השם טסלה נהיה שם נרדף לרכב חשמלי, כמו שפריג'ידר היה פעם שם נרדף למקפיא. מאז שהחלה להמכר רשמית בישראל, בחודש פברואר 2021, היא שולטת ביד רמה בשוק הרכב החשמלי בישראל, וההגמוניה הזאת כנראה תלך ותתחזק. המודל S צפויה להגיע ארצה ממש בקרוב – רבעון הראשון של 2022, משמע – בעוד פחות מ-3 חודשים (נכון לכתיבת שורות אלו). חובבי עולם הרכב? חושבים לרכוש? סתם סקרנים לגבי הדגם הבכיר בליין של טסלה? הנה מספר דברים שכדאי לדעת על הטסלה מודל S שצפויה להגיע ארצה:
- המודל S נחשבת כספינת הדגל של היצרנית וחזית הטכנולוגיה שלה. שתי גרסאות של ספינת הדגל הזאת יוצעו למכירה בארץ, דגם הלונג ריינג' (בלעז – טווח ארוך, גם – LR) ודגם הפלייד (Plaid). גרסאת הפלייד, הבכירה ביותר של המודל S, בעלת הספק של לא פחות מ-1,020 כוחות סוס, מהירות מירבית של 321 קמ"ש, האצה מ-0 ל-100 קמ"ש במהירות מסחררת של 2.1 שניות בלבד, ואחרי כל העוצמה הזו – תשמחו לשמוע שטווח הרכב עומד על כ-652 ק"מ לגרסאת ה-LR, או 635 ק"מ בגרסאת הפלייד העוצמתית. נכון לכתיבת שורות אלו, הטסלה מודל S צפויה להיות המכונית החשמלית בעלת הטווח הנרחב ביותר בישראל.
- הדגם הוצג בשנת 2012 ועבר בשנת 2021 מתיחת פנים משמעותית, כאשר לישראל יגיע הדגם מתוח הפנים כמובן. על העיצוב של המודל S אחראי מעצב הולנדי בשם פרנץ וואן-הולצהאוזן, שייתכן ואתם מכירים כמה מהעבודות האחרות שלו – הוא היה אחד האחראים לפרוייקט שהבשיל בסופו של דבר להיות החיפושית החדשה בסוף שנות ה-90, הפונטיאק סולסטיס (שמספר יחידות ממנה מסתובבות בכבישי ישראל תחת יבוא אישי), וגם על כל הליין הנוכחי של טסלה – מודל 3, מודל X, מודל Y, הסייברטראק המסקרנת והטסלה-סמי – המשאית החשמלית של טסלה.
- עד שנת 2018, הטסלה מודל S הכילה שורת מושבים שלישית – שורה זו הייתה מתקפלת ויועדה בעיקר לילדים קטנים. השורה פנתה כנגד כיוון הנסיעה (הילד שנבחר לשבת במושב ואיתרע מזלו ראה את כל מה שמאחורי הרכב, וקיבל בסבירות לא נמוכה בחילה כתוצאה מכך!), וכללה חגורות בטיחות עם שלוש נקודות עיגון. זהו סידור מעניין ודומה לסידור מושבים בו וולוו השתמשה בדגמי סטיישן וותיקים מאוד שלה, אך מי שיזמין כיום את הטסלה מודל S יאלץ להסתפק בכמות המושבים הקיימת בלבד…
- רבים מכם ישמחו לדעת שהטסלה מודל S תהיה ככל הנראה (שוב, נכון לכתיבת שורות אלו) הרכב החשמלי היחיד שיתמוך בטעינה ציבורית / ביתית בקצב של 22 קילו-וואט! עד להגעת הדגם, הרכב החשמלי היחיד שתמך בהספק טעינה שכזה הוא הרנו זואי הקומפקטית. קצב הטעינה הציבורית נהדר, אך בהתחשב בכך שממילא מדובר בסוללות אדירות מימדים (מספיקות כאמור למעל 600 ק"מ) – טעינה ביתית עם מטען תומך, או טעינה בעמדה ציבורית ממוצעת, תארוך סדר גודל של כ-5 שעות, ותהינה כמובן תמיכה מלאה בטעינה מהירה, וכמו כל טסלה אחרת – שימוש בעמדות הסופרצ'ארג'ר של היצרנית הפזורות ברחבי ישראל.
- מחיר הטסלה מודל S בישראל יתחיל מ-369 אלף שקלים לדגם ה-LR הבסיסי ביותר ללא שום תוספות, וגרסאת הפלייד תתחיל מ-519,990 ש"ח. דגם פלייד בצבע אדום, עם כל התוספות והשדרוגים האפשריים, ישאיר לכם עודף ממיליון – ויעלה כ-944,077 ש"ח. עם העודף אפשר לקנות איזה אופנוע חשמלי בסיסי של זירו, ככה בקטנה בשביל ה-"מפה לשם". ישראל נחשבת למדינה היקרה ביותר בעולם לרכישה של הטסלה מודל S, אך בהתחשב בעובדה שמדובר ברכב יוקרה, כנראה שהרוכשים שלו לא יוטרדו יותר מידי מפערי המחירים…
המחיר, זמן האספקה, או אופציות הצבעים המועטות מתסכלים אתכם? נהגתם ברכב כבר ורוצים לדבר עם אחרים על כך? מוזמנים להכנס לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי