יונדאי איוניק 6 צפויה להציע טווח של מעל ל-600 ק"מ, לצד מקצה נרחב של שיפורים קטנים

אחרי חשיפת העיצוב, יונדאי חושפת כעת את המפרט הטכני של היונדאי איוניק 6, לצד מקצה שיפורים נרחב - וכמובן שאת הטווח המוצהר - 610 ק"מ
יונדאי איוניק 6 – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג

לפני שבועיים בלבד, שעות ספורות לפני ההכרזה הרשמית, יונדאי עצמה הדליפה תמונות של היונדאי איוניק 6 החדשה, לצד מספר פרטים טכניים בסיסיים. בגלל שמדובר ברכב שעושה שימוש באותה הפלטפורמה של היונדאי איוניק 5 שאנחנו מכירים היטב (אשר נבחנה כאן גם בגרסת ההנעה הכפולה אך לפני שבוע), ניתן היה להעריך באופן גס מה אנחנו צפויים לראות.

יונדאי איוניק 6
(מקור: אתר יונדאי העולמי)

ועדיין – הופתענו קצת. ידענו כי האיוניק 6 צפויה לקבל את הסוללה הגדולה יותר של הפלטפורמה – סוללת ה-77 קוט"ש (ולא 72 קוט"ש כפי שהייתה באיוניק 5), לצד סוללת 53 קוט"ש קטנה יותר בחו"ל. מה שלא ידענו, הוא שהטווח המוצהר של היונדאי איוניק 6 החדשה צפוי לעמוד על לא פחות מ-610 ק"מ על טעינה בודדת, שהם – במילים אחרות – 14 קוט"ש לכל 100 ק"מ נסיעה.

להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי

יונדאי איוניק 6
(מקור: אתר יונדאי העולמי)

אבל הטווח הגבוה יותר אינו השיפור היחיד. כאמור, היות ומדובר באותה הפלטפורמה – לא ציפינו להבדלים מרחיקי לכת, ואכן – חוץ מנושא הטווח, יונדאי ביצעה מקצה נרחב של שיפורים קטנים ברכב. כך למשל, גרסת ההנעה הכפולה של היונדאי איוניק 6 תגיע עם 320 כוחות סוס – שיפור של 15 כוחות סוס בהשוואה לגרסה הזהה של האיוניק 5. בנוסף לכך, לצד פונקציית ה-V2L של הרכב (פיצ'ר המאפשר חיבור מתאם לשקע הטעינה שבצידו השני יש שקע חשמלי סטנדרטי – לחיבור שלל מוצרי חשמל כגון לפטופ, מיקרוגל, מחליק שיער ועוד) – האיוניק 6 תציע גם שקע מובנה שכזה מתחת לספסל האחורי.

יונדאי איוניק 6
גם סביבת הנהג והנוסע זוכה לעדכון, כאשר הקונסולה המרכזית הצפה מוחלפת באחת מקובעת (מקור: אתר יונדאי העולמי)

לצד אלו, ובדומה לדיווח מתחילת השנה, גם האיוניק 6 צפויה לקבל תצוגה דיגיטלית במקום המראות (בדומה למתרחש בג'נסיס GV60) – אם כי אופציה זו תתאפשר ככל הנראה רק ברמות הגימור הבכירות יותר של הדגם. עושה רושם שביונדאי נענו לדרישה של לקוחות רבים בעולם, והאיוניק 6 תוצע בלא פחות מ-18 צבעים חיצוניים שונים, לצד אפשרות בחירה של 4 צבעי ריפוד, ושתי אפשרויות לבחירת ג'אנטים (18 ו-20 אינץ').

יונדאי איוניק 6
גם ה-V2L נשאר איתנו (מקור: אתר יונדאי העולמי)

אבל השינוי הדרסטי ביותר הוא, איך לא, העיצוב. היונדאי איוניק 6 הייתה ידועה מראשית ימיה כמכונית סדאן, ככזאת – ביונדאי עשו עבודה נהדרת לדעתנו עם העיצוב. בניגוד לעיצוב העתידני והלא פשוט לעיכול לכולם של היונדאי איוניק 5, היונדאי איוניק 6 נראית מצד אחד מעט יותר סולידית ו"יומיומית", אך עושה רושם שמדובר בעיצוב קצת יותר קל לעיכול וייחודי. עוד כשנחשפו התמונות, לא מעט קוראים העירו כי האיוניק 6 מזכירה להם שלל דגמי סדאן ספורטיביים, בינהם פורשה טייקן, מרצדס EQE ועוד.

יונדאי איוניק 6
(מקור: אתר יונדאי העולמי)

בדומה ליונדאי איוניק 5, גם ה-6 צפויה להתחיל במכירות באירופה תחילה ובהמשך להתגלגל לארצות הברית. בעת השקת היונדאי אלנטרה הייבריד בישראל, בדצמבר 2021, כלמוביל הודיעה כי הם מקווים להשיק את היונדאי איוניק 6 בארץ כבר ברבעון השלישי של 2022 – אך כתוצאה מהמשברים העולמיים הפוקדים אותנו לאחרונה, מסתמנת דחייה קלה בהגעת הדגם ארצה, והוא יגיע – כפי הנראה- בסביבות הרבעון הראשון או השני של 2023. מחירים, כמובן, יימסרו במהלך ההשקה.

בערוץ הטלגרם של מגזין פלאג מג תוכלו לקבל את העדכונים הכי חמים לפני כולם!

מה דעתכם על היונדאי איוניק 6? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

יונדאי איוניק 6
(מקור: אתר יונדאי העולמי)