עדכוני OTA מהווים את אחד ההבדלים המהותיים ביותר בין רכבי בנזין מסורתיים (לצד רכבי הייבריד ופלאג אין) לבין הרכבים החשמליים, ובעיקר כאלו של היצרניות החדשות – דוגמת טסלה, BYD ועוד. המחשב כבר לא משמש רכיב קטן ונסתר מהעין ששולט על דברים ספציפיים, אלא חלק אינטגרלי לחלוטין מתפעול הרכב וניהול הזמן שלנו בו (וגם מחוץ אליו) – כך שחיבור שכזה בין הרכב למחשב ולאינטרנט מהווה ייתרון חשוב ברכבים חשמליים מסויימים, דוגמת ה-BYD אטו 3.
רשימת אביזרי חובה לחשמלית הבאה שלכם
עדכוני תוכנה אלו, שמבוצעים באופן פשוט ביותר ע"י מערכות הרכב, מאפשרים במקרים מסויימים פתרון בעיות קטנות בתוכנה או בחומרת הרכב, ובמקרים רציניים יותר גם ביצוע ריקול ללא שום צורך בהגעה פיזית למרכז שירות. חלק מיצרניות הרכב המסורתיות משביתות את הפיצ'רים האלו בישראל למרבה הצער, בגלל שלל עניינים שקשורים למשרד התקשורת ולצה"ל – אך בפורשה העולמית הלכו צעד אחד קדימה: לא רק עדכוני תוכנה ושדרוגים מרחוק – עכשיו, אפשר לבצע גם שדרוג של רכיבים פיזיים ברכב.
במהלך שהחל להתרחש ממש לאחרונה, פורשה החלה להציע לבעלי הרכב החשמלי שלה – פורשה טייקן -אפשרות של שדרוג פיזי של מחשב הטעינה ברכב. מחשב הטעינה שמגיע בטייקן מאפשר לה לבצע טעינה של הסוללה בקצב מקסימלי של 11 קילו וואט, בעוד שהרכיב החדש מעלה את קצב הטעינה ל-19.2 קילו וואט – מה שמצמצם את זמני הטעינה של הטייקן בכמעט חצי.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי
עדכוני תוכנה הם כאמור דבר שבשגרה, אך שדרוג פיזי של רכיב כלשהו (במיוחד כאשר מדובר במודול הטעינה של הרכב) הוא כלל לא דבר של מה בכך: מדובר כאן בקפיצה למוסך והמתנה של מספר שעות עבודה, אשר בסופן בעל הטייקן המאושר יוכל לטעון את רכבו מהר יותר בעמדות ציבוריות ובעמדה הביתית שלו – בהנחה שזו תתמוך בתשתית הנדרשת (בכדי לקבל 19.2 קילו וואט מעמדת הטעינה הביתית נדרש להזין אותה ב-28 אמפר תלת פאזי).
עלות הפרצדורה המדוברת עומדת בחו"ל על בסך הכל 1850 דולרים (מחיר זה כולל את מודול הטעינה עצמו ואת זמן העבודה על החלפתו ברכב באופן פיזי), ובמקביל אליו – תציע פורשה גם שדרוג של עמדת הטעינה הביתית המקורית שלה, בעלות של קצת מתחת ל-1600 דולרים בכדי לספק את קצב הטעינה המדובר. חשוב לציין כי בכדי להנות מקצב טעינה שכזה בטייקן שלכם, ובמקביל להיות רגועים לגבי שאר צרכני החשמל בבית – רצוי בהחלט שהאמפרז' הביתי יהיה לכל הפחות 40 אמפר תלת פאזי. גם פורשה טייקן חדשת יהיו ניתנות להזמנה עם יכולות אלו, אך בשלב זה אין לנו מידע לגבי פרוצדורת השדרוג בישראל מטעם היבואן המקומי או לגבי עלותה.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על השדרוג הפיזי של מודול הטעינה בפורשה טייקן החשמלית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!