"מ, כאשר גולת הכותרת שלה בעינינו כרגע היא העיצוב הנהדר, שתואם ברוחו את הקיה EV6. הדגם צפוי להגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה, ואנו מעריכים שמחירו יתמקם בין 160 אלף שקלים ל-170 אלף שקלים.
מיצובישי אאוטלנדר פלאג אין
מבין כל הרכבים ברשימה, האאוטלנדר פלאג אין החדש יציע כנראה את המפרט המפתה ביותר בכל הנוגע למרחב הפנים ולמערכת החשמלית. האאוטלנדר פלאג אין החדש הושק לא מזמן ברחבי העולם, והוא צפוי להגיע ארצה ברבעון השלישי של השנה הנוכחית. בין יתרונותיו הגדולים ביותר – שבעה מקומות ישיבה כסטנדרט (היחיד ברשימה זו), יחד עם אפשרות טעינה מהירה (גם כן היחיד ברשימה זו ובכלל בישראל עם יכולות טעינה מהירה). הטווח החשמלי המוצהר של האאוטלנדר פלאג אין צפוי לעמוד על כ-87 ק"מ, הטווח הארוך ביותר מבין כל הדגמים בכתבה זו, ואנחנו נשער שמחירו יתמקם סביב ה-210 אלף שקלים.
פיג'ו 308 פלאג אין
לראשונה בישראל מזה זמן רב, משפחתית פלאג אין 5 דלתות "שגרתית" צפויה לעשות את דרכה ארצה. ה-308 פלאג אין הוצגה במהלך 2021, והיא למעשה הדגם המשפחתי הראשון של קונצרן PSA שיציע מערך פלאג אין. ה-308 פלאג אין צפויה להגיע ארצה בחודשים הקרובים, והיא מציעה גם כן טווח מוצהר של כ-50 ק"מ. מחירה יהיה משהו באזור ה-170 אלף שקלים כפי שאנו משערים.
סיטרואן C5X
איפה שהוא בין העולמות של הסטיישן והקרוסאובר, נולדה לה ה-C5X של סיטרואן בשלהי 2021. דגם זה מציע מימדים נדיבים, אך לא גדולים מידי, יחד עם אפשרות המפתן הגבוה יותר בהשוואה לרכבי סטיישן מוכרים – עם עיצוב שהוא, כאמור, איפה שהוא בין העולמות. ה-C5X אמורה לנחות גם היא בחודשים הקרובים בארץ, וגם היא תציע טווח חשמלי מוצהר שיתמקם סביב ה-50 ק"מ. כהרגלנו בקודש, נשער לגבי מחירה השערה שתמקם אותו על אזור ה-180-190 אלף שקלים.
אופל אסטרה פלאג אין
האחות הגרמנית של ה-308 פלאג אין הוצגה גם כן בשלהי 2021 בדור חדש לחלוטין, ולדעתנו – אחרי ה-508 פלאג אין, היא היפה ביותר ברשימה, במיוחד בצהוב המעלף שבתמונה. האסטרה פלאג אין, בדומה לשאר הדגמים בחלק זה של הרשימה, צפויה לעלות ארצה במהלך החודשים הקרובים ולהציע גם היא, לראשונה מזה זמן רב, אפשרות פלאג אין ברכב משפחתי "שגרתי". הטווח החשמלי גם כאן, כפי שניחשתם – סביב ה-50 ק"מ, ומחירה לדעתנו ינוע סביב ה-160-170 אלף שקלים.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב פלאג אין? המדריך לרכב פלאג אין יעשה לכם סדר!
בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!