כל מי שמחזיק רכב חשמלי או רכב פלאג אין יודע שהפעולה המציקה ביותר היא החיבור לעמדת טעינה. ברכבי פלאג אין עוד אפשר לוותר על כך, אם ממש אין לכם כוח / סבלנות / זמן, אבל ברכבים חשמליים – וויתור על טעינה בזמן הלא נכון פשוט יתקע אתכם בצד הדרך בלי זץ בודד של חשמל בסוללה, והמתנה של כמה שעות לגרר / לחילוץ. עמדות הטעינה הציבוריות בארץ (להרחבה על כך מומלץ לקרוא את המדריך לעמדות טעינה) מכילות כמעט תמיד שקע שמתאים לכבל טייפ 2, אך משתמשים רבים מתקינים בביתם עמדת טעינה, או שמתשמשים בשקע קיר רגיל.
בוש רוצה להקל עליכם בחיבורים האלו. למי שלא מכיר, בוש היא יצרנית גרמנית שעוסקת בהמון המון המון תחומים. מוצרי חשמל לבנים בייתיים, כלי עבודה, כלי גינון, ואף מערכות בטיחות אלקטרוניות כמו ABS, בקרת אחיזה, אפשר למצוא הכל תחת חברה זו. בוש מנצלת את תערוכת IAA 2021 במינכן לצורך הצגת סוג חדש של כבל טעינה עם ראשים מתחלפים. מדובר אומנם ברעיון קטן, אבל הוא יכול מאוד להקל על הסרבול וההתעסקות עם כבלי טעינה, שלא בהכרח מתאימה לכולם.
הרעיון עצמו פשוט מאוד – בוש מציגה בתערוכה כבל עם ראשים פריקים: ישנו כבל שבקצהו האחד (הקצה שמתחבר לרכב) הוא עם פלאג טייפ 2 שגרתי ומוכר, שקיים כמעט בכל רכב חשמלי או רכב פלאג אין בארץ ובאירופה (בארה"ב נפוץ הטייפ 1). הצד השני של הכבל פריק – וניתן לחבר אליו ראש נוסף מסוג טייפ 2, או לחלופין – שנאי לחיבור שקע ביתי. בוש טוענת שהשנאי הוא שנאי חכם ויוכל לווסת את עצמו בהתאם לחום ולעוצמת הטעינה, ולנהל את הטעינה בצורה חכמה.
כאמור, מדובר ברעיון בסיסי ופשוט, אך נוח מאוד לשימוש. במקום להסתובב עם צרור כבלים – אחד לטעינה מעמדות ציבוריות, אחד לטעינה משקעים בקיר (ואם יש לכם רכב עם חיבור טייפ 1 אז אתם צריכים חיבורים מעט שונים), בוש מציעה כבל שיהיה קל ב-40% וייתפוס הרבה פחות מקום בתא המטען (האחורי או הקדמי, בהתאם לרכב), יחד עם הקלה משמעותית בשימוש לרוכש. אנחנו חושבים שזה רעיון קטן ונהדר, שמהר מאוד יהפוך לסטנדרט גם על ידי היצרניות והכבלים שאותם הן מספקות עם הרכבים. בוש תתחיל למכור את הכבל בערך באמצע 2022, הן ללקוחות פרטיים והן ליצרניות הרכב. המחיר יהיה יקר (בוש לא פרסמה מחיר רשמי), אבל מחירה של הטכנולוגיה הזו ילך וירד.
לא בטוחים איזה סוג כבל טעינה לרכב חשמלי אתם צריכים? בואו לבדוק בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי