בחודש ספטמבר, הושקה בישראל פעילותה של היצרנית הסינית המסקרנת BYD (ר"ת – Build Your Dreams). החברה הוקמה בשנת 2003 בסין והיא עושה דברים בצורה מעט שונה מיצרניות סיניות אחרות. עד שדגמי החברה יגיעו להבחן אצלנו, נוכל לספר לכם למשל על סוללות הבלייד של החברה, שנמצאות גם בשימוש של טסלה – ואחד מהייתרונות העיקריים שלהן הוא שמירה על טמפ' נמוכה בזמן נזק פיזי לסוללה.
אחרי ההשקה באירופה של שלושת הדגמים הראשונים של החברה – ה-BYD ATTO 3, טאנג (קרוסאובר שבעה מקומות חשמלי) וה-BYD האן (רכב מנהלים חשמלי גדול), לצד ההצלחה של ה-BYD ATTO 3 במבחני הריסוק שם הדגם קיבל חמישה כוכבים (והיה הראשון מבין היצרנים הסיניים שנמכרים בארץ שעבר מבחן ריסוק, וקיבל ציון גבוה) – מודיעים ב-BYD כעת כי מתחילים בשלב הבא של הכניסה של היצרנית לאירופה.
במסגרת תערוכת פריז, העניקו מטעם הנהלת BYD האירופאית מספר ראיונות לעיתונאי רכב מקומיים, בהם צוין כי כבר כעת – ב-BYD נערכים להכנסתו לאירופה של ה-BYD SEAL (שנקרא לעיתים גם ATTO 4). ה-BYD סיל הוא רכב סדאן חשמלי, ועפ"י המפרט המסתובב ברשת – הוא יגיע עם סוללה בגודל 61.4 קוט"ש או סוללת 82.5 קוט"ש, כאשר הטווח המקסימלי לדגם יעמוד על 700 ק"מ עפ"י התקן הסיני (אין בשלב זה מבחן שבוצע לדגם עפ"י התקן האירופאי). לסיל גם מספר אפשרויות הינע והספקים – הנעה אחורית עם 201 כוחות סוס,הנעה אחורית עם 308 כ"ס או הנעה כפולה עוצמתית עם מעל ל-500 כוחות סוס. טרם נמסר איזה מהגרסאות צפויות להגיע לאירופה.
להרחבה בנושא גודל סוללה, קצב טעינה ועוד – מומלץ לעיין במילון המונחים החשמלי
העיצוב, בניגוד לרוב מה שהורגלנו לראות מהסינים, ועפ"י המידע שנמסר מבכירי BYD באירופה – הדגם יעשה את דרכו ליבשת הישנה במהלך שנת 2023. בנוסף לכך, רמזו ב-BYD כי גם הדולפין – מכונית חמשת הדלתות החשמלית של החברה, תגיע גם היא לאירופה בהמשך הדרך. בהנחה שהכל ילך לפי התוכנית של BYD, יתכן בהחלט שנראה כאן את ה-BYD SEAL במהלך שנת 2023, ואת הדולפין אולי זמן מה לאחר מכן.
קבוצה קטנה קיבלה גישה לכתבה זו לפני כולם! רוצים גם? הצטרפו לקבוצת הטלגרם של מגזין פלאג מג !
מה דעתכם על ההתרחבות של BYD באירופה? בואו לדבר איתנו על זה בקבוצת הפייסבוק של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי!
אתם בטיקטוק? גם אנחנו! בואו לבקר אותנו בערוץ הטיקטוק של מגזין פלאג מג!