בליץ מוטורס היא אחת מיצרניות הקטנועים החשמליים היותר מוכרות בישראל. החברה הוקמה כאן בארץ בשנת 2012 ע"י רפאל מוזינסקי (שהוא היום מנכ"ל החברה), והיא פעילה מאוד – לצד השוק של קטנועים ללקוחות פרטיים – גם בתחום העסקי, שם חברות רבות במשק עושות שימוש בקטנועי בליץ לשליחויות למרחקים קצרים ובינוניים.
בחברה הודיעו השבוע על שת"פ מעניין, שמאוד הזכיר לנו את הצעדים הראשונים של סטורדוט (הישראלית גם היא) – בליץ חברה לאדיוניקס (Addionics) – גם היא (!) חברה ישראלית, שהוקמה בשנת 2018 – ועיקר פעילותה מתמקד בתחום הסוללות החשמליות באמצעות שינויים ארכיטקטוריים במבני הסוללה, עם דגש נרחב על ייצור הסוללות באמצעות הדפסת תלת מימד.
במסגרת השת"פ, אדיוניקס יחלו להטמיע בקטנועי בליץ משנת 2023 סוללות פרי פיתוחם, אשר יוצרו באמצעות מדפסות תלת מימד – ויאפשרו באופן ייצור זה טווחים טובים יותר, זמני טעינה מהירים יותר ועלויות נמוכות יותר – במיוחד בהתחשב במצב הגיאו-פוליטי שמתרחש כיום בעולם, במסגרתו אנחנו מדווחים חדשות לבקרים על עליות חוזרות ונשנות במחירים.
הסוללות המדוברות ייוצרו באמצעות שיטה יחודית ומוגנת בפטנט שפיתחה אדיוניקס, אשר מאפשרת שליטה באופן "הגידול" של המתכות במדפסת תלת המימד, ואחד היתרונות של הסוללות המדוברות הוא שימוש באלקטרודות תלת מימדיות – במקום דו מימדיות הנפוצות בתחום הסוללות, מה שמאפשר צפיפות אנרגיה גבוהה יותר לצד התנגדות נמוכה יותר – על סוללה בעלת מבנה פיזי דומה. את הניסויים הראשונים בתנאי אמת השלימו באדיוניקס בשבועות האחרונים, ובחברה מתארגנים כעת לקראת תחילת הייצור והפיתוח הנרחב של הסוללות לצורך הטמעתן בקטנועי בליץ ב-2023, לצד מספר חברות רכב ודו"ג נוספות שאדיוניקס עובדת מולן ושומרות כרגע על חיסיון.
בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!
מה דעתכם על המהלך המשותף של אדיוניקס ובליץ? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי