היצרנית הגמרנית BMW היא אומנם לא קונצרן אדיר מימדים כמו פולקסווגן, אף מדובר ביצרן ענק שמאגד תחתיו את חטיבת המכוניות של BMW, חטיבת האופנועים, חברת מיני, ויצרנית רכבי היוקרה האקזוטית רולס רוייס. בארץ, דגמי החברה – הן המכוניות והן האופנועים – זוכים לפופולריות רבה, כאשר לדגמי הבוקסר הגדולים של החברה הבווארית יש עדת מעריצים גדולה ואדוקה, שלא יחליפו את האופנועים שלהם בעד שום הון שבעולם.
תחום הקטנועים הוא תחום יחסית חדש לחברה, שעיקרה הוא ייצור אופנועים גדולים, אך כמו למשל הארלי דייוידסון עם ה-Livewire שלה – גם BMW מבינה שאי אפשר להתעלם מהמגמה החשמלית בעולם הדו גלגלי, ויתרה מזאת – עליהם להקדים את הרגולציה והתחרות על מנת להתבסס כיצרנית חשמלית מובילה. בעבר, ל-BMW היה ניסיון מעניין בתחום הקטנועים, שנקרא C1 – קטנוע עם גג, שלא חייב ברישוי בארץ חבישת קסדה. הקטנוע נמכר במספר יחידות בישראל אך מרביתן לא שרדו את השנים, ובאופן כללי הדגם לא נחל הצלחה רבה, היות והוא היה יקר מאוד עם מנוע קטן.
לפני מספר שנים השיקו בחברה דגמי קטנועים גדולים, שנמכרו יפה בארץ. לאחרונה הושק דגם 400 סמ"ק חדש, שצפוי להגיע גם לישראל, אך מה שבאמת מעניין אותנו כאן בפלאג מג הוא השקה נוספת, מעניינת אף יותר מגרסאות הבנזין של BMW: ה-BMW CE 04. לפני שתבהלו, נעדכן אתכם – הקטנוע הזה הוא גרסאת הייצור. הוא הוא האופנוע שתקבלו אם תרכשו אחד כזה בסוכנות BMW הקרובה לביתכם. ללא שום שינויים ויזואלים. זוהי הסנונית הראשונה של BMW בתחום הקטנועים והאופנועים החשמליים, ליין שצפוי להתעבות בקרוב.
לקטנוע סוללת 9.1 קוט"ש, עם שתי אפשרויות הספק – אחת, "רגועה" יותר, תספק 31 כ"ס וטווח של כ-100 קילומטרים – והשנייה, עוצמתית יותר, מציגה הספק של 42 כ"ס וטווח של 130 קילומטרים – אפשרות שמתאפשרת על ידי הגבלת תוכנה. לקטנוע ישנו גם הילוך אחורי, ושתי אפשרויות טעינה – בהזמנה מראש של הקטנוע: הראשונה היא טעינה סטנדרטית של 2.3 קילו-וואט, גם משקע ביתי, וזו תאפשר טעינה מלאה בקצת מתחת ל-5 שעות. האפשרות השנייה היא הזמנת הקטנוע עם יכולת טעינה בקצב של 6.9 קילו-וואט, מה שיאפשר טעינה מהירה בהרבה, גם באמצעות עמדות טעינה. אפשרות טעינה זו תטען את הקטנוע במלואו, בהנתן הספק מתאים של עמדת הטעינה, בתוך שעה וארבעים דקות (להרחבה על נושא עמדות טעינה מומלץ לקרוא את המדריך לרכב חשמלי). בשלב זה, לא ידוע אם הקטנוע החדש והמסקרן יגיע ארצה. מחירו באירופה מתחיל מ-12 אלף יורו לגרסאת ה-31 כ"ס עם יכולת טעינה בקצב של 2.3 קילו-וואט, ולנו נותר לקוות שאכן נראה אותו מסתובב בכבישי ישראל.
הידיעה פורסמה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי – שם תוכלו להתייעץ ולקבל מידע גם על קטנועים ואופנועים חשמליים