הרכבים החשמליים של BMW מככבים אצלנו לא מעט במגזין בתקופה האחרונה, כאשר רק בתחילת החודש בחנו כאן במבחן ראשון בישראל את ה-BMW iX40, ובשבוע שעבר לקחנו חלק בהשקת ה-BMW i7 היוקרתית והמסקרנת – כעת, אנו מדווחים לכם כי דגם נוסף – שני במספר בתוך שבוע בלבד – מצטרף לשורות החשמליות של המותג הבווארי בישראל – הפעם זו ה-iX1.
אביזרי החובה לחשמלית החדשה שלכם
ה-iX1 היא קרוסאובר "הכניסה" של BMW, וגם הקרוסאובר החשמלי הקטן יותר בהיצע שלה. היא כאן בכדי להתחרות בעיקר במרצדס EQA החשמלית הפופולרית, ג'נסיס GV60 ודגמי ה-e-Tron המקבילים של אודי שגם הם הגיעו ממש לאחרונה ארצה. בדומה לאח הגדול יותר – iX3 (ובניגוד לאח המאוד מאוד גדול – iX) – ה-iX1 מבוסס גם הוא על פלטפורמה משותפת לרכבי בנזין, פלאג אין וחשמליות.
לא בטוחים מה זה אומר? המדריך להבדלים בין פלטפורמה יעודית לפלטפורמה משותפת יעשה לכם סדר!
ה-iX1 מגיע עם סוללה בגודל של 64.7 קוט"ש, שתספק טווח מוצהר של כ-429 ק"מ. את נטל ההנעה לוקחים על עצמם זוג מנועים חשמליים (אפשרות הינע אחת ויחידה), שהספקם הכולל עומד על 313 כ"ס, והם ייקחו את ה-BMW iX1 הקטנה מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך בסך הכל 5.6 שניות. טעינה ביתית תתבצע בקצב של 11 קילו וואט בעוד שטעינה מהירה תתאפשר בקצב מקסימלי של 130 קילו וואט.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
ה-BMW iX תמכר בישראל בשתי רמות גימור, X-Line ו-M-Sport – שייבדלו בינהן בעיקר בשינויים ויזואליים לצד מספר שינויים קטנים באבזור הרכב מבפנים ומבחוץ, דוגמת ג'אנטים גדולים יותר או מערכת של 12 רמקולים של הרמן-קרדון בגרסת ה-M-Sport. מחירי הדגמים יעמדו על 329,000 ש"ח לרמת הגימור X-Line, בעוד שרמת הגימור M-Sport תמכר בעלות התחלתית של 349,000 ש"ח. דגם זה יהיה זמין להזמנה דרך אתר BMW באופן מקוון.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה הזו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על הגעתה ארצה של ה-BMW iX1? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק "עוברים לרכב חשמלי"!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!