לא כל יום אנחנו זוכים לנכוח בהשקה של משאית חשמלית בישראל, וזו בהחלט סיבה למסיבה. מותג BYD השיק בארץ משאית חשמלית עירונית חדשה, ששמה ETM6. לצידה הגיעה משאית נוספת, שנקראת ETH8 – שנדבר עליה בסוף הכתבה, היות והיא הייתה צריכה קצת יותר זמן כדי "להתארגן" לאירוע. המותג החל לייבא לישראל אוטובוסים לפני כעשור – הרבה לפני הגעת דגמי הרכבים הפרטיים לארץ – וכיום נוסעים על הכבישים כ-300 אוטובוסים חשמליים.
ייבוא הרכבים הפרטיים של BYD החל בשנת 2022 (השקת BYD בישראל) – וביניהם תמצאו את הקרוסאובר הפופולארי BYD ATTO 3, הרכב החשמלי עם 7 המקומות BYD טאנג, BYD Han, ה-BYD דולפין ו-BYD סיל, BYD Seal U – וממש לאחרונה גם BYD Seal U פלאג אין. אבל מה לגבי האחות הגדולה, מאוד, של הרכבים האלו? בואו נכיר מקרוב את BYD ETM6.
למה המשאית החשמלית של BYD מיועדת?
לפני שנרחיב לגבי הפרטים הטכניים, חשוב לבסס את השימוש העיקרי של הדגם. משאיות יכולות לשמש לשימושים מגוונים מאוד – הובלת סחורות רגילות או בקירור, הובלת כלי צמ"ה ומנופים, הובלת מכולות ואפילו הובלה של משאיות אחרות. הן מתחלקות למשאיות קלות (במשקל מירבי של 16 טון – כאשר עד 12 טון מיועדות לבעלי רישיון C1 רגיל, ומשקל מקסימלי של 15 טון מותר לבעלי רישיון C1 שהוצא לפני שנת 2007), משאיות בינוניות (במשקל של 16-26 טון) ומשאיות כבדות (26-32 טון).
המשאית החשמלית של BYD מדגם ETM6 מיועדת לשימוש עירוני, כולל הפצה עירונית, לוגיסטיקה ותברואה. היא ערוכה גם לשימושי לוגיסטיקה "יבשה" וגם להובלה עם בקרת טמפרטורה, וכוללת אופציה להוספת מנוף עם סל הרמה. משקלה הכולל הוא 7.5 טון (כאשר משקלה העצמי הוא 3.4 טון). בהשקה ראינו אותה בשתי גרסאות – שלדה קצרה עם ארגז (לה בסיס גלגלים של 3,360 ס"מ), ושלדה ארוכה שהוצגה חשופה (לה בסיס גלגלים של 4,200 ס"מ).
פרטים טכניים של משאית חשמלית BYD
גודל הסוללה של המשאית החשמלית ETM6 הוא 126 קוט"ש. היא מסוגלת לנסוע למרחק של כ-200 ק"מ בהעמסה מלאה – מה שמתאים מאוד לשימוש עירוני. קצב הטעינה המירבי שלה בעמדה מהירה הוא 120 קילוואט. בתנאים המתאימים ניתן לטעון את הסוללה מ-20-100% תוך כשעה. בנוסף, למשאית יש מערכת רגנרציה שטוענת את הסוללה בעת בלימה.
היא מבוססת על פלטפורמה ייעודית למשאיות חשמליות שפיתח המותג (המכונה פלטפורמה E), כאשר גם הסוללות, גם המנועים וגם מערכת בקרת המנוע עצמה יוצרו בידי BYD. הפלטפורמה הזו מאפשרת מודולריות, מגבירה את הביצועים והיעילות, ומפחיתה את עלויות התחזוקה.
היא מגיעה בשתי גרסאות, Luxury SW ו-Luxury LW, ובשתיהן הספק המנוע עומד על 204 כ"ס. בדומה למשאיות דיזל במשקלים מקבילים – גם כאן הסרן האחורי הוא המניע. היתרון של המשאית החשמלית על פני משאיות דיזל הוא שבמקום המנוע אשר יושב תחת הקבינה ומעביר גל הינע לרוב אורכה של השלדה – המנוע החשמלי מורכב עצמו ישירות על הסרן וחוסך את הצורך במרחב הרב אותו תופסים המנוע, הגיר וגל ההינע.
להרחבה בנושא מושגים טכניים, מומלץ לעיין במילון המושגים החשמלי
איבזור משאית חשמלית של BYD
תא הנהג של המשאית מאובזר באופן פונקציונלי, כמקובל בתחום. לא תמצאו בו "אקסטרות" שיש לרוב ברכבים חשמליים, אך כן תמצאו בו איבזור מפנק יותר ממשאית שגרתית. הוא כולל מסך מגע LED בגודל 10.1 אינץ', לוח שעונים דיגיטלי בגודל 8 אינץ', שיקוף אלחוטי של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מחזיק כוסות, משטח טעינה לטלפון הנייד ועוד מספר שטחי אחסון, 2 שקעי USB ושקע מצת, כפתורים פיזיים וחוגות לשליטה במערכות שונות ברכב, שני מושבים נוחים, מראות צד הכוללות פונקציית הפשרת אדים, ועוד.
מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!
בטיחות ומערכות עזר
הדגם כולל מערכות בטיחות כמו מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, התראת התנגשות קדמית, בלימה אוטומטית בחירום, מערכת התראה על סטייה מנתיב, מערכת בקרת יציבות, חיישני חנייה אחוריים, חיישני חגורות בטיחות, מערכת לניטור לחץ אוויר בצמיגים, ועוד.
BYD ETH8 – משאית חשמלית במשקל 19 טון
במקביל להשקת BYD ETM6, אנחנו חוגגים גם את ההגעה לארץ של BYD ETH8 – משאית חשמלית שמשקלה הכולל הוא 19 טון.
יש לה סוללה בגודל 255 קילוואט, והיא יכולה לנסוע למרחקים של כ-200-250 ק"מ בין טעינות. אצלה, המנועים ממוקמים ישירות בטבורי הגלגלים. היא מגיעה עם מערכות בטיחות מובנות בהתאם לתקן GSR2 האירופי – כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים ובלימה אוטונומית.
הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!
מחיר המשאית החשמלית של BYD
מחיר BYD ETM6 הוא 560 אלף ש"ח לפני מע"מ, לא כולל שלדה.
הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי
אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים חשמליים חדשים.
רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים? בקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג ובקבוצת הוואטסאפ שלנו תקבלו את כל העדכונים הרבה לפני כולם!
רוצים לדבר על רכבי ומשאיות BYD? בואו לקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי