תערוכת CES2022: דוסאן משיקה את הבובקט T7X – הבובקט החשמלי הראשון

בובקט משיקה בתערוכת CES2022 את ה-T7X - המיני מעמיס החשמלי הראשון בתולדותיה, שאינו מכיל ולו טיפה אחת של נוזל הידראולי

איך שהוא, גם אנשים שאינם ממש מעורים בתחום הצמ"ה (ציוד מכאני הנדסי) יודעים מה זה "בובקט". המיני-מעמיסים האלו, שצבועים בדרך כלל בלבן עם שילוב כלשהו של שחור ואדום ועם הלוגו המוכר של השונר הזועם, נצפים בהמון במקרים במגוון רחב של מקומות המשיקים למרחב הציבורי – אתרי בנייה, אזורים בהם מבוצעות עבודות תשתית, אתרי סלילה של כבישים ועוד. בובקט הוא מיני-מעמיס שהפך למעשה לשם נרדף לכלל הקטגוריה הזו, כפי שפריג'ידר הפך לשם נרדף למקפיא, והוא כנראה הידוע מסוגו בישראל ובין המוכרים ביותר בעולם.

בובקאט חשמלי
בובקט T7X – חשמלי באמת (מקור: אתר בובקט העולמי)

תחום הצמ"ה החשמלי לא חדש לנו בפלאג מג, ולמעשה דיווחנו בעבר על דגמי וולוו צמ"ה החשמליים אשר סיימו פיילוט בארה"ב וצפויים להתחיל להמכר לציבור הרחב בקרוב. בוולוו נעשה שימוש במנוע חשמלי להנעת הרכב ולאספקת אנרגיה למערכת ההידראולית, אך למעשה – בניגוד לרכבים חשמליים, בהם אנו עוסקים כאן במגזין חדשות לבקרים – ההחלפה של מנוע דיזל במנוע חשמלי בכלי צמ"ה מהווה חלק אחד ממכלול מזהם בכלים אלו.

בובקאט חשמלי
(מקור: אתר בובקט העולמי)

אם אתם מעורים בעולם הצמ"ה, אתם וודאי יודעים כי הושקו בעבר מיני-מעמיסים חשמליים, אפילו בתוך חברת בובקט. העניין עם ה-T7X, בניגוד מוחלט לכל כלי צמ"ה חשמלי שהושק עד היום, הוא שה-T7X חשמלי לחלוטין. בכדי להבין את ההבדל – נסביר כי בכלי צמ"ה, בנוסף למנוע הדיזל, ישנן שלל מערכות הידראוליות אשר משמשות לתזוזה של הכף למשל. מערכות אלו מזרימות נוזל הידראולי סופר סמיך ובלתי ניתן לדחיסה, מסריח ודביק, לתוך בוכנה – ופעולה זו למעשה מזיזה את הכף, מאפשרת למעמיס עצמו לפנות מצד לצד, להסתובב על צירו ועוד אי אלו פעולות. מה גם שמערכות אלו מצריכות "חימום" מסויים לפני תחילת השימוש בהן, והתחזוקה שלהן מהווה חלק ניכר מעלויות התחזוקה של כלי צמ"ה. ההספק של הבובקט T7X עומד על כ-100 כ"ס, ופרט לליטר בודד של נוזל קירור ידידותי לסביבה (כהגדרת בובקט) וכ-700 סמ"ק של נוזל קירור למערכת מיזוג האוויר של המיני-מעמיס, אין נוזלים נוספים במערכת ש

בובקאט חשמלי
(מקור: אתר בובקט העולמי)

ל ה-T7X.

אז מה שהופך את הבובקט T7X לחשמלי לחלוטין הוא העובדה שאין בכלי ולו טיפה אחת של נוזל הידראולי בשום מקום במכונה. כל מקום בו היו בעבר בוכנות וצינורות שהזרימו נוזל הידראולי בלתי ניתן לדחיסה הוחלפו במנועים חשמליים כאלו ואחרים, ולמעשה – הבובקט T7X זכה בכבוד בתואר המיני מעמיס החשמלי האמיתי הראשון. הבחירה של חברת בובקט (ואולי גם של חברת האם – דוסאן) להציג את הדגם החדש בתערוכת CES2022 מעניינת בהחלט, ומראה עד כמה התערוכה הזאת נעה באופן ניכר לכיוון עולם הרכב החשמלי, במקביל לאלקטרוניקה הבידורית המוצעת בה.

נוסף להשקה זו, בבוקאט הודיעו כי חברת "Sunbelt Rentals", אחת מחברות השכרת הצמ"ה הגדולות והמוכרות בארה"ב (מעל ל-1000 סניפים ברחבי ארה"ב היבשתית) כבר סגרה חוזה על רכישה של "כמות גדולה" של דגמי ה-T7X של בובקט לפרישה ברחבי הסניפים שלה בארה"ב. מעבר לייתרון האדיר של צמצום דרמטי בזיהום סביבתי, כלי צמ"ה חשמלי במלואו כמו ה-T7X מאפשר לבעליו חיסכון עצום בעלויות אחזקה. בשלב זה לא ברור אם הבובקט T7X יגיע ארצה, ואם כן – מתי.

מה דעתכם על הבובקט T7X? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

בובקאט חשמלי
(מקור: אתר בובקט העולמי)