חמישה דברים שכדאי לדעת על היונדאי איוניק 5 החשמלית

יונדאי איוניק 5 הושקה לאחרונה בארץ, ואנחנו ריכזנו חמישה דברים שכדאי לדעת על היונדאי איוניק 5 החדשה

יונדאי איוניק 5 הושקה בארץ ממש לאחרונה. הרכב המסקרן של הקונצרן הדרום קוריאני העצום עושה גלים בארץ בזכות פלטפורמה חדשה לחלוטין עליו הוא פותח – בניגוד למשל לאיוניק ה"רגילה", שם פלטפורמה זהה שימשה לפיתוח רכב היברידי, פלאג אין (שלא מגיע ארצה) וחשמלי מלא. בנוסף להיותו רכב שגרר אחריו "באזז" רב, היונדאי איוניק 5 הוא רכב שמהווה סוג של תצוגת תכלית של יצרנית הרכב הרביעית בגודלה בעולם. הנה 5 דברים שכדאי לדעת על היונדאי איוניק 5:

  • הדגם הוצג לראשונה בתערוכת פרנקפורט 2019 תחת השם "יונדאי EV 45 קונספט". שנתיים לקח ליונדאי להפוך את דגם הקונספט למכונית סדרתית: למרבה ההפתעה, ובניגוד למקרים רבים אחרים, רכב הקונספט והתוצאה הסופית – דומים מאוד!

יונדאי EV45 קונספט
כך הכל התחיל – יונדאי EV45 קונספט שהוצגה ב-2019. המון דימיון ליונדאי איוניק 5 הסדרתית (מקור: אתר יונדאי אירופה)
  • היצרנית ציינה עוד אז, כאשר הוצג דגם הקונספט (וכאשר הוצגה המכונית הסדרתית, בהמשך), שהרכב עוצב בהשראת היונדאי פוני – דגם שהחל את דרכו בשנת 1975 כמכונית חמש דלתות קטנה ובעלת הנעה אחורית, שיוצר עד שנת 1990. עם כמה שניסינו, לא הצלחנו למצוא הרבה דמיון בין היונדאי פוני משנות ה-70, ליונדאי איוניק 5 החשמלית של המאה ה-21…

  • יונדאי איוניק 5 היא הסנונית הראשונה במה שהולך להיות מותג חדש וממוקד ברכבים חשמליים של היצרנית – אשר ייקרא "איוניק". בדומה למותג היוקרה "ג'נסיס", השם איוניק הופיע קודם לכן ברכב אחר של היצרנית (זוכרים את האיוניק הרגילה?), וסביר להניח שבעתיד הלא רחוק – הלוגו של יונדאי עצמה כבר לא יתנוסס על הרכבים החשמליים שיקראו בשם זה.

  • לאיוניק 5 יש שתי אפשרויות סוללה – אחת היא סוללת 58 קוט"ש, והשנייה היא 72.6 קוט"ש. לארץ, מגיעה רק הגרסא החזקה יותר – לשמחתנו. אומנם אנחנו הרווחנו, אבל האמריקאים הרוויחו יותר – כי האיוניק 5 היחידה שמגיעה לצפון אמריקה, מגיעה עם גרסאת סוללה אף יותר חזקה של 77.4 קוט"ש.

פונקציית V2L לחיבור ישיר לסוללה של צרכני חשמל בייתים (מקור: יונדאי העולמית)
פונקציית V2L לחיבור ישיר לסוללה של צרכני חשמל ביתיים (מקור: יונדאי העולמית)
  • שמעתם על V2L? אלו ראשי תיבות של Vehicle to Load, או בעברית פשוטה – ליונדאי איוניק 5 יש מתאם מיוחד שניתן לרכישה בנפרד, אשר מאפשר חיבור של מוצרי חשמל אחרים ישירות לרכב לצורך שימוש בחשמל של הסוללה. זהו לא פיצ'ר ייחודי של יונדאי, אלא משהו שהופך להיות סטנדרט ברכבים חשמליים דוגמאת היונדאי איוניק 5. מה חבל שעלות המתאם היא כמה אלפי שקלים…

סקרנית לגבי האיוניק 5? רוצים לדעת את כל מה שצריך לדעת לגבי רכבים חשמלים? במדריך לרכב חשמלי תקבלו את כל המידע הנדרש, ובקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – תוכלו להתייעץ ולשוחח עם בעלי יונדאי איוניק 5 נוספים.