אי אז ב-2017, קצת לפני תחילת המכירות של המודל 3, טסלה הודיעה כי היא תחל בייצור של משאית חשמלית מתוצרתה, תחת השם המאוד פשוט (כרגיל) – טסלה סמי. הרבה מאוד מים עברו בירקון מאז, ולמרות ששחרור המשאית נדחה מספר פעמים ממגוון ענק של סיבות – הן במישור של טסלה עצמה (עיכובים חוזרים ונשנים בפיתוח) והן במישור העולמי (בעיות האספקה של השנתיים האחרונות, הקורונה, משבר השבבים ועוד) – נראה כי זה צפוי לקרות ממש בקרוב: לקוחות ראשונים צפויים לקבל את הטסלה סמי שהזמינו.
למעשה, מדובר כאן בתחילת ייצור בקנה מידה סדרתי שהיא מקדימה במעט את התאריך המתוכנן: עפ"י העדכון הלפני אחרון, בטסלה תכננו להתחיל בייצור ובמסירות במהלך 2023, אך בציוץ של אילון מאסק שעלה ימים ספורים לפני הכתבה – מאסק טוען כי הייצור והמסירות הראשונות של הטסלה סמי צפויות להתחיל כבר בתקופה הקרובה, עוד במהלך 2022.
מבחינה טכנית, ומעבר לעיצוב האווירודינמי והעתידני עד כדי סחרור, הטסלה סמי תגיע עם טווח מוצהר של כ-800 קילומטרים, שיושג באמצעות חבילת-סוללות אדירת מימדים. טסלה באופן עקרוני לא מספקת מידע על גדלי הסוללות ברכבים מתוצרתה, ורק לאחר שאלו עושות את דרכן למשתמשי קצה ניתן להסיק בצורה דיי מדוייקת מה הוא גודל הסוללות, אך לגבי הטסלה סמי נטען כי מדובר בסוללות גדלים של בין 500 ל-875 קוט"ש, יותר מפי 10 מרכב פרטי ממוצע.
לצד הסוללות האדירות, טסלה פיתחה גם מטען שנקרא "מגה-צ'ארג'ר" (זאת לעומת ה"סופרצ'ארג'ר" שמיועד לרכבים הפרטיים). המגה-צ'ארג'ר יוכל לטעון את הטסלה סמי בקצב של 240 קילו וואט (מעט פחות לעומת הסופרצ'ארג'ר לרכבים), ולאפשר את טעינת הסוללה מ-20% ל-80% בתוך כשעתיים – מה שמעיד, כפי הנראה, שייתכן והסוללות בראשוני הרכבים שיימסרו יהיו מהאופציות הקטנות יותר.
להרחבה בנושא קוט"ש, קילו וואט, גודל סוללה וקצב טעינה – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי
ההספק של הטסלה סמי עומד על מעט מתחת ל-650 כוחות סוס וזה צפוי להגיע מלא פחות מארבעה מנועים חשמליים, זוג לכל סרן אחורי ואחד לכל צמד גלגלים (בתצורת דאבל-ג'אנט). הטסלה סמי נמכרת בארה"ב אך ורק בתצורת 6X4, מה שמכונה אצלנו "דאבל חיי", והעלות של משאית אחת כזאת עומדת על סדר גודל של כ-150 אלף דולרים, או 180 אלף דולרים לדגמים עם חבילת הסוללות הגדולה יותר.
מי שצפוי להיות הלקוח הראשון שיקבל את הטסלה סמי, הוא תאגיד פפסיקו. עוד בהצגת המשאית, אי אז ב-2017, פפסיקו חתמו עם טסלה על חוזה לאספקת 100 משאיות, כאשר 15 הראשונות צפויות לעשות את דרכן לפפסיקו כבר מהחלק הראשון של הייצור, הוא כאמור – מתוכנן להתבצע עד סוף השנה. יחד עם זאת, ישנם מספר לקוחות נוספים שעלולים לשים את ידיהם על הטסלה סמי אפילו לפני פפסיקו. היות וטסלה לא עובדת עם התקשורת, אין באפשרותנו לקבל תגובה לגבי פוטנציאל כלשהו להגעת הטסלה סמי לישראל מבחינה רשמית, אך נוכח העובדה שהשוק הישראלי עושה שימוש במשאיות "שטוחות" מפאת הגבלת אורך, ייתכן מאוד שבשביל לראות טסלה סמי בישראל נאלץ לחכות עד שהחברה תחליט לפתח דגם "שטוח" שיותר יתאים לכבישים הישראלים (והאירופאיים).
רוצים לקבל את העדכונים החמים ביותר לפני כולם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על תחילת המסירות של הטסלה סמי? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי, או אצל החברים שלנו מקבוצת הפייסבוק מועדון רכב חשמלי!