אודי נמצאת בחצי שנה האחרונה בגל של הגברת ההיצע בתחום ההנעה האלטרנטיבית בארץ. בחודש נובמבר הושקו בישראל 4 דגמים: האודי e-Tron Q4 וגרסאת הספורטבק שלו, יחד עם האודי e-Tron GT וגרסאת ה-RS הסופר-ספורטיבית של ה-GT. בשבוע שעבר הודיעו בצ'מפיון מוטורס גם על הגעתה ארצה של ה-A6 פלאג אין, לראשונה בדגם זה בישראל. מהלכים אלו מצטרפים גם להשקת הסקודה אניאק החשמלית שהתרחשה בארץ בחודש אוקטובר, והכוונה לייבא את הסקודה אניאק קופה (שהושקה ממש לאחרונה בעולם) ארצה עוד לפני סוף השנה.
כעת מודיעים בצ'מפיון מוטורס כי להיצע החשמלי ההולך ומתרחב של אודי בישראל מצטרף דגם חדש – גרסאת ה-S הביצועיסטית של האודי e-Tron Sportback. למי שאינו מתמצא בז'רגון של אודי, הדגמים אשר נושאים את השם ספורטבק הם דגמי הקופה של הגרסאות "הרגילות" – בדומה לסקודה אניאק קופה ולאניאק הרגילה ולפולקסווגן ID.5 (שהיא גרסאת הקופה של ה-ID.4). דגמי אודי אשר נושאים את האות S הם דגמים בעלי אוריינטציה ספורטיבית יותר – לא מדובר בהבדלים במרכב אלא בעיקר במה שנסתר מהעין.
אז האודי e-Tron Sportback S היא הדגם הספורטיבי ביותר בנמצא כיום בישראל של ה-e-Tron הפופולרית של אודי אשר הושקה בישראל בסוף 2018. גרסה זו מגיעה ארצה ברמת גימור אחת עם אפשרויות מסויימות להתאמה אישית באופן פרטני, כאשר גולות הכותרת של הדגם הזה, כאמור, נמצאות במקומות נסתרים מהעין: הנעת ה-4X4 של הדגם מגיעה מלא פחות משלושה מנועים עם הספק כולל של כ-503 כוחות סוס אשר מסוגלים להביא את הקרוסאובר הזה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך כ-4.5 שניות.
בנוסף, ה-e-Tron Sportback S מגיעה עם בולמי אוויר אדפטיביים אשר מאפשרים, פרט לייתרונות הרבים של בולמים מסוג זה, גם הגבהה / הנמכה של גובה המרכב בטווח של עד 76 מ"מ. הטעינה בדגם תתאפשר, כרגיל, בקצב של כ-11 קילו וואט, בעוד הטעינה המהירה מתאפשרת בקצב של עד 155 קילו וואט. לרכב שלל מערכות בטיחות אקטיביות של קונצרן פולקסווגן, אבזור עשיר במיוחד כמקובל בקטגורייה יוקרתית זו.
מבולבלים מהמונחים קילו וואט, קוט"ש ודומיהם? מילון המונחים החשמלי יעשה לכם סדר!
הטווח מוצהר של כ-335 ק"מ. נתונים אלו מושגים באמצעות סוללה בגודל 95 קוט"ש, מה שהופך את ה-e-Tron הזו לחשמלית עם אחת מהסוללות הגדולות ביותר שמוצעות כיום בארץ. מתוך 95 קוט"ש אלו, 86 יהיו זמינים לשימוש ברכב והשאר מהווים גיבוי למקרי קיצון הם החשמל אזל. כאמור, ה-e-Tron Sportback S תגיע ברמת גימור אחת, ומחירה יעמוד על כ-665,000 ש"ח (אגרת רישוי כמקובל ברכבים חשמליים – 530 ש"ח). גרסאת ה-S של ה-e-Tron "הרגיל" אינה מיובאת ארצה בשלב זה.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
מה דעתכם על האודי e-Tron Sportback S העוצמתית? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!