כחלק מחגיגות יום השנה ה-75 לייצור מכוניות ספורט בפורשה (תהליך שהחל כבר בשנת 1948, עם פורשה 356), פורשה חשפה את דגם הקונספט המסקרן שלה – פורשה Mission X. כרגע עוד מדובר בדגם קונספט, אך החברה כן שוקלת לייצרו בייצור סדרתי – ולהשיג בעזרתו את הגביע של הרכב המהיר ביותר אי פעם.
רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם
נתונים טכניים של פורשה Mission X החשמלית
לא הרבה ידוע לנו על הפורשה Mission X מבחינה טכנית, אך ניתן לשער מספר דברים על סמך פירורי המידע מהיצרנית והמידע שרץ ברשת. קודם כל, מהנדסי רכב הקונספט כנראה מפתחים פלטפורמה חדשה לחלוטין, עם יכולות טעינה מתקדמות. במסגרתה, הם רוצים לאבזר את הרכב במערכת הנעה חשמלית בעלת ביצועים גבוהים במיוחד, וליצור מערך טעינה מהירה מהיר ויעיל פי שניים מפורשה Taycan Turbo S.
פורשה רוצה לבצע זאת באמצעות הכפלת קצב הטעינה לקצב משוער של 700 קילוואט – קצת גדול פי שניים מרכבים בעלי טעינה מהירה שאנחנו מכירים כיום בשוק הישראלי, דוגמת יונדאי איוניק 5, יונדאי איוניק 6, וג'נסיס G80. בכל הנוגע לעתיד הקרוב מדובר כנראה בגימיק, כיוון שבודדות עמדות הטעינה שתומכות בקצב טעינה שמתקרב לזה – וביניהן עמדת הטעינה המהירה של ABB, טרה 360.
להרחבה בנושאים אלו, מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה
עיצוב
הפורשה Mission X החשמלית היא רכב מירוצים יוקרתי ומעוצב להפליא. כל השלד החיצוני שלה עשוי מפלסטיק שמחוזק בסיבי פחמן. מדובר בחומר יקר מאוד אך קל משקל, שנעשה בו שימוש גם ברכבי יוקרה חשמליים אחרים, דוגמת BMW i3 היוצאת, הרימאק נבארה שהושקה לפני מספר שנים, וטסלה רודסטר העתידית. מבפנים, הרכב ממוקד בנהג בודד, עם עיצוב א-סימטרי ונגיעות צבע מובהקות שמכוונות לכך.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מיקום הסוללה ב-Porsche Mission X
במרבית הרכבים החשמליים, הסוללה ממוקמת בתחתית הרכב, כדי לאפשר מרכז כובד נמוך יותר. פורשה בחרו באופציה מקובלת פחות בתחום החשמלי, ומיקמו את הסוללה מאחורי הנהג. המטרה היא לאפשר ייצור של רכב נמוך יותר, שבנוי באופן מסורתי ומקובל יותר לרכב מירוץ.
Porsche Mission X: הרכב המהיר בעולם?
פורשה מישן X מעוניינת לקטוף את התואר של הרכב החוקי המהיר ביותר שיעלה על מסלול המירוצים המפורסם של נורבורגרינג (Nürburgring Nordschleife), בזכות שימוש ב"אווירודינמיקה פעילה" ויחס הספק למשקל יוצא מגדר הרגיל – כוח סוס אחד עבור כל ק"ג! הרצון הזה של פורשה נוכח מאוד ביצירת רכב הקונספט הזה בעיקר לאחר שלפני עשרה ימים הפסידה את גביע יצרנית רכב המרוצים המהיר ביותר על המסלול – ללא אחרת מאשר טסלה מודל S פלייד.
לקריאה נוספת
רוצים/ות לדבר על הדגמים החשמליים של פורשה? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג תקבלו את כל העדכונים הכי חמים הרבה לפני כולם!