פונה לשווקים חדשים: זו המדינה הבאה בה יוקם מפעל של חברת BYD

מותג BYD מתרחב לקהלים חדשים, עם שוק מעניין שנמצא כרגע בצמיחה. מה התוכניות של היצרנית הסינית שרוצה להשתלט על העולם?

בחודש דצמבר האחרון יצרנית הרכב הסינית BYD הכריזה על הקמת מפעל ראשון של BYD באירופה – בעיר Szeged שבהונגריה. מאז עלו תוכניות להקים מפעלים גם בברזיל ותורכיה, ובשווקי מפתח נוספים בעולם. בחודש שעבר נפתח המפעל הראשון של המותג בתאילנד, שישמש לייצור רכבים חשמליים. כעת מדינה נוספת עלתה לכותרות – וזוהי לא אחרת מאשר פקיסטן, שהיא המדינה השישית הכי מאוכלסת בעולם.

רשימת אביזרי חובה לרכב החשמלי החדש שלכם

מפעל BYD בתאילנד (צילום: יצרן)
מפעל BYD בתאילנד (צילום: יצרן)

מה שידוע לנו על מפעל BYD בפקיסטן

כרגע אין לנו שום מידע מאומת על המהלך הזה, אבל יש הרבה ספקולציות. המפעל של המותג בפקיסטן צפוי לקום בעיר Karachi, ובנייתו צפויה להסתיים במחצית הראשונה של 2026. המטרה של הקמתו היא לתת מענה לשוק הרכב החשמלי הגדל במדינה. תחילה, יוצגו בפקיסטן 3 דגמים של המותג.

כרגע שוק הרכב הפקיסטני נשלט ביד רמה בידי יצרניות יפניות, כמו סוזוקי וטויוטה, לצד קיה הדרום קוריאנית. אבל גם יצרניות סיניות כמו SAIC ו-Great Wall Motor עושות את דרכן ללב הצרכנים, וכמובן ש-BYD רוצה חתיכה מהעוגה הזו. לצד השוק ההודי, הפקיסטנים מהווים שוק משמעותי שנמצא כרגע בצמיחה.

נכון לרגע זה, הביקוש לרכב חשמלי בפקיסטן טרם הרקיע שחקים, אבל לפעמים החוכמה היא להיכנס לפני כולם – ולעודד את השוק "להתחשמל" עם דגמים במחירים נוחים. בסך הכל נרשמת מגמת עלייה, כאשר בשנת 2022 14% מכלל המכוניות החדשות שנמכרו בפקיסטן היו חשמליות, נתון שמהווה עלייה מכ-9% ב-2021, ומפחות מ-5% ב-2020. בנוסף, פקיסטן קבעה יעד של 30% מכוניות חשמליות מכלל הרכבים החדשים שימכרו עד שנת 2030. עד 2040, היעד עולה ל-90%. כדי לתמוך במעבר, המדינה משקיעה כעת בתשתית לטעינה.

מתלבטים לגבי מעבר לרכב חשמלי? המדריך לרכב חשמלי יעשה לכם סדר!

מבחן רכב BYD דולפין
מבחן רכב BYD דולפין

ומה לגבי התחרות של BYD נגד טסלה?

לפי נתוני Bloomberg Intelligence, שהיא זרוע התחקירים של חברת הפיננסים בלומברג, חברת BYD צפויה לעקוף את טסלה בתור יצרנית הרכב החשמלי הגדולה בעולם עד סוף שנת 2024. כבר בשנת 2023 מותג BYD השתלט על טבלת המסירות זמן קצר, שלאחריו טסלה גרפה בחזרה את התואר. הסיבה לנבואה הזו היא העלייה החדה בביקוש לכלי רכב חשמליים בסין, לצד עיכוב מסוים בשווקים באירופה ואמריקה.

מותג BYD משקיע מאוד בהתרחבותו ברחבי אירופה, ועושה זאת בצעדי ענק. מלבד היותה החברה הסינית הראשונה שהקימה מפעל באירופה, היא פרצה לשוק בעשרות מדינות שונות ברחבי היבשת. למרות ההגבלות החדשות על ייבוא רכבים סיניים לארה"ב ואירופה, BYD עושה את דרכה כיצרנית מובילה בדרום-מזרח אסיה ודרום אמריקה – במדינות כמו תאילנד, סינגפור, ברזיל ומקסיקו. אפשר לראות את זה גם בדגמים כמו BYD שארק, שמושקים תחילה במקסיקו.

הקפנו את ישראל ברכב חשמלי עם גג סולארי – צפו במסע המלא!

צפו גם במבחן הרכב של BYD אטו 3
צפו במבחן רכב BYD ATTO 3

הישארו מעודכנים בכל החדשות של עולם הרכב החשמלי

אנו מאחלים לכולם ימים שקטים בתקופה קשה זאת, ושהחדשות היחידות שנקבל יהיו לגבי דגמי רכבים.

רוצים להישאר מעודכנים לגבי כל הדגמים החשמליים בישראל? פתחנו קבוצת וואטסאפ, בנוסף לקבוצת הטלגרם שלנו, ואתם מוזמנים להצטרף גם אליה!

מעוניינים להתייעץ לגבי רכבי BYD? בואו לדבר על זה בקבוצת הפייסבוק הרשמית של מגזין פלאג מג – עוברים לרכב חשמלי

מבחן וידאו מקיף ל-BYD סיל – מתוך ערוץ היוטיוב של מגזין פלאג מג