השקה: BMW iX החשמלית בישראל

הבוקר הגיעה ארצה ה-BMW iX החשמלית, הקרוסאובר היוקרתי שפותח כרכב חשמלי מאפס (הראשון של BMW מאז ה-i3 הקטנה)

אומנם קצת באיחור, אבל עדיף מאוחר מאשר אף פעם – BMW צירפה היום את ה-iX לליין הרכבים שלה בישראל, וזה הדגם הראשון מבית BMW אשר תוכנן מראש כרכב חשמלי אחרי ה-i3 הקטנה, שהושקה אי אז ב-2013 (ונמכרה גם בארץ). ה-iX החשמלית הושקה היום באירוע במבנה היבואנית דלק מוטורס, ב-2 תצורות סוללה והינע ובסך הכל כ-4 רמות גימור (שתיים לכל תצורת סוללה). הדגם הוצג לראשונה בתערוכת פריז 2018 כדגם קונספט, והושק רשמית במהלך השנה האחרונה ברחבי העולם.

BMW חשמלית
BMW iX החשמלית נוחתת בארץ (מקור: אתר BMW העולמי)

ה-BMW iX תשווק בזוג דגמי הינע, כאמור. כלל הגרסאות יגיעו עם הנעה כפולה (xDrive בשפת BMW), אך יבדלו בינהם בסוללות, הספקי המנוע ויכולות הטעינה המהירה. יחידת ההינע הראשונה היא ה-xDrive40, שתגיע עם סוללה בגודל 76.6 קוט"ש אשר תספק טווח מוצהר של כ-408 ק"מ. טעינה ביתית או בעמדות ציבוריות תתאפשר בקצב של כ-11 קילו וואט, בעוד טעינה מהירה תתאפשר בקצב של עד 150 קילו וואט. בחיבור לעמדה מהירה, טעינה ל-80% תארוך כ-31 דקות, בעוד טעינה משקע ביתי / עמדה ציבורית רגילה תארוך כ-11 שעות לטעינה מלאה של הסוללה. הספק המנוע החשמלי בגרסה זו עומד על 326 כוחות סוס.

BMW חשמלית
החשמלית הראשונה של BMW שמפותחת ככזו מאז ה-i3 הקטנה מ-2013 (מקור: אתר BMW העולמי)

xDrive 40 תגיע בזוג רמות גימור – Tech ו-Spirit אשר באלמנטים עיצוביים נרחבים בתוך תא הנוסעים ועל גבי הרכב עצמו. רמת הגימור הראשונה, Tech, והזולה ביותר של ה-BMW iX החשמלית, תעלה כ-559,000 ש"ח. רמת הגימור Spirit תעלה 599,000 ש"ח. לרמות הגימור האלו (כמו לכל דגמי ה-iX) ייתווספו כל מיני אפשרויות התאמה אישית בתוספת תשלום, אך לצערינו – לא נמסר מטעם דלק מוטורס מה זמני האספקה של הרכב.

BMW חשמלית
טעינה ביתית או ציבורית בקצב של עד 11 קילו וואט, טעינה מהירה בקצב של 150 או 200 קילו וואט בהתאם לגרסאת ההינע (מקור: אתר BMW העולמי)

יחידת ההינע השניה היא ה-xDrive 50. כאן, BMW ממצבת את עצמה כזו שמספקת את הרכב החשמלי עם הסוללה הגדולה ביותר בישראל נכון לכרגע – 111.5 קוט"ש מכובדים בהחלט (עד כה החזיקה בתואר המרצדס EQS לה סוללה של מעל ל-107 קוט"ש). כאן, הדגש הוא על ביצועים, אבל הטווח נהנה מההפקר: למרות שהספק המנועים החשמליים כאן עומד על 524 ק"מ, הטווח המוצהר עומד על כ-600 ק"מ. הטעינה הביתית / ציבורית תתבצע גם כאן בקצב של כ-11 קילו וואט, אך טעינה מהירה תתאפשר בדגם ה-xDrive 50 בקצב של כ-200 קילו וואט (בחו"ל ניתן להזמין את הדגם גם עם טעינה של 350 קילו וואט לכל היותר, אך העדר עמדות תומכות בארץ כנראה עשה את שלו).

BMW חשמלית
הדגמים ייבדלו בינהם, פרט לגרסאת ההינע, גם בהרבה פריטי עיצוב בפנים הרכב ועל חלקו החיצוני (מקור: אתר BMW העולמי)

ה-xDrive 50 מגיעה גם היא בזוג רמות גימור, אשר נבדלות בינהן באלמנטים עיצוביים כאלו ואחרים בתוך ומחוץ לרכב. יחד עם זאת, אל כמות מערכות הבטיחות המכובדת בהחלט של רמות הגימור הבסיסיות יותר מתווספים כאן גם בולמי אוויר אקטיביים שמתאימים את עצמם לתוואי הדרך (בולמי אוויר רגילים בדגמי ה-40), היגוי אחורי אקטיבי (אין היגוי אחורי בדגמי ה-40), מצב נסיעה לאחור אוטונומי – במקרה שנכנסתם עם ה-BMW iX שלכם לתוך סמטה צרה והסתבכתם עם היציאה (הרכב יחזור על עקבותיו במדוייק באופן אוטומטי ויוציא אתכם מהצרה).

BMW חשמלית
(מקור: אתר BMW העולמי)

רמת הגימור Ultimate של ה-xDrive 50 תעלה כ-699,990 ש"ח, ורמת הגימור הבכירה ביותר של ה-BMW iX בגרסאת ה-xDrive 50 היא ה-Ultimate Bronze, שעלותה תעמוד על 759,000 ש"ח. כאמור, מדלק מוטורס לא נמסרו מצבי המלאי, אך במסגרת משבר השבבים – אנחנו לא מאוד אופטימיים למלאי אדיר שרק מחכה ללקוחות שייצבאו על דלתות אולם התצוגה בתל אביב. הלקוחות כנראה יצבאו, אך לגבי האספקה – נקווה שזו תתרחש במהרה.

אהבתם את ה-BMW iX אך לא בטוחים מאיפה להתחיל בעולם הרכב החשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר

מה דעתכם על ה-BMW iX החשמלית החדשה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

BMW חשמלית
(מקור: אתר BMW העולמי)