קצת לפני ראש השנה 2021, וקצת לפני תערוכת הרכב של מינכן, יצרנית היוקרה הגרמנית אודי מציגה באופן רשמי את האודי גרנדספיר קונספט (Grandsphere Concept). אודי, וחברת האם – קונצרן פולקסווגן – מבצעים פעילות ענפה במיוחד בעולם הרכבים החשמליים, ההיברידיים והפלאג אין ברחבי העולם (פעילות שלא ממש באה לידי ביטוי בהיצע הדגמים בארץ), והגרנדספיר קונספט היא חזית הטכנולוגיה ותצוגת תכלית של יכולותיה של אודי.
נתחיל מהמובן מאליו – העיצוב כאן הוא אחד הקיצוניים שיצא לנו לראות בעולם הרכב בכלל. היות ומדובר ברכב קונספט, סביר מאוד להניח שאם וכאשר הגרדנספיר קונספט תעלה לכבישים ברחבי העולם היא תראה קצת יותר "סולידית", אבל – וואו. העיצוב החיצוני מראה כמה הרכב ארוך, למרות ארבעת הדלתות. העיצוב כאן שונה מרכבים חשמליים דוגמת ה-eTron שנמכר בארץ, היות וכאן מדובר ברכב שתוכנן מהרגע הראשון כרכב חשמלי, ולא כפלטפורמה למספר וריאציות כאשר בינהן גם רכב חשמלי.
מבפנים, המצב משתפר אף יותר – מה שאתם רואים, זו לא שורה אין סופית של מסכים, אלא תצוגת הקרנה בתצורת סינמה-סקופ, תצורה שמגיעה ישירות מאולמות הקולנוע. הרכב כולו בנוי, באופן כללי, סביב התאמה לנהיגה אוטונומית ברמה 4 – יכולות נהיגה אוטונומית שמאפשרות לרכב להתנהל באופן עצמאי בסיטואציות קבועות מראש, למסור לנהג את האפשרות לנהיגה במקרים שלא נקבעו מראש. היכולות, לטענת אודי, יאפשרו איסוף נוסעים, חנייה, ואף טעינה באופן עצמאי (יהיה מסקרן לראות את זה קורה כאשר הרכב מלכתחילה מצריך פעולה פיזית לצורך טעינה).
אבל כפי שקראנו במדריך לרכב חשמלי ובמדריך הספקים, חוץ מהעיצוב החיצוני והפנימי, אנחנו רוצים לדעת גם מה הוא גודל הסוללה, מה הטווח האפשרי, ומה הן יכולות הטעינה של הרכב. ובכן, מבחינת הספק – מדובר בלא פחות מ-711 כוחות סוס, שיגיעו מסוללת ענק בגודל 126 קוט"ש (לשם השוואה – טסלה מודל S פלייד מחזיקה באמתחתה סוללת 100 קוט"ש), סוללה שתאפשר טווח של קצת מתחת ל-750 ק"מ – ממש ראש בראש אל מול מרצדס EQS שהוצגה באפריל 2021.
טעינה מהירה תהיה כאן, כמובן, והיא תתאפשר בקצב של 270 קילו וואט, מה שלדברי אודי יאפשר כמעט 300 ק"מ בתוך 10 דקות בערך, או טעינה מ-5% ל-80% בתוך 25 דקות לכל היותר. כרגע, עדיין לא ברור מתי הגרנדספיר קונספט תפטר מהקונספט ותהפוך לדגם סדרתי, ומתי זה יגיע ארצה אם בכלל, אבל עושה רושם שהתחרות בין רכבי היוקרה החשמליים הולכת ומתגברת, וזה טוב לכולם – הטכנולוגיה בה משתמשת האודי גרנדספיר קונספט תגיע בקרוב לכביש הציבורי, וכאשר זה יקרה – זמן לא רב לאחר מכן אנחנו נתחיל לראות את הטכנולוגיה הזו זולגת לכיוון של רכבים עממיים יותר ויותר במחירם.
מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי