שבוע רצוף בהשקות מטלטלות היה לנו בפלאג מג: בתחילת השבוע הייתה זו הריינג' רובר ספורט שהגיעה ארצה בגרסה מיקרו היברידית ובגרסת פלאג אין (אשר מכרה את כל 100 היחידות שהוקצו לישראל בתוך 24 שעות מההשקה), ויום למחרת הייתה זו הליפ מוטור T03 שהושקה והוכתרה כחשמלית הזולה ביותר בישראל נכון לכתיבת שורות אלו.
היום, חזרנו בחזרה לעולמות רכבי היוקרה והפאר – הפעם עם השקה חשמלית: BMW i7 נוחתת בישראל, מספר חודשים אחרי השקתה העולמית. ה-i7 הופכת לדגם החשמלי הבכיר ביותר בהיצע של BMW בישראל, ויש לה תפקיד מעניין נוסף אי שם בפסגת החשמליות היוקרתיות: היא החשמלית הראשונה ברמת המחיר שלה ששוברת את ההפרדה שהייתה עד כה בין מותגי היוקרה – ונכנסת למלחמה ראש בראש עם המרצדס EQS החשמלית, שהושקה בארץ לפני כמעט שנה. עד כה, הנציגה היחידה של BMW בגזרות אלו הייתה ה-BMW iX (שנבחנה אצלנו לא מזמן והשאירה רושם מצוין), אבל גם שם – מרצדס לא תשאר חייבת, ותשיק בקרוב בישראל את המרצדס EQS-SUV.
ה-i7 החשמלית מגיעה בתצורה אחת ויחידה: סוללת ענק בגודל 101.1 קוט"ש, עם הנעה כפולה והספק של 544 כ"ס, שיקח אותה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך קצת מתחת ל-5 שניות (על משקל של מעל ל-2.5 טונות!). הטווח המוצהר של ה-i7 החשמלית נע סביב ה-600 קילומטרים – כמובן בהתאם לאופן הנהיגה, והטעינה תתבצע בקצב של 11 קילו וואט בעמדה ביתית, או עד 190 קילו וואט בעמדה מהירה. ב-BMW טוענים כי טעינת הרכב בקצב מקסימלי של 190 קילו וואט תתאפשר במטענים תומכים לא כאיזה שהוא פיק נקודתי של מספר שניות או דקות, אלא למשך כחצי מזמן הטעינה האפשרי.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי ובמדריך לעמדות טעינה
בגזרת האבזור, ה-i7 תגיע בשתי רמות גימור: אולטימייט ואולטימייט M אקספיריאנס. מחירן של שתי רמות הגימור זהה – 1,250,00 ש"ח – והן נבדלות בינהן באלמנטים עיצוביים חיצוניים ופנימיים של סדנת M Performance (כשמה של רמת הגימור הרלוונטית), כאשר ההבדל העיקרי הוא המושבים: רמת הגימור אולטימייט תמכר עם אפשרויות כיוון חשמלי נרחבות במיוחד לכל ארבעת המושבים של הרכב, כאשר המושב האחורי ימני יוכל להפתח עד למצב של חצי-שכיבה. המושבים האלו יגיעו ללקוח גם עם אפשרויות של חימום, קירור ועיסוי, ובנוסף לכך – רמת גימור זו תציע את אותו המסך המפורסם והרב שימושי של ה-i7, שיהיה זמין להזמנה בהמשך הדרך (המכוניות שיוזמנו בשלב הנוכחי בארץ לא יגיעו עם המסך). אופציות אלו לא רלוונטיות ברמת הגימור M אקספריאנס ושם הרוכש יהנה ממושבים מתחממים עם כיוון חשמלי לזוג הקדמי – בעוד שהרכב כולו יעוצב ברוח BMW M.
רשימת אביזרי חובה לחשמלית החדשה שלכם
חלק קטן נוסף מרשימת האיבזור האינסופית של ה-BMW i7 החשמלית הוא, למשל: תא מטען עם פתיחה חשמלית, תאורת אווירה, מערכת מולטימדיה תומכת אפל קאר פליי אלחוטי (אין אנדרואיד אוטו), סאן רוף מפוצל, תאורת לד אקטיבית, מצלמת 360, עזרי חנייה למינהם הכוללים גם חנייה אוטונומית, ויכולות נהיגה אוטונומיות ברמה 3.
לצד ה-i7 החשמלית הושקו גם זוג דגמי פלאג אין, אם כי אלו יגיעו ארצה רק באמצע 2023 – מה שאומר שלחצי שנה הקרובה, ספינת הדגל של BMW בישראל היא מכונית חשמלית. דגמי הפלאג אין של סדרה 7 מגיעים עם סוללה בגודל של קצת מעל ל-18 קוט"ש, יכולות טעינה של עד 7.4 קילו וואט וטווח חשמלי מוצהר של בין 85 ל-90 ק"מ, ומחירן ההתחלתי של גרסאות הפלאג אין (אשר מאובזרות פחות מה-i7 החשמלית) מתחיל מ-990 אלף שקלים.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הגעתה ארצה של ה-BMW i7? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!