לפני קצת יותר משנה, מרצדס השיקו את ה-GT63 S E AMG, שהייתה נכון לזמנו מכונת הפלאג אין הקיצונית ביותר של היצרן הגרמני. כעת, מציגים במרצדס גרסה קצת יותר "עממית" – ה-AMG C63 S E, גרסת פלאג אין עוצמתית נוספת למשפחת ה-C Class, שהפעם מכילה עיצוב מעט יותר סולידי – אבל מערכת הינע עצבנית במידה מסחררת.
עיצובית, אנחנו מדברים כאן על C-Class טיפוסית עם כל הנגיעות העיצוביות שהיינו מצפים למצוא בגרסת AMG בכירה, וכהרגלנו בקודש – דווקא הבחירה בצבע כסוף לצילומיו של הרכב המופיע בתמונות כאן פחות מצאה חן בעינינו. לצד גרסת הסדאן, ישנה גרסת סטיישן זהה במפרטה שכפי הנראה לא תעשה את דרכה ארצה עקב העדר הפופולריות הגורף של סגמנט זה בישראל.
אבל הדברים המעניינים באמת מתרחשים מתחת למכסה המנוע. מנוע הבנזין כאן הוא (כך לפחות על פי הצהרתה של מרצדס) מנוע 2000 הסמ"ק העוצמתי ביותר בעולם בייצור סדרתי נכון להיום, ולצד שלל רעיונות וטכנולוגיות שמגיעות ישירות מחטיבת הפורמולה 1 של הגרמנים, הוא גם מותקן ברכב לאורך המרכב ולא לרוחב. מנוע הבנזין בנוי כך שלא תתרחש שום השהייה בכניסת הטורבו לעבודה.
הסוללה ב-C63 S E מגיעה בגודל של 6.1 קוט"ש, והטווח לו היא מספיקה עפ"י הצהרת מרצדס עומד על 13 ק"מ זניחים בלבד, שלא באמת מעניינים אף אחד – כי אף אחד לא הולך לנהוג ברכב הזה בכדי לחסוך בדלק ולהשתמש בחשמל במקום. בפועל, מערכת הפלאג אין כאן נועדה בכדי לתגבר את מנוע הבנזין בזמן התחרעות והיא לבדה מניעה את הגלגלים האחוריים, מספקת 204 כוחות סוס, וכל כולה – פרי פיתוח עצמאי של מרצדס. אחד הדברים אותם מבליטים אצל היצרנית בנוגע לסוללה זו הוא העובדה שהתאים בסוללה מקוררים באופן ישיר, כך שהיא יכולה לעמוד בעומסים גבוהים במיוחד (בדיוק מה שצפוי לה בנהיגה אגרסיבית). למנוע החשמלי יש אפילו תיבת זוג הילוכים משלו. התאוצה ב-C63 S E מ-0 ל-100 קמ"ש תארוך בסך הכל 3.4 שניות, כשההספק הכולל של המערכת כאן עומד על לא פחות מ-680 כוחות סוס. היא תעשה את דרכה ארצה (רק בגרסת הסדאן) במהלך 2023, ותביא גם לישראל את בשורת מערך-הפלאג-אין-שאינו-לשימוש-חסכוני.
רוצים לקבל את כל החדשות החמות ביותר על עולם הרכב החשמלי? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על המרצדס C63 S E AMG החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! ערוץ הטיקטוק של פלאג מג